Stress, virus eller något annat?

Bukefalos 30 år!

Tystnatt

Trådstartare
Min katt har mått väl en lång tid. Igår började han få vattnig, illaluktande diarré. Annars pigg, inga kräkningar, ingen feber och äter som vanligt.

Jag var och badade honom hos hundtrim i måndags, vilket han gjort ett flertal gånger i sitt liv. Upplevde honom inte som särskilt stressad (men överlycklig var han ju inte 😅). Han har inte fått diarré efter bad tidigare gånger.

Jag har försökt att få i honom Fortiflora och Attapectin men det vägrar han. Fått i han lite Pro-Kolin men efter 2 gånger biter och river han mig riktigt hårt genom handdukar och filtar och det är svårt att få ner sprutan i munnen när han fräser, biter och river i panik.
Han äter njurfoder, så veterinären har tidigare gett mig rekommendationen att inte byta till skonkost (typ kokt fisk eller RC Gastrointestinal) vid diarré utan istället lägga till tillskott.

Det blir såklart veterinär om det håller i sig. Men vad skulle det kunna vara? Kan han ha fått något virus från bad och trimbord? Eller är det klassisk stressmage? Några tips?
Han ska flyga och flytta snart, så det känns ju sådär att hans mage redan innan är i olag 😬

Går det att få honom att slicka i sig Pro-Kolin från en sked istället för att sätta sprutan i munnen. Det har jag tyckt fungerar mycket bättre.

Går det att få honom att slicka i sig Pro-Kolin från en sked istället för att sätta sprutan i munnen. Det har jag tyckt fungerar mycket bättre.
Han äter tyvärr inget annat än sitt njurfoder, buljong för njursjuka katter och vid kris sån där Churu-kattgodis. Försökt att blanda ut Pro-Kolin och Fortiflora i godiset och buljongen men icke sa nicke 😔

Liknande trådar

• Hur länge ska man ge det?
  • Nääär vänder det?
  • Jag och min far
  • Lite råd - katt som kräks

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat