Sträckning??

Sidney

Trådstartare
Idag halkade min häst till på stallgången ( någon tyckte det var fint med slätt stallgolv >:(
Hon reste sig upp och stöttade inte på benet men snart kom hjälp från en stallkompis som ledde runt henne och hjälpte mig att titta på henne efter ca 4-5 minuter hade det släppt och hon var som vanligt. Jag ledde henne en stund till och gick sedan in i stallet och masserade det benet hon haltat på, hon visade inte tecken på att hon hade ont någonstans.
Hur allvarligt kan det vara? Är det som vi tror, bara en sträckning? Tänkte at jag skulle massera med lite liniment men jag blev osäker på vilket liniment man ska använda, kylande eller värmande?

Tacksam för svar!!
 
du märker ju på hästen i dagarna om det blivit några bestående men av att hon halkat. Om den inte är oren eller svullen osv så har den klarat sig, vilket de oftast faktiskt gör. Men håll koll för du lär märka i dagarna.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej!! Igår var jag på hoppträning med min häst. Han var superfin hela träningen och positiv, när det var dags för sista banan hade vi...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: krus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 222
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min "gamling" är inte helt 100... I Vintras så fick han någon slags upphakning i ett bakben,jag var inte hemma då,men mannen var...
Svar
8
· Visningar
9 308
Senast: dpmatte
·
P
Hästvård Jag har en foderponny som jag nu haft i ca 5 månader. För exakt 2 veckor sedan (14 dagar) var ponnyn i fråga plötsligt halt. Märkte...
Svar
10
· Visningar
1 696
Senast: Gisburne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp