Strax är det julpynt-dax!!

Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Eller den här kanske passar bättre till köket??

779_big.jpg


Det är isf i samma serie som matrummets kommer bli nästa år (hoppas) och det är öppen planlösning.. hmm

Kan tillägga att våra köksfönster är 120cm höga och 200cm breda
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

*KL*
Åh en jultråd :love: Jag längtar sååå mycket efter att få julpynta, en vecka kvar sen så äntligen!
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Jag lutar mer åt den jag också faktiskt. Tror den kommer passa riktigt bra i våra "liggande fönster".

Våra matrumsfönster kommer bli ca 160cm höga så där blir nog den allra första perfekt :d
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

*kl*
Jag har sytt och satt upp nya julgardiner idag.
Julmattan och julduk i vardagsrummet är också klart! Ljusstakarna och stjärnorna får vänta till 1:a advent!
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Jag har flera kartonger med julprylar intryckta i en stor garderob. Så egentligen borde/ska jag inte köpa något alls. Inte en endaste liten tomtenisse...eller julljus...eller gardin...eller nåt annat med tomtemotiv. Jag har köpförbud på julsaker sen flera år tillbaka.

Shoppat (hittills) i år: nya gardiner till vardagsrummet. 2 nya dukar. 2 supersöta tomtar. 2 små svampliknande lampor som ska stå under julgranen. Sen har jag inte hunnit med mer shopping men ska på julmarknad i helgen så det finns stora chanser för mer julpyntsinköp:o



Du kan ju skänka till second hand, du får plats för nytt roligt, vi som går dit hittar ditt roliga och de som får pengarna i fattiga länder får mat för dagen perfekt helt enkelt:-)
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Jag tror att den rundade passar bättre då fönstrena inte är så höga, den andra modellen skulle nog ta överhand då de ser rätt så höga ut.
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

*kl*

Nu är det städat och julpyntat i varenda liten vrå! Alla tomtar fick plats (nåja liiite trångt blev det...) och nu återstår bara julgranen så är vi helt färdiga inför julen. Julgranen får dock vänta lite, så kul är det inte att dammsuga granbarr.
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Eller den här kanske passar bättre till köket??

779_big.jpg


Det är isf i samma serie som matrummets kommer bli nästa år (hoppas) och det är öppen planlösning.. hmm

Kan tillägga att våra köksfönster är 120cm höga och 200cm breda

Det var en snygg ljusstake :love:
Den kanske man skulle investera i till köket...:idea:
Jag har hejdat mig lite i pyntandet, men håller på att städa och förbereda så att allt ska få plats.....
I köket brukar jag ha mina tomtar och i biblioteket/musikrummet bor alla snögubbar (så att dom inte ska bråka med varandra...;) ) Jag älskar snögubbar!!

Men jag har kommit på att jag saknar en utebelysning som jag ska linda in päronträdet med - den ska införskaffas snarast :angel:
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

*kl*
Jag öppnade förpackningen med mina nya fina köksgardiner och upptäckte att det fattades 15 cm i bredd på den ena för att den skulle passa
Så nu får jag köpa nya gardiner igen till köket...
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

*kl*

Idag var jag in på en av lampaffärerna i stan och blev med en ny snögubbe :love: Han heter Herr Bengtsson... (enl. ägaren till butiken).
Herr Bengtsson gör mig glad :p
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Idag blev granen inköpt, insläpad, fastklämd i foten och fick ljusslinga. I morgon (när han hämtat sig från chocken) ska han bli klädd. :)
Hade nästan glömt hur gott gran luktar! :d
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 165
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 563
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 777
Senast: Ramona
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 264
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp