Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 871

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
På min står det bara att det finns ett intervall, inte när det börjar eller slutar. Jag trodde att om det inte står så får det beställa men icke

Jag kan se intervall på mina som har det, datum när tidigast nästa uttag är, samt datum för inom förmån. Beställt från apoteket och apotea, länge sedan från apokteket dock, apotea senast för en vecka sedan.

Appropå störning stör jag mig på intervaller med, har en medicin med intervall i en ask på 28 tabletter, 21 dagars intervall. Tar en om dagen…
Min ena hade med intervall, eller ja har. Men då vi ökat den dosen rejält så får jag nu ta ut två askar per uttag. För att stå utan den blir inte bra alls.

Jag har apodos som jag hämtar ut på apoteket, måste typ hämta ut på dagen nästan varannanvecka. Måste alltså planera långt i förväg om jag ska vara borta ett par dagar om det är under uthämtningsdagen. Lite jobbigt faktiskt.
Men ändå skönt med apodos.

Har inte fått tillbaka de egna utläggen jag gjorde i samband med konferens i mars. Det står ingenting i lönesystemet. De bör ha fått in kvittona, jag skickade dem för en månad sen med internposten.. Störigt.
Vi har lönebryt runt den 15e varje månad. Om ni har samma syns det kanske efteråt?

Hästarna verkar inte gilla nya balen och min näsa blir inte klok på om den är dålig lr inte.
Såå mycke enklare när det är synliga dåliga bitar, men den ser helt bra ut.
Behöver få hit styvfarsan med traktorn för att byta, men är dom bara kräsna så känns det sjukt ovärt å kasta den i onödan 🙄
Lurar på att ringa bonden å dels höra hur många torrbalar det fanns kvar, dels höra om han vill ta den här till korna ist..

Ugh..

Jag är rätt säker på att jag sett en väldigt märklig Bukefalist (som jag blockade för längesen) på Threads. Personen är om möjligt ännu knepigare och otrevligare där. Skillnaden är att Threadsanvändarna inte håller igen lika mycket som folket här på Buke. Men nu har jag blockat personen på Threads också. Orkar inte med människor som bara är otrevliga för sakens skull och där deras sätt är det enda rätta och alla andra har fel och är fel.

Jag är rätt säker på att jag sett en väldigt märklig Bukefalist (som jag blockade för längesen) på Threads. Personen är om möjligt ännu knepigare och otrevligare där. Skillnaden är att Threadsanvändarna inte håller igen lika mycket som folket här på Buke. Men nu har jag blockat personen på Threads också. Orkar inte med människor som bara är otrevliga för sakens skull och där deras sätt är det enda rätta och alla andra har fel och är fel.
Jag tror det är samma person som jag tänker på. Jag rapporterade ett av hens inlägg igår.

Är inte threads det mest bisarra som dykt upp bland sociala medier på länge?

Jag får upp det på förslag hela tiden och när jag kikar in är det världens konstigaste blandning.
En missbrukare som blir av med fotboja och LVM och ska bli en ny människa, det håller i några veckor.
Folk som skriver typ Nu har den jäveln lämnat mig och ser ni nån på stan med en kristallvas under armen så är den min.
Folk som träffades sitt livs kärlek igår, lägger upp gullebild och ett litet tag senare så är det kristallvasmänniskan👆
Och sånt här: Jag Valde att ta bort mitt inlägg om hur JAG tagit ANSVAR för MIG och MIN HÄLSA💚💪 Blir förvånad över att folk har har sånt behov att vara negativa🤔🫣 Önskar alla goda positiva människor en magisk dag✨🤩✨🤗✨🫶✨💖
Och Du hottie44, jag vet att du blockat mig men jag får skärmdumpar av andra HA
Och Jag blockade den jävla hottie44 i går, tack ni som visar mig vad hon skriver

De blir ovänner hela tiden och tvättar den byken offentligt?

Skitkonstigt ställe. Och jag får också upp den personen som jag tror att du sett.

Är inte threads det mest bisarra som dykt upp bland sociala medier på länge?

Jag får upp det på förslag hela tiden och när jag kikar in är det världens konstigaste blandning.
En missbrukare som blir av med fotboja och LVM och ska bli en ny människa, det håller i några veckor.
Folk som skriver typ Nu har den jäveln lämnat mig och ser ni nån på stan med en kristallvas under armen så är den min.
Folk som träffades sitt livs kärlek igår, lägger upp gullebild och ett litet tag senare så är det kristallvasmänniskan👆
Och sånt här: Jag Valde att ta bort mitt inlägg om hur JAG tagit ANSVAR för MIG och MIN HÄLSA💚💪 Blir förvånad över att folk har har sånt behov att vara negativa🤔🫣 Önskar alla goda positiva människor en magisk dag✨🤩✨🤗✨🫶✨💖
Och Du hottie44, jag vet att du blockat mig men jag får skärmdumpar av andra HA
Och Jag blockade den jävla hottie44 i går, tack ni som visar mig vad hon skriver

De blir ovänner hela tiden och tvättar den byken offentligt?

Skitkonstigt ställe. Och jag får också upp den personen som jag tror att du sett.

Väldigt märkligt ställe!

Och så följdtrådar på tidigare trådar som alla verkar ha läst och har koll på. Och så alla uthängningar av partners, vänner och barn!

Väldigt märkligt ställe!

Och så följdtrådar på tidigare trådar som alla verkar ha läst och har koll på. Och så alla uthängningar av partners, vänner och barn!
Ja! Precis sånt. Folk har profilbilder och ibland även namn som bara är lätt omgjorda och så hänger de ut sin familj.

Och just alla bråken. HALLÅ ALLA jag menade inte de grova påhoppen jag skrev här i går (som väldigt få har läst men raskt letar upp nu 😄)

Vägverket - eller Peab eller vem det nu ärr som sköter vägen.
Varje vinte plogas det bort ett antal vägvinnande. Dessvärre hela hemma vid mig tar jag reda på. Gillar inte "skräp" i vägrenen.
Iveckan som var la jagbnågra pinnar bredvid pinnen. som stod närmast brevlådan.

Då lämnar delade pinnen som står upp och dee jag lagt bredvid. VARFÖR?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka