Störiga saker vi stör oss på del 46

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 88 242

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får jag störa mig lite på min rottekotte? 🫣
Hon väljer noga ut bajsplats och kommer fram till att stället med höga tistlar är absolut bäst och toppen att släppa sin laddning på. JAG tistlar mig inuti påsen!!! :rofl: Hur kan inte hon tistla vitala delar på sig själv när hon gör så?

Och spionen är inte mycket bättre han! Han leker bergsget, älskar att klättra och så högt upp som möjligt ska han släppa sig. Jag bara Mm och du kan glömma att jag klättrar upp där, och fan ta dig om du snurrar in dig.....:meh: Tänk er att klättra upp på "berg" efter spionen bergsgeten med en ovillig rottis i släptåg...:rofl:

Jag har en liten 'tofs' i pannan med kortare hår. Trodde det var hjälmen på jobbet som gjort det.

Men när jag vaknade i morse så satt en av katterna och åt på mitt hår? Slickade mig i pannan, fick med ett par hårstrån och tuggade av dem. Wtf? Är det kattskrället som bitit av mitt hår???

Kändisar som gör reklam för spelbolag :wtf:
Om det finns grader i helvetet gällande den biten så bör mångmiljonärer som till exempel Foppa hamna på den varmare sidan.

Riktigt oskönt att vara stenrik och ändå sälja ut sig för något som drar ner så oerhört många människor i skiten.

Detta stör mig extra mycket när det är f.d. kända missbrukare (Persbrandt och Birro är de jag kommer på på rak arm) som gör reklam för spelbolag. Det är vida känt att när man blir nykter från ett missbruk är det vanligt att falla in i ett annat (spelmissbruk ett av de vanligaste). Jag kan inte förstå hur man tänker då.

Detta stör mig extra mycket när det är f.d. kända missbrukare (Persbrandt och Birro är de jag kommer på på rak arm) som gör reklam för spelbolag. Det är vida känt att när man blir nykter från ett missbruk är det vanligt att falla in i ett annat (spelmissbruk ett av de vanligaste). Jag kan inte förstå hur man tänker då.
Lägger till Matias Varela på exakt samma lista. Trist.

Nu är vi bortom ”stör mig” och inne på fullskaligt vredesutbrott, men att Jimmie Åkesson frågar Magdalena Andersson varför hon är så sur. Jimmie, de allra flesta i det här landet är fullkomligt rosenrasande på din politik. De allra flesta kvinnor fullkomligt rosenrasande på män som förminskar kvinnor på det där sättet. Nu tycks vi inte vara våldsamma till vår natur men andas en gång till och du riskerar upplopp.

En som gick på universitetet i samma klass som mig på masterprogrammet har fått Sveriges största konstnärsstipendium för unga konstnärer på 750 000 kr, jätteglad för hennes skull. Hon är den första textilkonstnären som fått det. Men stör mig enormt på att inte min institution har uppmärksammat det på sociala medier. Verkligen helt tyst. Det är alltså en stor grej som de skulle vinna på att visa, men nej.

Sonen är sjuk med ont i örat och halsen och misstänkte öroninflammation i alla fall, kanske halsfluss. Jag påtalade att det är bättre att ta sig till läkare att få penicillin än att vänta ut det för dels kan det bli halsböld om det är det och dels kan trumhinnan spricka vid öroninflammation, vilket i förlängningen påverkar hörseln. Men nej, enligt 17 åriga flickvännen behövde han inte gå till läkaren alls för man får inte penicillin, hon har aldrig fått och inte hennes mamma heller så de går inte till läkaren med ont i öronen. Dessutom är det dyrt.

Nu fick jag min unge att ändå gå dit, med diagnos öroninflammation, och penicillin utskrivet.... Och order om att återkomma om det inte blev bättre eller om det började rinna ur örat, alltså sprucken trumhinna. "Åh, det har min mamma haft massor av gånger när hon haft ont i örat! :O " NÄHÄ?!

Jag stör mig på hon bestämmer sådär ständigt och han ska lyda, jäkla tur han inte gjorde det den här gången med sin hälsa.

Behövde bara ventilera.
Måste bara fråga vad du menar med i förlängningen påverkar hörseln? Under läkningstiden ja men är det inte väldigt ovanligt att det kvarstår besvär?

Jag går alltid till läkaren med öron ont, fått pencillin i vissa fall andra inte. Spräckt trumhinnor ett antal ggr

Måste bara fråga vad du menar med i förlängningen påverkar hörseln? Under läkningstiden ja men är det inte väldigt ovanligt att det kvarstår besvär?

Jag går alltid till läkaren med öron ont, fått pencillin i vissa fall andra inte. Spräckt trumhinnor ett antal ggr
Ja jag har också spräckt trumhinnan flera ggr pga har inte haft ont förräns just då. Har även fått talat för mig av sjukvården att man inte fick pencelin vid öroninflammation.

Fått hem mitt nya frysskåp, men är tamefan inte en enda instruktion med. 🙄
Manual, sure, men den säger bara att man ska låta bli att klämma sladden typ..

Förväntade mig nått mer i stil med hur länge man bör vänta innan man slår på den, förklaring av knappar å lägen, hur man kopplar den mot telefon (yay..or not).
Lite bilder på hur handtaget ska monteras (sure, ser rätt obvious ut när jag väl hittat alla delar, men ändå..)

Skulle vilja ändra hängningen av dörren. Den är omhängningsbar...men..HUR?!

Ugh.
Elgigantens hemsida hade då ännu mindre info.. blir väl att leta runt på samsung sida å se 😒 men varför kan sån info inte bara få följa med i paketet?

Spräckt trumhinna kan skapa ärr i trumhinnan, för många ärr påverkar trumhinnans förmåga att röra sig och i förlängningen hörseln genom örat. Så är det på mitt ena öra. Jag har dubbla orsaker till min hörselnedsättning där.

All ont i örat är inte öroninflammation.

Fått hem mitt nya frysskåp, men är tamefan inte en enda instruktion med. 🙄
Manual, sure, men den säger bara att man ska låta bli att klämma sladden typ..

Förväntade mig nått mer i stil med hur länge man bör vänta innan man slår på den, förklaring av knappar å lägen, hur man kopplar den mot telefon (yay..or not).
Lite bilder på hur handtaget ska monteras (sure, ser rätt obvious ut när jag väl hittat alla delar, men ändå..)

Skulle vilja ändra hängningen av dörren. Den är omhängningsbar...men..HUR?!

Ugh.
Elgigantens hemsida hade då ännu mindre info.. blir väl att leta runt på samsung sida å se 😒 men varför kan sån info inte bara få följa med i paketet?
Som min gräsklippare... Man får typ veta att man inte ska låta sina husdjur köra den.
Men var man lossar kåpan eller vilken drivrem som passar ska man minsann inte få veta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

• Valp 2026