Strax är det julpynt-dax!!

Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Tips angående Åhléns är att de alltid börjar rea allt julpynt till 50 % runt den 20/12, så om man har is i magen kan man fynda dagarna innan jul :)
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Jag älskar också julen, men tänker inte börja pynta redan nu. Då missar man ju poängen med advent - väntan på julen. ;-)

Jag skulle vilja ha en adventsljusstake för värmeljus, men har bara hittat en och den gillade jag inte. :p Hoppas det dyker upp fler att välja bland nån gång.
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Ikea hade en hel del i år, kolla där :idea:
Jag skulle "bara" köpa lyktor att ha ute, men hoppsan! det blev visst ett set med olika röda mindre julgranspynt också... :o

Jag är så dålig på att invänta saker, men jag försöker låta bli att börja inne iallfall :p
Utomhus däremot har jag börjat sätta upp ljus och lyktor :D
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Va-va-va?!?!? Finns det för utebruk - var då någonstans? Vill ha... :p

Ebay tror jag han hittade det på, beställde från USA. Ska bli väldigt intressant att se om vårt väder räcker till för att ladda solcellerna.
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Och vill man vara förutseende till nästa år så brukar IKEA sälja sina set för omkring 1 kr per låda efter jul. :) Eller till och med innan? Rear gör de brutalt iaf. ;) Där tänkte jag frossa eftersom nästa jul blir min första i mitt hus. :)

Ska iväg till olika bygghandlare idag och jag vet att Jula har en fin, stor lykta att ställa på verandan för bara 99 kr... :d
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Men, men, men ... det har ju inte varit Thanksgiving annu:arghh: Inte kan man julpynta innan Thanksgiving ar over heller.

Sjalv har jag gatt ifran att stolt satta upp ljuststaken och stjarnorna i varje fonster ... Alla manniskor pa den har kontinenten tror da att man ar jude.:cautious: Utom mojligen de Amish (eller mennonites, hutterites, quakers, etc) for dar har jag sett ljustakar i fonstren (inte Amish sa klart) men de ar helt klart i minoritet.
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Plus en på den frågan...??

*kl

Sambo tycker det är lite tidigt men om jag städar kan vi hjälpas åt. Haha!
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Jag ska investera in en ny plastgran då min har gått sönder. Har spanat in en på Plantagen för 599 kr, vilket är lite i det dyraste laget men det får det vara värt. Ska samtidigt passa på att skaffa nytt glitter och nya julgranskulor.

Sambon ska få välja lite nytt pynt då jag inte vill ha uppe det julpyntet jag hade ihop med mitt ex, så det lär väl slinka med en tomte eller två.

Köpte nyligen nya julgardiner till sovrummet, ett par svarta med domherrar på från Jotex. Riktigt mysiga!
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Skönt att läsa... jag är inte ensam om att vara jul-nörd, då... :D

I mitt fall har det kommit plötsligt... För första gången i vuxen ålder känns det som att jag har TID att pyssla och dona. Har lämnat stora huset och bor numera med minstingen (15 år) hemma i liten, söt lägenhet. Det är sååå mycket roligare att inreda nu. :)

Så jag är redo: Har redan lagt upp och strukit de nyinköpta julgardinerna, sytt juliga kuddar och bytt ut den tidigare lila inredningen i vardagsrummet till pälsigt vintervitt med natur/trädtema. Ljust och stramt, prydnader i svart, vitt och silver. Kommer att bli jättefint när det röda "får" komma in. :d

Nästa helg åker el-ljusstakar och utebelysning upp. 1:a advent blir det ljus och dukar, sedan kommer resten dagarna före Lucia (även granen). Ska bli mysigt. :)
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

kl

Älskar också julen och allt pynt!
Och i år verkar dottern vara helt på noterna också, äntligen stor nog att förstå tjusningen med stjärnor och tomtar :p

Vi var på bauhaus för några dagar sedan och frossade i deras pynt! Höll faktiskt händerna i styr och dottern fick bara välja EN tomte som vi köpte :D
Men jag fotade flera grejer, både så att jag inte skulle glömma bort dom men även för att ge till min mamma som födelsedagstips till mig! SÅ perfekt att fyla år 10 december, då brukar allt mitt pynt åka fram (förutom det som åker fram till 1:a advent).

Jag har dille på allt som man kan ha ljus i! Gärna små pepparkakshus eller stora tomtar, allt som det går att pilla in ett värmeljus i hehe.

Och jag som gillar att matcha och egentligen ha det ganska stilrent får det rätt jobbigt med julpyntet för jag har så mkt olika sorter, och vill ha allt framme! Så oftast blir vardagsrummet mer modernt/stilrent och köket mer traditionellt tomtigt :p
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

*kl*

Idag hämtades granen hem, ställdes på sin plats utanför köksfönstret och fick sina ljus... sen kunde jag inte vänta utan kopplade in den oxå :p
Uj vad fint det blev!! :banana:
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Köpte nya gardiner på rean förra året. Och i år har jag köpt julgranskulor, pärlvita och gammelrosa, så måste förmodligen skaffa mig en gran också. Men man kan ju dekorera på många sätt med kulor.
Är sååå julsugen i år så funderar på att våga mig upp på vinden redan nu i kväll o hämta ner pyntet :D
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Har mer eller mindre köpt allt nytt. 2 helt nya ljusstakar, en på second hand. Sedan har jag fått en säck julgranskulor. Men även köpt en charmig liten julstrumpa och några få juldukar på second hand.

Vill att det ska bli söndag nu så jag kan pynta, men jag kanske fuskar och startar tidigare :angel:
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Såna svarta panelgardiner köpte jag för några veckor sen. Kan pm butiken om du vill.
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Hitintills har jag köpt en ljusslinga med pepparkaksformar sedan blir det nog en massa hyacinter, själva julhelgen firas på annan ort så det blir ingen gran eller så.
Velar lite om jag ska köpa en ljusstake till fönstret eller ej.
 
Sv: Strax är det julpynt-dax!!

Förra året blev det inget julpynt alls :( eftersom vi bor i ett renoveringsobjekt. Men i år har vi kommit lite längre så liiiite blir det åtminstone.

I tillfälliga sovrummet har adventsljusstakarna redan kommit upp men det är egentligen enbart för att vi behövde lampor i fönstren och eftersom sovrummet förhoppningsvis kommer vara flyttat till våren så kändes det onödigt med en investering. Fönstren vetter bara mot grannen så de får helt enkelt stå ut :D

Har bestämt mig för adventsljusstakar till våra fina köksfönster dock. Det blir sådana här:

elljusstake-ek-7-arm.jpeg


Och av en slump hittade jag adventsljusstakarna som jag förhoppningsvis kan köpa nästa år när matrummet är klart:

tall-a-ek-julljusstake.jpeg

(funderade på dem till köket också men insåg att de var för stora. Och då är våra köksfönster ENORMA O_o)

I övrigt sitter jag och spånar på dörrkrans. Då jag tänkte göra en egen i år. Eller eventuellt 2 om det finns ngt bra sätt att fästa den på utan att skada en splitterny dörr?? Annars blir det bara på gamla dörren
 

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 777
Senast: Ramona
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 264
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 135
Senast: hundtant
·
Hemmet Måste köpa ny torktumlare, funderar på vad man ska ha? Jag har sedan jag köpte ny tvättmaskin sagt att jag vill ha en torktumlare med...
Svar
7
· Visningar
1 089
Senast: Saija
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp