storlek på schabrak?

G

Getaway_hon

Vad har ni för storlek på schabrak till era "små stora" hästar?
Pållan är runt 153-155 i mankhöjd, arab. Var och kollade på lite nya schabrak med storlekarna ponny och full. Men tyckte full såg så väldigt stora ut... Men dem kanske ser mindre ut på hästen sen? :idea: :confused: Blir ponny förlitet?
Vad har ni för storlek till era "små stora" hästar? :)
 
Du kan nog ha full. :)
Det ser inte lika stort ut sen på hästen.

Har full på vissa schabrak till min maxade Dponny.
 
Beror på märket. T.ex. Mias RS är lite mindre, de kan vår lille kille på ca 150 cm ha full (17"). Källqvists i strl full drunknar han i t.ex.
 
Full såklart, man går ju efter sadelns storlek.
och du borde ha 17" minst på en arab alltså ska du ha full på schabrak.
har alltid haft full till min arab (146) och det har aldrig sett stort ut
 
Beror väl på hur stor sadeln är också?
En hoppsadel kan du ju lätt ha ett ponny-allround-schabrak till. Det har jag. Min hopp/allround sadel är 17½"

Jag har köpt stl full till dressyrsadeln på schabraken men i fortsättningen blir det nog ponnystorlek där med för det sitter inte så bra... Eller jag vet inte...

Min häst är 150-155 cm nånstans
 
Oj... Min fjordas sadel är 16.5 o där behövs det allt Full på schabraken. Men så hatar jag om dom är minsta försmå osså, hellre för stora... ;)
 
hade full på min d-ponny-beror ju mer på hur stor sadeln e än hur stor hästen är..

dessutom e de jätteolika från schabrak till schabrak
 
har dponny me sadel 17 " och ja har full på schabrak, cob skulle nog passa bätttre men det är inte så vanligt att man hittar d,
 
Jag har två st små stora hästar.
Har storlek full på schabraken och vojlockarna.
Ponnystorlek skulle inte fungera alls då sadlarna är i storlek 17,5 tum.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 146
Senast: WBanna
·
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 051
Senast: Puffindog
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 068
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Hej, Hästen fullt frisk i övrigt men emellanåt de sista dagarna har han svullnat upp o blivit hård vid kinden.Ej öm. Se bild. Ingen...
Svar
8
· Visningar
1 326
Senast: FUNNY
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gjorde det igen - stängde av frysen....
  • Arbetsintervju
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp