Storleksfråga...

lady_vip

Trådstartare
Jag som är en relativt liten människa och drar 36 i de flesta byxor, borde inte jag kunna ha 176 cl i ridbyxor?
Har hittat ett par som jag gillar, men det närmsta i damstorlek är stl 40, men det finns 176 cl... Möjligtvis att de är korta, men jag är bara 160 cm lång (kort *host*) ändå. Jag är inte särskilt kraftig heller, så höfterna och låren borde inte var bekymmer, drar typ 27 i jeans.

Vad tror ni?

Sv: Storleksfråga...

jag har strl 36 och kan ofta ha dom största barnstorlekarna, har tillochmed provat något par som var större än strl 36.
skillnaden är väl mest att dom inte är anpassade för mer "kvinnliga" höfter.
men jag har höfter som en man och väldigt liten rumpa, så för min del går det jätte bra :D

Detta var tyska... Kan ju iofs alltid returnera om det inte skulle passa, men jag vet att jag har byxor i 160 cl och dessa är ju lite större :confused:

Jag har ett par Pikeur i 176 cl, och dom funkar jättebra för mig!
Är 170 lång, drar 27 i jeans och har annars 36-38 i ridbyxor!

Det enda problemet för mig var att dom var lite korta, men det ska nog inte bli någa problem för dig...!

Diana

Du menar alltså "barnstorleken" 176?
Jag har ett par ridbyxor i 170 cl, de är bra i midjan men för hängiga/oformliga i passformen trots lite stretch i tyget.
Tänk på att centilongstorlekarna inte är sydda för såna som har former... :D
Det blir svårt att jämföra dem med vanliga damstorlekar.
Det är min erfarenhet iaf. :p men prova kan du alltid göra.

176 cl brukar vara större än stl 36 i en del märken, de är sydda för raka kroppar, alltså barnkroppar, men jag har haft 176 på regnbyxor:rofl: och jag är ingen 36:a, men de satt bättre än vuxenmodellen.

Jag har 36/38 och jag har 170/176 i Pikeur brallorna, har 3 par i barnstorlek...sitter mycket bra...men jag är väldigt korta ben:P

[Är 170 lång, drar 27 i jeans och har annars 36-38 i ridbyxor!

Stämmer verkligen det du skrev? (eller felskrivning?) Jag har 30 eller 31 på jeans och 38 på ridbyxor. Rätt stor skillnad menar jag.

Jag har oftast 34/36 i ridbyxor, och 28/29 i jeans.

Det var sån stor skillnad mellan 27 och 36/38 men det är lika person till person:)

Stämmer verkligen det du skrev? (eller felskrivning?) Jag har 30 eller 31 på jeans och 38 på ridbyxor. Rätt stor skillnad menar jag.

Ja, det stämmer. Jag har 26-27 i jeans, och mitt senaste par Pikeur-ridbyxor sitter perfekt i 38! Jag skulle iofs säkert kunnat ha 36 också, men gillade hur 38:an satt, så jag köpte dom!

Diana

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den... 2
Svar
22
· Visningar
9 281
Senast: Salinero
·
Utrustning Hej kära Bukefalister! Jag är på jakt efter några par nya ridbyxor, men hittar inga som riktigt verkar passa mig :( Jag har en...
Svar
12
· Visningar
3 785
Utrustning Som rubriken lyder, jag söker ridbyxor för oss kurviga flickor. Jag letar med ljus och lykta efter ett par marinblå helskodda...
Svar
7
· Visningar
4 491
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka