Bukefalos 28 år!

Storlek på ridskolegrupper

Sv: Storlek på ridskolegrupper

jag rider i specialgrupper i dressyr och hoppning och vi är 9 st i ett ridhus på 20*60 m. funer bra och jag tycker att man får ut mycket, men det beror på ridlärarens förmåga också.
min dressyrlärare är superbra medan min hopplärare är mindre bra. dressyrläraren har personliga pratstunder under skrittpauserna och i slutet så man får ganska mycket personlig hjälp.
i vanliga grupper är man 12-13 st.
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

Oj gud vad många en del är i sina grupper :eek:

Jag verkar ha en väldans tur, jag har ridit i många år men hakade på 2 kompisar som ville börja rida igen och det är vi 3 som rider i gruppen :)
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

kl.

Det är typ nio i min grupp, vi har ett ridhus på 62 x 24. Kan bli trångt ibland men det funkar oftast bra. Min ridlärare är jättebra, ser alla och är noga med att kommentera och ge tips. Så det känns som om jag får ut mycket av mina lektioner även om vi är ganska många. :)
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

Är ni en helt egen grupp på ridskolan:eek:
eller är det en privatgrupp? för då brukar man väl va max 4 vad jag sett.
Är de lika små grupper i övrigt på ridskolan? Och vad betalar ni i så fall per lektion?
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

På den tiden jag red på ridskola var vi också mellan 12-14 i varje grupp och rätt liten yta... På den ridskolan som jag undervisar nu på är det max 7 st i varje grupp, dock ligger de flesta grupper på mellan 5-6 st och jag upplever det som jag hinner med fler än vad mina ridlärare någonsinn hunnit. Fast sedan beror det på ridläraren också, vissa är, hur bra de än är, faktiskt bäst som privattränare medan andra lämpar sig mer som grupptränare!
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

Vi är oftast 8-9 stycken i ett stort ridhus med stora hästar - funkar någorlunda även om man ibland känner sig lite bortglömd. En enorm skillnad att rida privat men men, man får ta det man får.
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

Vi är en egen grupp :) Betalar 90 kr per lektion.

Storleken på de andra grupperna har jag inte så stor koll på men den gruppen som rider innan oss brukar vara 3-4 st vad jag har sett.
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

Börjar seriöst fundera på att flytta till Gottland nu:p:D
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

Utanför Gbg är vi max 10 pers blandat med både stor häst o ponny i ett ridhus som är 20*55 m. Nu har några trillat bort o vi är oftast 6-7 pers o det är SKÖNT.
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

Vi har max åtta på en lektion. Specialdressyr fyra, specialhopp är sex. I min grupp (spec.d) är vi bara tre och det är hur skönt som helst.
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

Vi var 12 i min ridgrupp när jag fick på ridskola. 8- 10 hade varit bättre tycker jag.
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

Ja, vi var bara 8 stycken nu när det var lov och många bortresta. Hur skönt som helst. Kan bara tänka mig hur skönt de måste vara att va fem eller två som vissa är. Lyx lyx lyx:smirk:
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

När jag red i ponnygrupp red vi i ett ridhus på 20x40 m och vi var 10 stycken i gruppen.. :S det var jobbigt då jag som var i största laget för ponny oftast red de största ponnysarna/ngn stor häst och då nästan bara rida volter eftersom jag kom ikapp de små bponnysarna annars.
nu rider jag stor häst.. i ena gruppen är vi 7 stycken i ett ridhus på 20x40 och i den andra gruppen är vi 10 stycken i samma ridhus. I gruppen där vi är sju tycker jag självklart att jag får mer "coaching" samt att vi hinner mer på lektionen (t ex hoppa fler gånger osv) .
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

jag jobbar på en ridskola i västergötland å jag tycker att det inte låter klokt med så stora grupper!!! där jag jobbar e maxantalet per grupp 8 vilket e lite mer lagom...men 12...herre gud!!
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

hej!
Den ridskola jag rider på har olika stora grupper. I vissa grupper är man nog ff 12 st i någon bara 6 men då kostar det mera. i den grupp som jag red i förut var vi 8 st och red en h, det vanliga är 45 min. det kostade mer men var absolut värt det. Jag tycker att ridskolan jag går på är helt fantastisk med fina trevliga hästar i olika storlekar och olika utbildningsnivå, de flesta är riktigt duktiga och alla är väldig snälla. Ridlärarna är också helt fantastiska och suveräna på att lära ut!
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

I hästgrupperna är man max 11 där jag rider och 10st i ponnygrupperna. Men oftast försöker de hålla 9-10st i hästgrupperna då ridlärarna klagar annars ;)
Jag rider rätt tidigt på dagen så i den grupp jag rider har det svårt att hitta folk. Förra terminen var vi oftast 4-5st. Väldigt skönt!
Men vi har en bra ridlärare som ser alla. Hon lägger häldre ngn minut i rad på en elev så den får ordentligt med hjälp och sen så några minuter på alla. Ist för att bara säga ngt snabbt till en.
Vi hadde en ridlärare innan som bara brydde sig om de "sämsta" och "bästa". Riktigt jobbigt när man tillhörde de mitt i.
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

Har tänkt på att det borde vara rätt jobbit för ridläraren med. Speciellt om man har mindre barn, det kan ju vara svårt att hålla koll på alla. (inte för att de kommer så långt, men om det skulle hända nåt)
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

Vi rider max 6st i våran grupp. Och de tycker jag nästan är för mycket :crazy:
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

Vi får vara max 10 st i våran grupp, men vi är 7 st. Dessutom är det nästan alltid två borta, så vi brukar vara fem st (på storhäst) i 60 x 22 m. Brukar få tillräckligt med hjälp. Red tidigare i en ponnygrupp i samma ridhus med 12 ponnyer, funkade faktiskt bra, blev inte särskilt trångt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 306
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 756
Senast: Juli0a
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 315
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 245
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp