Storlekar på Uhip-kjol

Magiana

Trådstartare
Hur vet man vilken storlek man ska ha på en Uhip-kjol? Ska man räkna med rörelsevidd och/eller plats för andra kläder under eller tar man den storlek som är enligt ens faktiska fysiska storlek?

Ska jag gå efter mina mått (inpå skinnet) så ser storleken extremt liten ut så jag blev lite fundersam.

Sv: Storlekar på Uhip-kjol

Jag som har 76 i Pikeurs ridbyxor och 27-28 i jeans har Small i min. Jag har underställ och ridbyxor under min. Har nog dessutom lite extra fläsk nu efter en periods vila pga sjukdom. ;)
Den sitter bra.

Jag har S och har normalt 38 i byxor eller M så de är på gränsen till stora i storlekarna. En XS skulle nog sitta snyggare men jag gillar att den är lite lös i magen så att jag kan ha mycket under om jag behöver. Den nya Arctic, den tjocka är lite taitare än regular-kjolen. Köp den tjockare Arctic för den andra, regular värmer inte särskilt mycket. Kjolen begränsar inte rörligheten och behöver jag ta långa steg drar jag bara upp dragkedjan lite. Är beroende av mina kjolar. :)

Tack för svaren! Det landade på att jag också sannolikt drar en small. (Det låter lite märkligt med den storleken men jag var en tjockis för inte så länge sedan och har inte vant mig riktigt än vid min nya storlek.)

kl. om man har st 40 i byxor, vad för storlek bör jag ha på regular kjolen då?

Haha.. Det kan förklara varför jag tyckte att min kjol satt tightare än jag mindes att den jag lånat gjort trots samma strl. Jag trodde jag blivit så mkt större av min lite slappare livsstil på sistone.
Min kjol är en Arctic och den jag lånat i Small är en Regular.
Måste prova den igen, för att jämföra.:p

*kl

Lite OT...

Jag funderar på att köpa en sån kjol, den tjockare modellen för att kunna rida i på vintern. Men värmer de bra? Jag hatar att rida i vanliga täckbyxor för de är så halt, och alla termoridbyxor med skoning är för långa för mina korta ben, och kan inte sys upp av en vanlig dödlig som mig som inte kan sy öht och ännu mindre i skinn och dragkedja. Därför funderar jag på om kjolen är varm och smidig? Kan man ha vanliga ridbyxor under och slippa frysa?

Någon som jämfört dessa med Horsewares ridkjol?

Senast ändrad:

*kl

Lite OT...

Jag funderar på att köpa en sån kjol, den tjockare modellen för att kunna rida i på vintern. Men värmer de bra? Jag hatar att rida i vanliga täckbyxor för de är så halt, och alla termoridbyxor med skoning är för långa för mina korta ben, och kan inte sys upp av en vanlig dödlig som mig som inte kan sy öht och ännu mindre i skinn och dragkedja. Därför funderar jag på om kjolen är varm och smidig? Kan man ha vanliga ridbyxor under och slippa frysa?

Någon som jämfört dessa med Horsewares ridkjol?

Har inte provat Horsewares, men har en tjock Uhip och den värmer bra - även i många minus. Jag har ridbyxor + kjolen, men inga långkalsonger, och fryser inte. Och jag är världens frusnaste. Det enda som kan vara lite kallt är att sätta sig i sin kalla sadel eftersom man inte sitter på kjolen. Dock är den jättesmidig att rida i. Har den både när jag rider dressyr, hoppar och rider ut. Kan verkligen rekommendera den. :love:

Jag märkte också att Artic-kjolarna från förra säsongen är andra storlekar än årets (gäller åtminstone de större storlekarna), kollade med dom också och fabriken hade gjort dom större än tänkt förra året.

Jag älskar mina kjolar, men har precis börjat rida med dom så de funkar lika bra på läktaren, banbyggandet, kontoret, promenaden, skidåkning mm.

Var och inhandlade en kjol idag :) Arctic-modellen, antar att det är den tjockaste. Lite trist med svart när det finns så fina färger, men den passar ju iaf till allt...

Liknande trådar

R
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
588
Senast: Rumpnissen
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 543
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
925
Senast: Fiorano
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
943
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka