Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 475

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj! Jag har inte fått avstämning på flera år på ICA, coop får jag på lite då och då, men aldrig på ICA och då handlar jag ändå där regelbundet.
Jag handlar ibland på Ica, men tycker ändå att det är konstigt att det blir varje gång.

@Alexandra_W nej, vanlig mat bara. Idag köpte jag iof en Monster men utöver det mjölk och tandtråd.

@FeatherCloud Nej men jag får ta och göra det. Det måste ju vara något knas med mitt icakonto eller något sådant

@clusia jag skannar allt med skanner direkt, så allt är skannat när jag kommer till kassan

Vi har praktiska moment den här veckan på universitetet och inför det skulle vi gå med i grupper, jag gick med i en som var tom och tänkte att det joinar väl folk allt eftersom. Sista dagen att gå med är i morgon, ingen har gått med i samma som mig. Alla andra grupper är fulla men min är fortfarande tom. Så än en gång blev man påmind om att man ska vara ensam :(

Två katter som älskar värme, men som ändå tvångsmässigt kräver att alla dörrar till ej uppvärmda rum ska stå öppna + helst alla ytterdörrar, ifall man plötsligt vill gå ett varv i ett annat rum eller ut och bara kolla en stund. :meh: Nu hade verandadörren/ytterdörren på något mysko sätt öppnat sig tillsammans med två dörrar till - som enligt mig alla ska vara stängda tills det är typ 10 plusgrader ute.

Katt som släpptes ut för en stund sedan glider in via verandan till ett onödigt nerkylt vardagsrum och utstrålar "fy så kallt det är här, fixa genast mer värme, odugliga människoslav. Men låt bli att stänga igen och spärra några dörrar! För jag kanske vill gå ut om en sju åtta timmar och då ska allt vara förberett till mig så att jag inte hindras".
Känner igen det där. Kommer inte skriker att de skall ut igen för det kaaaaaaan ha ändrats.

Jag handlar ibland på Ica, men tycker ändå att det är konstigt att det blir varje gång.

@Alexandra_W nej, vanlig mat bara. Idag köpte jag iof en Monster men utöver det mjölk och tandtråd.

@FeatherCloud Nej men jag får ta och göra det. Det måste ju vara något knas med mitt icakonto eller något sådant

@clusia jag skannar allt med skanner direkt, så allt är skannat när jag kommer till kassan
Energidryck ger alltid ålderskoll, dvs personal kommer. Samma när jag handlat dyra varor eller dubbelscannat varor och tagit bort dubbletter. Låter oftast yngsta sköta blippandet och ibland är det lite övernitiskt gjort.

Takboxbilar...

Idag höll jag på att få en i sidan på bilen när jag var inne i en typ 8"rondell" och dom körde rakt in. Då hade jag ett antal meter tidigare släppt på gasen för att en annan av dom körde rakt in utan koll på att jag kom och denna bara följde efter.

Så bråttom behöver de inte ha till skidbackarna...:crazy:
Vad är en typ 8 rondell?

Köper du energidryck får du ju självklart avstämning

Folk som svänger sig med ”jag ringer dig ikväll” men sen inte ringer.
Eller så är jag bara dum som tar det på allvar.
Men när någon säger att den ska ringa så tror jag på det. Och blir besviken när den inte gör det. Varje gång 🙄
Jag är likadan. Tror verkligen inte att du är ensam om att tro att folk håller det de lovar!

Mensvärk. Måste försöka ta en promenad idag så kanske det lättar lite. Men är inte så sugen på att promenera när det t.o.m. gör mer ont att sitta än att ligga ner. Misstänker att jag har endometrios men behandlingen är östrogensänkande medicin och vet inte om jag vill mixtra med hormonerna, kan må sämre psykiskt av det. :(
Har iaf tagit Naproxen och alvedon så kanske känns bättre om en timme.

Vad är en typ 8 rondell?
1000021368.webp

Denna kallar jag en 8 rondell. Heter/ kallas säkert något annat. :D

Medicinen jag har ätit i flera år nu för att inte ha mens, funkar plötsligt inte längre. Äter den pga myom som ger stora blödningar. Kontaktade kvinnokliniken i Lindesberg där jag gått tidigare och fick svaret att de inte har någon läkare, så jag skulle få en tid i Örebro för en ny bedömning om 4-6 veckor :cautious: Kontaktade dem 31 januari.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka