Bukefalos 28 år!

Strax är det julpynt-dax!!

Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Har alldeles nyss gjort medskick när kollegan beställde sladdlös, solcellsdriven utegransbelysning. Så förhoppningsvis får jag två stycken slingor med 100 LED-lampor i vardera i god tid innan jul.
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

På tal om julbockar, så tänker jag spraya mitt gäng med såna svarta i år.

Annars går julen här i glittrande vitt och silver. Men ingenting överdrivs ;)
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Jag har en stoooor kasse som är fylld med julsaker som är inköpta i år. Jag har köpförbud sedan många år tillbaks, men så i grannbyn har man en butik som bara öppnar för julsäsongen och säljer en massa belysningar, tomtar med mera...Gah!
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Jag har flera kartonger med julprylar intryckta i en stor garderob. Så egentligen borde/ska jag inte köpa något alls. Inte en endaste liten tomtenisse...eller julljus...eller gardin...eller nåt annat med tomtemotiv. Jag har köpförbud på julsaker sen flera år tillbaka.

Shoppat (hittills) i år: nya gardiner till vardagsrummet. 2 nya dukar. 2 supersöta tomtar. 2 små svampliknande lampor som ska stå under julgranen. Sen har jag inte hunnit med mer shopping men ska på julmarknad i helgen så det finns stora chanser för mer julpyntsinköp:o

What? Köpte du inte ett träd också *Hahahaha*
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Nope! Min sambo bara illvägrade att ge sitt tillstånd till det trädinköpet;)
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

kl

Var kan jag hitta en julgran gjord av trä, metall eller liknande som är ungefär 20-50 cm hög? :D Blir ingen riktig gran i år då jag har en ungkatt som definitivt kommer hänga och dingla i grenarna och ha sönder alla julkulor :nailbiting:
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Har alldeles nyss gjort medskick när kollegan beställde sladdlös, solcellsdriven utegransbelysning. Så förhoppningsvis får jag två stycken slingor med 100 LED-lampor i vardera i god tid innan jul.

Va-va-va?!?!? Finns det för utebruk - var då någonstans? Vill ha... :p
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Jag har flera kartonger med julprylar intryckta i en stor garderob. Så egentligen borde/ska jag inte köpa något alls. Inte en endaste liten tomtenisse...eller julljus...eller gardin...eller nåt annat med tomtemotiv. Jag har köpförbud på julsaker sen flera år tillbaka.

Hahaha - tell me about it ;)
Köpförbud är ett bra ord, men jag följa det icke :D
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Du får ha det som julpysselprojekt att snickra en egen gran :D
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Jag är hopplöst opysslig så jag tänkte att det vore himla fiffigt om det fanns en färdig, liksom :D
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Jag har en dröm om att sätta utebelysning i vår gran på tomten. Den är 15-20 meter hög uppskattningsvis, tät och fin och syns bra. Dessutom står by-granen 30 meter bort och är ca 2 meter hög och tanig, hade varit lite kul att efter att dom satt belysningen i den tända upp vår :angel:

Men jag har ingen aning om hur man skulle få upp någon julbelysning upp dit, hyra skylift? Och vad skulle belysningen ens kosta i inköp?

Det får bli ett annat års projekt är jag rädd...
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

*kl*

Jag skulle vilja ha tag i svarta panelgardiner med julmotiv. Någon som har tips? :) Vet att det har funnits med små tomtar för några år sedan, men vet inte om det finns nu eller i så fall var.

Här kliar det också i fingrarna. Jag ska börja riktigt tidigt i år. :)
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Har inte kollat om dom har i år, men för något år sedan hade Jotex många julgardiner i bla svart. Då passade jag på att köpa gråa med renar och snöflingor på, superfina! Men så flyttade vi och bestämde oss för att inte ha gardiner i nya huset, så tja, dom bor numera hos brorsan.
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

77301028m.image.ashx


Röda och fina nog? Visserligen hälften matta men Rusta har säkert fler än dem :) Minns just nu inte om det var Rusta eller Lidl jag köpte ett helt rör kulor för ett par år sedan.

*kl*
Jag är sugen på att skaffa något litet mer juligt än den trästjärnan, adventsstaken och glittret jag redan har men jag vet inte riktigt vad... Kanske blir det apelsiner med nejlikor i år igen, men snart ska jag nog plocka fram mina små söta ljuslyktor iallafall.

Kanske någon av er som har nån ide på hur man enkelt och billigt julpyntar en liten etta lite extra utan tomtar och änglar? Tänker mest på hängande saker för golvyta/plats i hyllor har jag inte :p
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Har redan varit på Rusta och hittat 8 cm men vill ha fler storlekar! Tack ändå :-)

Istappar i dyl i fönster kanske?
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Hade velat köpa dom fina sakerna på åhlens men dom jäklarna kostar 50 kr st så jag får nog avstå. Hämtar hem katten nästa månad så det + juklappar = inte råd med julgranskulor.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 165
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 564
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 779
Senast: Ramona
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 271
Senast: jemeni
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst med eksem
  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp