Störiga saker vi stör oss på, del 40

Jag är fortfarande vaken och varulven vägrar lägga sig för natten utan tassar omkring. Jag orkar inte klä på mig ytterligare en gång efter jag varit vaken över 1,5 dygn. Nu är det stängt till vardagsrummet, händer det en olycka så händer det. Nu ska jag ta ytterligare en insomningstablett då den förra inte verkar. :arghh:

Befinner mig på ett litet pensionat en bit från Stockholm. I rummet bredvid mitt finns något form av maskin som låter högt med ojämna mellanrum. Jag kan inte sova 😭 Började vid 23 då jag la mig. Det låter i tio minuter, är tyst i kanske tjugo minuter, sen börjar det igen. Det är ren terror!
Nu började det igen för sjätte gången.

Finns ingen nattportier annars skulle jag kontaktat denna. I morgon ska jag kräva att nästa natt blir tyst annars behöver jag ett nytt rum. Det här är den värsta hotellvistelsen jag någonsin varit med om.

Jag hamstrade när det började stiga så har några paket i skafferiet.
Detta paket kommer räcka 6-12 månader så känner inte något behov av att bunkar. Men fick en chock över priset, känns som att det ska kosta 50 kronor. Det var första gången jag verkligen märkte att matpriserna går upp!

Jag har märkt att matpriserna stigit, men när det gäller varor en köper ofta så vänjer en ju sig mer till det nya priset.

Att min autism ibland gör det så vansinnigt svårt att göra enkla standardsaker som 'alla andra' klarar utan att betala hela månadens förråd av skedar.

(Och nej, flytta 30 mil, byta jobb och bransch var inte ens hälften så påfrestande som att gå till läkaren för ett stansardbesök).

Att min autism ibland gör det så vansinnigt svårt att göra enkla standardsaker som 'alla andra' klarar utan att betala hela månadens förråd av skedar.

(Och nej, flytta 30 mil, byta jobb och bransch var inte ens hälften så påfrestande som att gå till läkaren för ett stansardbesök).
just nu råddar jag ett stort privat projekt med en person med diagnos i bokstavsspektrumet. Jag har känt personen i hela mitt liv - och först nu märker jag hur handikappad och utelämnad hen är i "normis-världen". Jag vet inte vad jag hade väntat mig. Hen har sjukpenning och det delar de ju inte ut i gathörnen nuförtiden.

Just det för att vissa saker går galant (ofta sådant som kräver en universitetsexamen och fem arbetsveckor för oss andra) men annat... sådant som till synes är gjort i förbifarten 🤷‍♀️ Helt omöjligt :heart

Vi får helt enkelt öva på att vara snälla mot oss själva och varandra (just nu övar jag på att inte ömka - hen har ju baxat sig hit och klarar mycket även om vissa saker är svåra)

Jag trodde internet skulle koka över men har inte läst så mycket om folk som är upprörda :laugh: Hela avsnittet kändes bara så himla b, så otippat när jag tycker att resten av serien håller hög kvalitet.
Håller med.
Det var riktigt B. Tyckte inte man fick något grepp om vad som hände. Lite som sista avsnittet i GoT. Där sög visserligen hela sista säsongen men sista avsnittet var verkligen kass.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
104 497
  • Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
101 630
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
100 124
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
105 059
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31