Stubben tristan dressyr

hanoirocks

Trådstartare
Ska ev. köpa dressyrsadel och är lite sugen på en stubben tristan dl. Om den skulle passa min D-ponny. Vad tror ni jag ska ha för strl på sitsen? Jag är 170 cm lång och väger 60 kg. Ponnyn brukar ha normal bomvidd. Någon som vet vad som motsvarar normal på stubbensadlarna?

Sv: Stubben tristan dressyr

Du borde nog ha 17" tror jag, eftersom du är så lång gissar jag på att du även har ganska långa ben?
Så då blir det nog bra tight i en mindre sadel för dig.

Jag GISSAR att 30-31 räknas som normal bomvidd. 33,5 räknas som X-vid vet jag iaf :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 598
Senast: Roheryn
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej som älskar hästar och tävlar i hoppning upp till LB med min ponny. Nu ska jag äntligen få köpa en ny/en till ponny...
Svar
13
· Visningar
2 580
Senast: Zeed
·
Träning Har eventuellt hittat en tjej som ska hjälpa mig att rida in min grova a-ponny på cirka 105 cm. Hon väger dock 54 kg, vilket egentligen... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 553
Senast: kolblakkur
·
Utrustning Hej! Nu är det bestämt att vi ska få hem ett skimmelsto på lördag eftermiddag! Dottern fick en otrolig ridkänsla och var så himla glad...
Svar
13
· Visningar
1 608
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka