Strömsholm!

S

scoobydoo

Är det nån som har gått där eller känner nån som har gått där? Funderar på att söka till rsg. Vad tycker ni som har gått/går där?

~ett gott skratt förlänger livet~
 
min syster är utbildad der och har jobbat der.
svårt att komma in vad jag har förstått.
men en utbildning man borde längta för
 
Är det inte rig(riksidrottsgymnasiet) som är så svårt att komma in på. Det jag ska söka till (rsg) går de ju bara på betygen, inget ridprov eller så. Fast det är ju iof bara 26 i hela sverige som kommer in. Vet inte riktigt vad som krävs för betyg? Vad gick din syster för utbildning?
 
det är väl även det som ett vanligt program men du läser häst, vi har vart där en del på studiebesök och eleverna får göra samma saker som när man går på ett naturbruk-hästhållning vad jag förstått, men namnet "strömsholm" säger ju en del. Har en kompis som har en fd klasskompis som går där, hon tycker det är bra men tungt å ha stalltjänst på morgonen å hinna mocka alla boxar å sen åka iväg till skolan å ha lektioner.
 
Då får man får man väl gå upp mitt i natten nästan?!
 
Jag har läst intensivkurs i biologi där. :love:Älskar Strömsholm :love:. Sveriges vackraste plats om du frågar mig!
 
Hej där...
Går i 2:an där och tycker det är helt ok.
Kan du inte skicka ett pm och skriva om det är nåt du vill veta?? :smirk:
 
Helloj!
Jag funderar oxå på att söka dit... :)
Så allihopa, berätta vad ni vet!! ;)
 
Tryck på användarens namn (t.ex. om användaren svarat på
någon tråd). Sedan kommer den fram en profil för användaren.
Där står det typ skicka Privat Meddelande el. liknande.
 
Jag varken går där eller känner någon som går där. Men i
själva verket är det ju som en vanlig skola med naturbruk
och hästinriktning. Fast som någon skrev så säger ju namnet
Strömsholm en del och kanske kan det även ge goda möjlig-
heter om man vill söka ett hästjobb så småning om om man gjortbra i från sig. Vad vet jag?

Fast man lär ju få räkna med att det är mer konkurrens om
man väljer att gå på typ Strömsholm eller Flyinge än om man
vill gå ett vanligt Naturbruksgymnasium. Visserligen är ju
både Strömsholm och Flyinge det också, men de är ju liksom
riksanläggningarna (samt Wången då också, förstås) och det
låter ju säkerligen mycket "finare" i folks öron.

Det är nog mest det som skiljer skulle jag tro. :smirk:


Ska själv välja till gymnasiet nu. Har prata med syo nu
två gånger och funderar lite på kvinnersta för egen del,
men vet inte riktigt. På sätt o vis vet jag inte om det
är värt det..

Jag vill visserligen jobba med hästar åtminstone delvis
av mitt liv, men det kan ju finnas alternativa vägar att gå.
På sätt och vis skulle det kännas tryggare att gå en bredare
utbildning med fler möjligheter och kanske försöka ha typ
specialidrott i stället. Fast i så fall måste jag ordna
mest häst att rida och försöka komma ut och tävla lite
också, känner jag..

Usch.. ja blir bara mer förvirrad ju mer jag tänker på vad
jag ska välja.. Och inte är det långtid kvar tills ansökan
ska vara inne. Typ sista januari...
 
Erkänn att det är hemskt! Det är bara två veckor eller nåt kvar å jag vet inte vad jag ska välja än! Särskilt inte om det inte blir nåt med hästar... :confused:
 
Ja det är klart, i det stallet jag jobbade i nu på jullovet var jag i stallet senast 7 varje morgon och fodrade så det klarar jag ju, tänker bara att det borde bli stressigt att hinna att mocka åt alla hästarna och byta om och göra sig iordning innan skolan...fast det beror ju på när man börjar förstås
 
Där jag jobbade förut ( som instruktör på ett hästgymnasium) funka det så att när man hade stalltjänst fick man ledigt från lektionerna till kl.9 tror jag det var...
 
Går man RSG så blir man ridledare. Alltså, man får samma utbildning och behörighet som man får på en tre veckorskurs under sommaren.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har funderat på det här med att ha häst i en ekonomisk kris, klarar man det om man bor själv och har en medelinkomst? Tycker också...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 925
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Jag har inackorderingar och med jämna mellanrum behöver jag påminna några av dem om att hålla ordning. När det har varit något som...
Svar
16
· Visningar
1 903
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
893
Senast: Tonto
·
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 636
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp