Storleks hjälp

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Myrkradis_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 735
M

Myrkradis_

Då jag tänker beställa några schabrak från Sverige (bor på Island) och har ingen koll på vilken storlek jag ska ha :crazy: på Island finns det alltid bara en som är beställd hit av butikerna. Men medelstora islandshästar som är runt 135-145cm på manken skulle dom använda Full eller Ponny storlek på dressyr schabrak??

Sv: Storleks hjälp

det beror ju lite på sadeln oxå, vilken storlek den är. Men jag hade valt full.
Hade en c-ponny för några år sedan, hade full till henne och det såg inte dumt ut. Sadeln var väl ca 16".

Men som sagt, Full storlek eller 17".

//Martina

Tack för svaret :)

Men en annan fråga till er kära bukare, är dressyr schabrak längre en allround schabrak äger redan ett allroundsom fungerar helt ok, med då min islandshäst sadel är väldigt lik formad dressyr sadlar så tänkte jag att den passformenskulle nog bli bättre?

Jag brukar köpa antingen allroundmodell i full storlek eller dressyrmodell i ponnystorlek.
Båda brukar funka!

Där hade jag nog köpt dressyr. Eftersom islandssadlar och dressyrsadlar är så lika i modellen, så passar nog ett dressyrschabrak bäst. De är ju rakt skurna där fram.

//Martina

Så gör jag också. Full - allround (fast ibland blir de lite låga) eller ponny - dressyr, som prukar passa bra.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 397
R
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig... 2
Svar
33
· Visningar
4 594
Senast: Pyrran
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 670
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Tillbaka