Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min farmor fyller 90 år imorrn.
Jag hade en present planerad men den sket sig. Min plan då var att plocka ihop en egen bukett i trädgården, något lite personligare än en köpebukett liksom. Nu när jag var ut och kikade lite bland blommorna hittade jag årets första trips så där sket det sig...

Är så jävla avis på folk som är antingen fria från eller totalt omedvetna om tripsens existens, och som kan plocka in buketter och ge bort och hålla på. Jag vill också! :(

Min farmor fyller 90 år imorrn.
Jag hade en present planerad men den sket sig. Min plan då var att plocka ihop en egen bukett i trädgården, något lite personligare än en köpebukett liksom. Nu när jag var ut och kikade lite bland blommorna hittade jag årets första trips så där sket det sig...

Är så jävla avis på folk som är antingen fria från eller totalt omedvetna om tripsens existens, och som kan plocka in buketter och ge bort och hålla på. Jag vill också! :(
Jag blev tvungen att googla trips. Står att de är bara 1-2 mm långa. Jag hade ärligt talat nog inte ens sett dem... 🤪

Att min telefon inte hänger med när jag växlar språk mitt i meningar och när jag och kompisen diskuterar vapen i ett datorspel så pratar jag tydligen om dagg. Inte dolk (dagger)....

Vädret. För att det är så svårbedömt. Trevlig temperatur (runt 20 grader) och mycket sol, men ack så besvärligt om man vill måla. För rätt var det är kommer det en skur. Eller så avstår man att måla för att prognosen säger regn, men så blir det inget. Jag kollar klart.se, smhi och yr och blir inte klokare av det... 🤪

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund