Storlek på 3-åringar!!

A

arkivx

Hur stora är Era 3-åringar nu??

Mitt sto e:Warsteiner har dragit iväg rejält efter sommarens bete. Hon mäter idag drygt 167 cm och hon kommer att växa mer!! Suck!!!

Men hon har hela tiden växt jämnt. Är välmusklad och rund och go - kanske lite för mycket gräsmage!! :rofl:
 
Jag har förvisso ingen 3 åring men dock en åring och hon är S T O R. Förra veckan då jag mätte henne var hon 163 cm framtill och 165 cm baktill. Kan kanske hoppas på att hon växer som sin pappa som var färdigtväxt vid 2 års ålder.
 
min 3 åring är runt 170 cm idag. och jag tro inte han blir större än 173. Pappan är 172 och mamman 163
 
Hej!
Jag har ett halvblods hingst (50% fullblod) som är tre i år, han mäter endast 161 mkh. Hade hoppats på att han skulle bli stor då han var rätt stor som ett åring.

Men men en trevlig häst är det iaf.

Kramiz Minna :banana:
 
Mitt 3-åriga halvblod är ca 167 cm. Har läst en "undersökning" de gjort på flera hästar och många av dem växte hela 1 dm till mellan 3 och 6 års ålder. Kan det verkligen stämma? :confused:
 
Den ena (Itsabrahma - Another Realm), en xx tös, ligger
någon centimeter runt 160.

Den andra (De La Gardie - Vagabond) är cirka en decimeter
högre.
 
Min 3-åring, Hingst e: Robin Z-Tammerfors xx mäter 164 i mankhöjd. helt perfekt tycker jag, verkar som att han växer någon liten centimerer till bata ( stått still i snart 6 mån) :)
 
Re: Hoppas, hoppas hoppas !

*håller tummarna för att det inte stämmer* ;)

halvblodsvalack e. Briar, 172 cm, har dock stått still i höjden över manken sen i somras i princip - nu håller baken på att växa i fatt i rasande fart och de lååånga bakbenen tyder nog på en viss mankhöjdsökning är på G också..:smirk:
 
Re: Hoppas, hoppas hoppas !

Ryckte manen på 2-åringen igår o kom fram till att han v ä x t.... Han börjar nog närma sig 1,65 snart :crazy:
 
Min 3-åring efter Rubignon-Ceylon är 1.70 i mkh och växer fortfarande :crazy:
 
Tja, var ett tag sen jag mätte henne, då var hon 152 (arab) så, jag tippar väl kring liiite större, men inge mycket... Hoppas hon blir runt 155...

Mvh Johanna
 
Du får ge överflödiga centimetrar till oss.....

Grabben är runt 153 så vi kan behöva dem....
 
Min är också efter Maistic! Han är 163 cm, men växer nog "tyvärr" några cm. till. Han var så liten när vi köpte honom så jag trodde knappt han skulle gå över 1.60 cm.
Mvh. Matten
 
Re: Du får ge överflödiga centimetrar till oss.....

Håller naturligtvis tummarna för att det stämmer på din! Menade att jag håller tummarna för att det *inte* stämmer på min koloss :)

Om det stämmer på min också får jag väl kapa benen en bit och skicka till dig? ;)
 
Har hållt på länge med unghästar och det slår aldrig fel att de man vill ska bli större när de är 3 blir det aldrig medans de som är fullt tillräckligt stora fortsätter att växa, rekordet här innehas av en dam som växte från 150 på sin 2-års dag till 173 som 4 åring inte illa med tanke på att mamman var 160 och pappan 170. Sedan har vi omvänt en dam vars mamma är 175 och pappan 169 men lik förbaskat så vägrar hon att bli mer än 161cm (växt 2 cm från 3-års visning till idag 6 år gammal). För närvarande har vi bara en 3 åring i stallet en hingst som jag får till att vara 171 nu och nog förbaskat så har han de senaste dagarna börjat växa upp bak igen får hoppas att det inte blir så många cm till (helbror som är ett år äldre är 167cm) Så det är lurigt det där med storlek.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 016
Senast: Twirro
·
Gnägg Jag har en 3-åring (4 år efter nyår) som jag inser att jag inte har energi för. Ingen komplicerad häst alls, utan snarare tvärtom lite...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 486
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
12 823
Senast: linnsan
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 174
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp