Störiga saker vi stör oss på, del 40

Stör mig på en kompis som saknar framförhållning.
För 2 mån sedan hörde hon av sig och skrev att hon är på väg till min stad den här veckan, och ville gärna träffas på fredag.
För 1 månad sedan skrev hon att det blivit ändrade planer, så hon stannar hemma.
Idag skickade hon ett meddelande och frågade om hon får bo hos oss torsdag-fredag, för planerna har ändrats en gång till. :confused:

Att träffas är en sak, att bo över är en annan sak. Vete katten om jag är så pigg på en övernattning, men känner mig lite taskig om jag säger nej.
Hur nära vänner är ni?
Om man inte är supernära så skulle inte jag vilja vara random hotell med övernattning (och all inclusive?). Ingick ens planen att träffa dig i övernattningen?
Känn dig inte taskig, du har väl annat för dig :idea:

Hur nära vänner är ni?
Om man inte är supernära så skulle inte jag vilja vara random hotell med övernattning (och all inclusive?). Ingick ens planen att träffa dig i övernattningen?
Känn dig inte taskig, du har väl annat för dig :idea:
Vi var nära vänner för länge sedan, bodde ihop 2 år när vi pluggade.
De senaste åren har vi mest haft sporadisk kontakt, något meddelande då och då, en fika om man råkar befinna sig i den andras ort.

Egentligen tycker jag inte om att ha nattgäster eftersom jag vill vara för mig själv sent på kvällen och tidigt på morgonen. Släktingar och nära vänner är okej, om vi gör upp planer i god tid så jag inte behöver hetsdammsuga hemma.

Måste fundera på det här, hur jag ska göra och vad jag ska svara.

Stör mig på en kompis som saknar framförhållning.
För 2 mån sedan hörde hon av sig och skrev att hon är på väg till min stad den här veckan, och ville gärna träffas på fredag.
För 1 månad sedan skrev hon att det blivit ändrade planer, så hon stannar hemma.
Idag skickade hon ett meddelande och frågade om hon får bo hos oss torsdag-fredag, för planerna har ändrats en gång till. :confused:

Att träffas är en sak, att bo över är en annan sak. Vete katten om jag är så pigg på en övernattning, men känner mig lite taskig om jag säger nej.
Hon ville träffas fredag och nu vill hon natta över på torsdag?

Vill du inte så småljug och säg att det inte funkar.

/tanten som lärde sig ljuga som chefssekreterare, ;) -tyvärr,hon är upptagen i möte

Så irriterande. Jag måste in i en annan huskropp för att hämta mer papperspåsar för matavfall. Tidigare har jag tagit dem från affären men nu verkar de gå över till de där med en plastrand. Men min nyckel fungerar inte för att komma in där påsarna förvaras. Måste maila styrelsen. Eller vänta, just som jag skriver det här kan jag kontakta de som förvaltar BRF.

Ringde kundtjänst hos en förvaltare, blev efter att ha väntat i telefon, hänvisad till den andra förvaltaren. Som i sin tur hänvisade tillbaka till den jag ringde först. Nu sitter jag och väntar i telefon igen. Cura som ansvarar för förvaltningen sa att jag behövde en annan nyckel för annars kommer jag inte in. Allt jag vill ha är papperspåsar till matavfall. Och vara laglydig och miljömedveten.

Ringde kundtjänst hos en förvaltare, blev efter att ha väntat i telefon, hänvisad till den andra förvaltaren. Som i sin tur hänvisade tillbaka till den jag ringde först. Nu sitter jag och väntar i telefon igen. Cura som ansvarar för förvaltningen sa att jag behövde en annan nyckel för annars kommer jag inte in. Allt jag vill ha är papperspåsar till matavfall. Och vara laglydig och miljömedveten.
Min hv har inte börjat med matavfallspåsar än. Bävar för att det ska bli papperspåsar för de blir så sunkiga, fast om hv vill ha såna nedkastade i sopsugen så … :angel:

Min hv har inte börjat med matavfallspåsar än. Bävar för att det ska bli papperspåsar för de blir så sunkiga, fast om hv vill ha såna nedkastade i sopsugen så … :angel:

Vi har papperspåsar. De blir inte sunkigare än andra påsar om en tar ut dem ofta nog och ser till att ha hushållspapper i botten om en kastar något blött. Vi brukar köra dubbla påsar vid behov, och tar ut påsen ungefär varannan dag (dagligen om det är mycket blött - typ skal av vattenmelon - eller högsommarvärme. Men det sistnämnda mest för att undvika att få bananflugor etc.).

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
104 291
  • Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
101 596
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
100 118
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
105 041
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka