Storken kommer till stallet!!!

Sv: Storken kommer till stallet!!!

Äntligen! I natt var det dags. En snabb fölning och ut kom en attans långbent hingstunge.:love: Fux som mamma såklart. Pappa är Terroir.

Grattis :bump: Skönt att det gick fint.
Dags att sova nu då ;)
 
Sv: Storken kommer till stallet!!!

e. Flyinfact u.Hot Beignet-Devil His Due
Skall döpas till Amalthea efter en grekisk nymf som dog och återföddes till stjärna.
känns passande nu när vi trodde att vi förlorat henne.

Eller efter en båt med brittiska strejbrytare som sprängdes i Malmö hamn 1908 och sedan blev en legend i vänsterkretsar. Bland annat hette skånsk proggrörelses "husskivbolag" Amalthea. Med bl Mikael Wihe som artist...
 
Sv: Storken kommer till stallet!!!

Eller efter en båt med brittiska strejbrytare som sprängdes i Malmö hamn 1908 och sedan blev en legend i vänsterkretsar. Bland annat hette skånsk proggrörelses "husskivbolag" Amalthea. Med bl Mikael Wihe som artist...

Passar ju ganska bra. Hon är flummig nog för att passa in på en efterfest med Ola Magnell, Peps och Nationalteatern. Ibland tror jag hon kommer rätt därifrån. :D

fol4.jpg
 
Sv: Storken kommer till stallet!!!

Får vi med "Rabarberhästar" oxå vara med?
Här är årets första nykomling.
Föddes den 27/4 medan husse o matte var i Istanbul och kollade galopperier.
Barmorska var svärmor och vår 15-årige son!
Sonen ringde 03.00 och sa "nu sticker nosen ut, ska den det.." Seden var det som i de gamla "airportfilmerna". "I'll try to talk you through it"

Pappa är Daffaq och mamman heter Sweet Kiss och är född i Frankrike.
På bilden är lillkillen 4 dagar. Mycket stor för att vara arab. 1,06 cm

Daff_Sweetk_09.jpg
 
Sv: Storken kommer till stallet!!!

Grattis till en fin fölis! Hoppas att den får behålla sin fina färg!

Behöver man åka hela långa vägen till Istanbul för att se arabgalopp?
 
Sv: Storken kommer till stallet!!!

Inte för att se arabgalopp som så, men för att se välbetalda arablopp.
(dessutom hade vi styrelsemöte i IFAHR)
Den kvällen vi vare där var det 400' i förstapris i ett och 600' i ett annat (arab)lopp.
Vi såg bland annat världens genom tidernas "rikaste" arab vinna. Kafkasli - med ca 35 miljoner på kontot. Bara i turkiet...
Och Turbo - som tog 19:e segern på lika många starter.
Fantastisk bana, makalös videoproduktion!
ca 55% Eng fbl och 45% araber.
Väl värt en weekendresa. Underbar stad som nog ligger vackrare än någon annan jag sett.
Kommer reportage i nästa galoppmagasinet...
 
Sv: Storken kommer till stallet!!!

Ser fram emot nästa nummer! För naturligtvis är man prenumerant sedan starten ;)
 
Sv: Storken kommer till stallet!!!

ja det blir nog en fölis i natt. magic har fått vit mjölk i dag, som bara rinner.
hon har vatt helt orolig i 2 dagar. dock är detta 3 veckor för tidigt, men håller mina tummar sten hårt för att allt ska gå vägen...
 
Sv: Storken kommer till stallet!!!

här har det inte kommit något föl än. i natt var det på gång trode jag. hon låg ner pustande och hade sig, helt plötsligt börjar hon sparka hej vilt med både fram och bak ben.och tjöt till en gång. nu händer det något tänkte jag, men lurad än en gång.. så kanske i natt om jag har tur...:D
 
Sv: Storken kommer till stallet!!!

*kl*

Vi har fått vårt första fullblod, en liten hingst e.Songline u.Like her mother e.Mas Media- Precocius. Hon knep väldigt länge, men behagade äntligen föla på midsommardagens morgon.
Den lille heter Sunzeeker, men kommer att kallas för Zeke. Jag som normalt föder upp gångartshästar skrattar varenda gång han tar ett travsteg, ser för himla kul ut :D. Det syns verkligen att han inte är avlad för att trava fint...

Vart kommer alla tecken från? Farfar?

sunzeeker090620.jpg


sunzeekermorsan090620.jpg
 
Sv: Storken kommer till stallet!!!

Kan vara från Diaghlyphard! Sötnos var det i alla fall. Och tanten ser också fin ut - fast lite lerig.:angel:

Varken mormor eller morfar hade speciellt mycket vitt, men Mas Media har väl Northern Dancer som farfar så det förstärks väl.
 
Sv: Storken kommer till stallet!!!

Ok, det är roligt med mkt tecken tycker jag. Hade förväntat mig en mörk med ev. en liten stjärn, men absolut inte bläs och fyra vita...

Nu blir det halvblod på henne igen, så provar vi lyckan med lilla Zeke ;).
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 557
Senast: cassiopeja
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 317
Senast: cirkus
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 232
Senast: Tramptass
·
Hästmänniskan Måste bara skriva av mig, så att jag slipper gå runt och slösa energi på det... Jag har blivit anklagad för att stjäla i stallet...
2
Svar
25
· Visningar
5 413
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp