Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 868

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att det inte går att ringa till Rustas lokala butiker.

Dottern glömde ett gosedjur i deras butik och jag behöver för att få tag på dom i butiken ringa deras centrala kundtjänst eftersom det inte finns några nummer till butikerna online..
Men tro inte att kundtjänst kan koppla mig vidare utan de måste ringa ÅT mig, och eftersom killen på ca 20 sekunder inte fick tag på butiken så får jag nu istället fortsätta ringa kundtjänst eller åka in. Bra "service"...

Jag stör mig på att jag inte kan hitta någon BRA produkt för återfuktning av mitt ansikte. De flesta ger helt enkel ingen mjukhet eller fukt alls, som att man inte smort in sig, eller så kan de kännas lovande men något i dem gör mig lite rödfrasig. Jag känner mig torr och stram konstant, jäkla ålder som ska stöka :(Jag skojar inte när jag säger att jag prövat 100 krämer plus olika serum senaste året. Hittade en kräm som fungerade super. Ett tag. Den var såklart snordyr, (Dermalogica som jag gillade förr, 1800 kr). Men så efter kanske en månad fick jag röda fläckar så där står min dyra kräm pensionerad på badrumshyllan...
Du behöver nog nåt specifikt som en fuktmask. Jag brukar använda

Lumene Nordic Hydra Face Hydrating Gel Mask​

Man kan ha den över natten men blir ju lite kladdigt då.​

Oj vad stor text det blev.

Mer klagosång. Jag fick kläda på bröstbenet och ut mot vänster där bröstet suttit, Dw kliar längs ärret men syns inget i huden. Möjligen lite knottrigt där det kliar mest.
Det klliar så illa att det gör ont! Jag smörjer med kortisonkräm. Det brukar hjälpa om det är insektsbett men inte mot detta.

Det som stör mig är att det kliar vid operationsärret. Bara orkar inte gå till vårdcentralen igen. För klåda?
Bältros?

Nästa störiga grej. Jag har köpt en batteridriven gräsklippare. Vinnare i något test. Beställde och betalade. Packade upp en tid senare (16 maj). Defekt pga att en kabel var ungefär 15-30 cm för kort, solklart reklamation då den var felmonterad. Har fått "blaha-svar" så nu skrev jag meddelande nummer sju och hoppas på bättre svar. Har även reklamerat via Klarna... Har bra erfarenhet av dom sen tidigare, så håll tummarna att det löser sig! Jag bifogar inte vad dom själv skrivit för att det är så dåligt, mest troligt Google Translate eller något liknade..... Jag skäms inte för att visa företagsnamnet 😅 (hade inte köpt om inte de haft Klarna som alternativ).

1000017581.webp

Jag gillar oversized t-shirts, och har (delvis pga passform, delvis pga viktnedgång) ett gäng lite stora/löst sittande sådana i garderoben. På senare tid har jag dock börjat störa mig på det vid träning - de halkar snett efter en minut osv. Nu drog jag på mig en tidigare favorit för promenaden, hade den på mig i fem minuter medan jag plockade i köket och den kändes så sjukt obekväm! Skavde liksom lite överallt, halkade lite snett så att halsringningen störde osv osv. Bah. Jag antar att jag inte gillar oversized t-shirts längre! :arghh:

Ja, jag vill INTE dricka drycker med sötningsmedel och ser det också som ett problem att allt fler drycker innehåller sötningsmedel och därav får en väldigt konstig bismak.... :(
Ja det är galet tråkigt och vill du ha läsk på Max så är det bara coca cola som går att få, alla andra dryckerna har blivit zero.
Fanta har ju sötningsmedel i sin vanliga fanta också :wtf:
(Just Fanta har dock haft en kombination av socker och sötningsmedel i flera år.)
Japp och det är odrickbart, samma sak med Zingo, 7up och Pepsi. Jag har börjat läsa innehållsförteckningarna på läsk.

Och sedan är det ju inte bara sötningsmedlet i läsk som ställer till det. Tex kvarg har jag i princip aldrig kunnat äta för det är sötningsmedel i det.

Ja det är galet tråkigt och vill du ha läsk på Max så är det bara coca cola som går att få, alla andra dryckerna har blivit zero.

Japp och det är odrickbart, samma sak med Zingo, 7up och Pepsi. Jag har börjat läsa innehållsförteckningarna på läsk.

Och sedan är det ju inte bara sötningsmedlet i läsk som ställer till det. Tex kvarg har jag i princip aldrig kunnat äta för det är sötningsmedel i det.
Ja, dricker som regel bubbelvatten så när det är läsk jag vill ha så är det läsk med socker i som gäller. Så synd att man snart inte har ett val längre!

Hammars bryggeri har läsk utan sötningsmedel, men tror inte de har något colaliknande utan mer fruktsmaker som persika och krusbär m m.

Den här diabetikern tycker det ofta är svårt att hitta sockerfritt. Speciellt om man inte gillar cola. Var på marknad i fredags och fick gå runt en bra stund för att hitta. Till slut blev det en Ramlösa

Gick med tidningar till föreningens återvinning.
Tomt med uppsatt lapp.

Tydligen har kommunen stulit vårt återvinningskärl!
Detta pga deras leverantör inte längre tänker hämta tidningarna.
Tänker ansvarig på kommunen se till att vårt kärl kommer tillbaka? Det ska tydligen diskuteras först. Hur j-la svårt kan det vara? Se till att det ställs tillbaka och låt oss sköta det själva!
(Vi har tidigare i föreningen köpt in kärlet samt fixat tömning själva)

Funderar allvarligt på att åka och dumpa allas tidningar på kommunkärringens tomt!

Den här diabetikern tycker det ofta är svårt att hitta sockerfritt. Speciellt om man inte gillar cola. Var på marknad i fredags och fick gå runt en bra stund för att hitta. Till slut blev det en Ramlösa
Jaha vad konstigt för själv trycker jag det dräller av sockerfria varianter. Trocadero gör tex samarbeta med ahlgrens bilar just nu och den släpps bara som sockerfri, tidigare hade de geléhallon som endast sockerfri.

Jag önskar på riktigt att jag skulle kunna dricka dryck med sötningsmedlel för det är dit vi verkar vara på väg och livet skulle vara lite enklare så men det smakar ju så jäkla illa.
Men Ramlösa körsbär gillar jag skarpt så det vore kanske ändå mer hälsosamt för mig om jag höll mig till vatten 😅

Fick mens idag, så extra hungrig. Åt frukost vid nio. Vid 11 var jag hungrig igen. Tänkte jag skulle ta den sista manafrutin då jag ska gå p handla. den åt jag upp igår :banghead:

Om jag förstått rätt är det både sötningsmedel och socker i vanlig coca cola numera också. Jag dricker bara pepsi max eller cola zero när jag dricker då jag tycker att läsk är äckligt sött annars, men vanlig cola har numera blivit äcklig pga kombinationen. Det ena eller det andra för mig, inte både ock tänker jag. Äckligt.

• Gilla
Reactions: MCP
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat