Strax är det julpynt-dax!!

Scata

Trådstartare
Nu är ju både Halloween och Allhelgonahelgen över.
NU måste jag ju få börja frossa i julpyntet va... :D
Jag bara älskar jul - julpynt - julbelysningar - julmat :d

I år ska jag köpa mig en sladdlös julgransbelysning - äntligen har det hänt! :up:

Vad ska ni köpa för nytt till jul?
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

:bump::bump::bump:

Min favorithögtid! Den 1a ska jag börja Julpynta! Samt baka årets första lussekatter :D1
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Hör och häpna; Jag har köpt julgardiner.
De är röda, men med hästar på och kommer säkert sitta uppe till midsommar :D.
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Har pytteliten budget men vill ha lite fler gardiner och så. Får komplettera när jag har börjat få upp det mesta :-)
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Jag behöver julgardiner till sovrum + vardagsrum, sedan måste vi ha julgranspynt om vi ska ha någon gran inne :)
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Åh jag älskar julen!!
Julbelysning, pynta, julgran, julmat:love:
Hoppas att jag kommer hinna med allt i år. Stress på jobbet för att jag ska hinna med allt i tid innan feb då jag går på mammaledighet.
Förra året var hur mysigt som helst, då var jag mammledig med en 9 månaders liten kille och kunde pynta och ha mig!

Vad är det för sladdlös belysning? Är det någon man kan ha ute??

//Qbaby
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Jag ska köpa nya amaryllisar för de från förra året verkar inte vilja vara med i år. I övrigt har jag inga direkta köpplaner. Jag är inte så mycket för pynt, vill att det ska vara enkelt och stilrent. Det viktigaste för stämningen är belysningen (adventsstjärnor, ljus) och dofterna (gran, clementiner, julkryddor, saffran). Gardiner har vi inga ens till vardags ;)
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Åhhh - vad kul att det är fler än jag som älskar julen :love:

Det är El****jan som har en sladdlös med jättefina ljus, dom är långa o smala o ser ut som riktiga ljus. Den är (tror jag) bara för innebruk. Jag ska ha den i julgranen :love:
(Maken som är tekniknörd godkände dom utan omsvep för det var fjärrkontroll med... :p)
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Jag har köpt både juldukar och två stjärnor på second hand. Den ena stjärnan är redan upphängd i stallet.
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Jag har flera kartonger med julprylar intryckta i en stor garderob. Så egentligen borde/ska jag inte köpa något alls. Inte en endaste liten tomtenisse...eller julljus...eller gardin...eller nåt annat med tomtemotiv. Jag har köpförbud på julsaker sen flera år tillbaka.

Shoppat (hittills) i år: nya gardiner till vardagsrummet. 2 nya dukar. 2 supersöta tomtar. 2 små svampliknande lampor som ska stå under julgranen. Sen har jag inte hunnit med mer shopping men ska på julmarknad i helgen så det finns stora chanser för mer julpyntsinköp:o
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Jag pyntar inte så mycket. Det blir gran (plast), stjärnor och röda ljuslyktor.
I vardagsrummet och köket byter jag till röda gardiner, men det är mina vintergardiner och inte bara julgardiner.
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Det är El****jan som har en sladdlös med jättefina ljus, dom är långa o smala o ser ut som riktiga ljus. Den är (tror jag) bara för innebruk. Jag ska ha den i julgranen :love:

Vad betyder El****jan?
Elkedjan? Nått annat?
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Jag ska inte köpa en enda julpryl i år. Det här är sista julen i den här lägenheten (och egentligen den första julen, förra året var vi inte här) så det blir bara att ställa upp någon ljusstake och hänga upp en stjärna eller två.

Nästa år däremot, när vi flyttat till nya lägenheten, då jäklar ska det pyntas! :D
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Kl

Letar som vanligt efter fina, klarröda, blanka julgranskulor i typ tre olika storlekar men det verkar som vanligt omöjligt.

Och samma sak med sängkläder till dubbelsäng/stort täcke med julmotiv, inte bara rött mönster utan som alla fina gardiner det finns!

Och samma med badhanddukar.

Varför är det helt omöjligt???
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Jag insåg idag att det är andra julen här i huset. Förra året hade vi ju typ precis flyttat hit, så då var det ju ursäktligt att det inte var julpyntat.

Men i år MÅSTE vi ju ta i lite, det är ju ett litet hus på landet för sjutton gubbar!

Och stallet. Jag har ju ett stall :love:

(Hähä).
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Åh, jul! :love:

Jag har reda börjat... I huset jag renoverar hittade jag två julbockar, som hamnade i fönstret direkt. Sen hittade jag en guldig julstjärna i "papper" som ska hänga i fönstret, så jag hängde upp den direkt också. ;)

Efter att ha läst årets sista (?) trädgårdstidningar var jag tvungen att göra lite jularrangemang! Amaryllis, tazetter och hyacinter. :) De står också i torpet, där det är lite svalare. Förhoppningsvis blommar de i lagom tid. En julstjärna fick följa med hem också...
img_7651_527c1029e087c32540da2bb1.jpg


Har köpt halmkransar, så jag ska göra två kransar med granris, röda band och kanske lite pynt att hänga på dörren. Vill även köpa en slinga att ha i sockertoppsgranen så det lyser lite om kvällarna. Bor ju inte där än men jag fuskar lite. ;) Hem-hemma blir det sedvanligt pynt, gran, dukar och allt!
 

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 777
Senast: Ramona
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 264
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 135
Senast: hundtant
·
Hemmet Måste köpa ny torktumlare, funderar på vad man ska ha? Jag har sedan jag köpte ny tvättmaskin sagt att jag vill ha en torktumlare med...
Svar
7
· Visningar
1 089
Senast: Saija
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp