Strö i boxen???

P

plura

Avänder ni spån eller halm eller vad och vad får ni betala???
 
klubben betalar 60-70 kr per kubikmeter spån, direkt från "spån-fabriken" :D
 
Jag använder spån och betalar 55 kr balen eller 52,50 om jag köper minst 10 balar.
 
Använder torv, men det ingår i stallhyran. Vet dock att stallägaren betalar 120:-/m³. (Löstorv)

I det förra stallet köpte jag eget kutterspån på pall. Ca 900:-/18 balar
 
Jag har spån nu, går på 54kr/balen, ger dock halm som "tilltugg"..mest för att pållen ska ha något att pilla med!!
 
Hej. Använder spån och betalar 500 kr för 15 balar.
(Det blir ca 33 kr/balen) :bump:
Fast jag har även lite halm som "tilltugg" till pållen
 
Har bädd.. torv o spån bandat i botten o halm ovanpå...Spån 50:- balen torv 70:- balen o halmen 20:- balen...Lite dyrt men det får gå då man måste köpa det av stallägare som i sin tur köper in o lastar osv. så lite pengar ska väl dom ha som ser till att vi har allt hemma...Mvh/Maria :)
 
Torv och halm.. Vet inte hur mkt det kostar för det ingår i stallhyran..
 
Jag använder halm och betalar 2.50/småbal och nu sist har jag köpt storbalar(fyrkantsbal) och betalar 140 + moms.
 
Använder spån , Ingår i stallhyran men om jag köper extra kostar dom 72 ,
Gud vad billigt alla köper sina , Vart får ni tag på det ? :crazy:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 798
Senast: ameo
·
Anläggning Jag har fått ändrade stallförhållanden och kommer nu sköta eget stall. Jag kan dock inte förvara halm någonstans så jag måste ha spån...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: MiniLi
·
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 259
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp