Det är fredag och jag har slutat jobbet. Och jag känner mig så stressad. Jag har så sjukt mycket att göra i och lyckas varken prioritera eller acceptera att jag inte hinner med allt. Så jag fastnar och gör ingenting. Bläh.
 

Jag gick ut för en halvtimme sen. Skulle gräva och rensa. Men när jag kom ut beskar jag klätterrosen i stället, gödslade och vattnade den. Det behövdes förvisso, men det var inte det jag bestämt mig för att göra. Så jag lyckas inte riktigt hålla mig till plan utan gör det jag har lust med i stället.
Så blir det ofta för mig men jag tänker att trädgården ska ju ändå ge mig glädje så då får det vara så
 
Så blir det ofta för mig men jag tänker att trädgården ska ju ändå ge mig glädje så då får det vara så
Glädjen i trädgården är inte bara de roliga uppgifterna, utan framförallt resultatet av jobbet man gjort. Det är inte alltid så lajbans att rensa ogräs, men det blir så fint efteråt.
 
Glädjen i trädgården är inte bara de roliga uppgifterna, utan framförallt resultatet av jobbet man gjort. Det är inte alltid så lajbans att rensa ogräs, men det blir så fint efteråt.
Ja det är klart. Om ogräset aldrig blir rensat så funkar kanske det inte att göra så. För min del blir ogräset rensat ändå men kanske inte i den rabatt jag planerat eller I den ordning jag tänkte mig.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 131
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Jag bara gråter och gråter. Jag har ingen framtid. Jag vet inte hur jag ska orka. Folk ställer så höga krav på mig och jag ska orka...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 623
Senast: Karro-Lina
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 245
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Jag både vill och inte vill gå till jobbet jag både vill och inte vill bry mig Men jag tror jag bryr mig för mycket och hur lär man sig...
Svar
13
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp