__sofia__
Trådstartare
Jag har haft samma abonnemang i ganska många år nu (8 kanske?). Betalningen har gått på autogiro, täckning och surf har fungerat. Dvs jag har aldrig riktigt tänkt på det, utan det har bara fungerat. Men nu ringde någon telefonförsäljare och försökte sälja in sitt abonnemang, och jag gick då in och kollade detaljerna på operatörens hemsida och fakturorna, för troligtvis första gången någonsin. Och såg då att jag har haft ett ungdoms/studentabonnemang under alla de här åren. De första 4-5 åren räknades jag nog fortfarande som student, och rent tekniskt har jag läst en del universitetskurser för skojs skull på kvällstid/sommartid efter detta (max 25%). Men sedan förra sommaren (om jag minns rätt) har jag slutat plugga även för skojs skull, och jag är 30+ nu och inte längre en ungdom.
Under de här åren är det ingen som har frågat mig om min studentstatus, eller på annat sätt uppmärksammat att jag har en studentrabatt, men jag antar att det är meningen att man själv ska avsluta/ändra abonnemanget när man inte längre är student?
Under de här åren är det ingen som har frågat mig om min studentstatus, eller på annat sätt uppmärksammat att jag har en studentrabatt, men jag antar att det är meningen att man själv ska avsluta/ändra abonnemanget när man inte längre är student?