Jag gillar hennes serie för tonåringar iaf
Kristina Olssons senaste. Gillade henne verkligen i början när hon skrev om åklagaren Fredrika, sen blev de allt tråkigare.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar hennes serie för tonåringar iaf
Kristina Olssons senaste. Gillade henne verkligen i början när hon skrev om åklagaren Fredrika, sen blev de allt tråkigare.
Och jag gillar hennes serie om August Strindberg, som jag antar att @Görel syftar på.Jag gillar hennes serie för tonåringar iaf![]()
Man skämtar inte om det och det heter neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, förkortning npf, inte "bokstavsdiagnos". Det är lika respektlöst att säga så. Använd korrekta termer eller håll tyst.
Ok så nu har jag inte koll på vad hon sagt men att hon själv har funktionsnedsättningar är ju inget hinder från att uttrycka sig funkofobiskt? Visserligen troligare då att hon "inte menar något med det" men inget som hindrar kommentarer som kan tas fel från att uppståHon är definitivt inte funkofobisk, hon har en svår ryggskada med kronisk smärta sedan 20-årsåldern och har kämpat hårt i många år. Var mer eller mindre hemmasittare under tonåren och skulle inte förvåna mig och hon har någon bokstavsdiagnos. Att du inte gillar henne är din ensak, men hitta inte på.
Samt att ingen av "dom" har förstått det där med radbrytningar..Anstormningen senaste månaden av trådar som startas direkt efter reggandet av ett konto och som tja... är i samma stil![]()
Ack, vem förstår såna nymodigheterSamt att ingen av "dom" har förstått det där med radbrytningar..
Samt att ingen av "dom" har förstått det där med radbrytningar..
Det säger inte de recensionerna som jag har läst.Precis den. Den senaste som jag precis lyssnat klart på var dessvärre bedrövligt usel.
Böcker som baserar historien på något som inte stämmer.
Den förra boken av den här författaren baserades bland annat på orosanmälningar. Något som jag jobbat med i flera år. Det som skrivs är inte möjligt enligt svensk lag.
Den nya boken är bland annat baserad på faderskap och äktenskapspresumptionen. Det har jag också jobbat med i flera år. Här byggs det på att man inte lyssnat på en man som hävdar att han är far till ett barn. Enligt lagen är han inte part i målet. Lyssnar på ljudbok i bilen och känner ett behov av att ropa så uselt var femte minut typ.
Författaren är jurist och jag tycker att man borde ha koll på såna här saker eller så kunde förlaget ha sagt något.
Jag har svårt för att utläsa om hon är jurist, men det kanske man är om man är statsvetare och har arbetat bland annat på UD och Säpo?Är författaren jurist är det ju bedrövligt illa. Att författaren är jurist ger ju extra tyngd åt boken även om det är skönlitteratur. Då ska ju sådant här vara korrekt.
Det är ju som om jag skulle skriva något skönlitterärt där geologi finns med och komma med något påstående som är uppåt väggarna galet. Det är extremt oseriöst.
Jag har svårt för att utläsa om hon är jurist, men det kanske man är om man är statsvetare och har arbetat bland annat på UD och Säpo?
Jag har läst alla hennes böcker, och den här tycker jag inte alls håller samma nivå som de tidigare.Det säger inte de recensionerna som jag har läst.
Jag har älskat både Fredrika, Martin och August och blir förvånad om jag inte gillar denna också.
Jag har för mig att hon är jurist men det kan jag absolut ha fel om.Är författaren jurist är det ju bedrövligt illa. Att författaren är jurist ger ju extra tyngd åt boken även om det är skönlitteratur. Då ska ju sådant här vara korrekt.
Det är ju som om jag skulle skriva något skönlitterärt där geologi finns med och komma med något påstående som är uppåt väggarna galet. Det är extremt oseriöst.
Det här hittade jag om hennes utbildning:Jag har för mig att hon är jurist men det kan jag absolut ha fel om.
Oj! Jag går på en massa konstutställningar med modern konst och har helt missat det. Kan bara minnas en skulptur med en doldo i, men det var ett ganska gammalt verk, iaf inte nyproduktion.Stör mig på att det alltid är massa nakna kvinnor och ”dildokonst” på moderna konstutställningar. Blir lite matt över hur förutsägbart det är.