sub.fil, snabbhjälp

Jolie_Madame

Trådstartare
tänkte precis titta på american pie (bränd på dvd) och tankade ner svenska undertexter från undertexter.se
när jag ska öppna med vlc fungerar dock inte undertexten. varför?

är inte fel på någon av filerna i sig, på andra datorn fungerar båda två tillsammans, då ligger dock filmen på hårddisken och inte på dvd, kan det vara det som är felet, och kan man isåfall göra nåt åt saken?
 
Sv: sub.fil, snabbhjälp

oftast kan det vara fel verision / rip av filmen till din sub fil.. eller fel sub fil beror på hur man vill se det :S
det finns ju massor med olika folk som rippar filmer och då i olika storlekar längd och kvalite m,m. å då funkar helt enkelt inte samma sub fil tilla alla olika.
 
Sv: sub.fil, snabbhjälp

Jo fast grejen är ju den att jag använde samma sub-fil och film på andra datorn, och då fungerade det.

Men en polare till mig sa att det inte går att spela upp en film från en skiva och få det att funka med sub från hårddisken samtidigt. Isåfall måste man bränna även sub-filen, så den också ligger på dvd:n. Fast jag har inget program man kan göra det på?
 
Sv: sub.fil, snabbhjälp

Nej jag har inte Vobsub installerat på någon av datorerna, vad är det?

När jag prövade att lägga över filmen på hårddisken fungerade undertexten ändå inte, så det kan inte vara det att VLC inte kan ta en film från DVD och undertext från hårddisken..

Kan det då vara något om att filmens format? Den blev när jag brände den uppdelad på flera olika filer. (brände i intervideo windvd creator)
 
Sv: sub.fil, snabbhjälp

hm k, får väl prova att tanka det på andra burken då. men vanligtvis fungerar det ju med undertexter iaf, så jag förstår inte varför just denna skulle krångla?

och .sub filen låg ju inte på dvd:n, utan på hårddisken..
 
Sv: sub.fil, snabbhjälp

Ska du se den på datorn kan du ju lika gärna kopiera in den på datorn från CD'n.
 
Sv: sub.fil, snabbhjälp

Problemet är att jag har så lite utrymme på min hårddisk att jag helst inte lägger över filmerna där

Men om du försöker läsa vad jag skriver, så fungerade det fortfarande inte när jag lagt över den på hårddisken.
 
Sv: sub.fil, snabbhjälp

Bränn en ny DVD (en kostnad på hela 5kr typ) MED undertexten på skivan också.
Installera Vobsub, titta och njut. Svårare än så blir det inte.

(tar för givet att det är .avi film vi pratar om eftersom .sub är inblandat, är det en riktigt DVD film (bränd från .iso eller .vob kan du såklart glömma .sub)
 
Sv: sub.fil, snabbhjälp

till vlc borde det väl gå att bara högerklicka på bilden, välja subtitles och så? eller? :S
 
Sv: sub.fil, snabbhjälp

Men jag har inget brännprogram där man kan bränna .sub filer på skivan.
Och jag förstår fortfarande inte varför jag ska behöva nåt jävla Vobsub, eftersom det Alltid fungerar utan annars, bara den här filmen + undertexten det INTE gör det..

Det är .ios tror jag. Och varför vara så överlägsen och skriva "..kan du glömma såklart"
Om jag vore så jääävla haj på allt som har med datorer och göra hade jag väl inte frågat nånting eller hur?

baka_kun:
Jo det brukar ju göra det, men inte den här gången. Det som är så störande..
 
Sv: sub.fil, snabbhjälp

Att det inte funkar har vi nog alla fattat vid det här laget, därför försöker jag komma med en alternativ metod.
Men du gör som du vill, jag skiter i vilket faktiskt.
 
Sv: sub.fil, snabbhjälp

Jag förstår verkligen inte varför du började vara så jävla otrevlig och överlägsen Olius?
Bara för att du kan mer behöver du inte bete dig så, am I right?

Dessutom undrar jag om du läser vad jag skriver ens? Eftersom du ignorerar eller missar hälften av det jag skrivit är det väl inte konstigt om jag upprepar mig en smula?

Och komma på en alternativ metod har jag Ingenting emot. Bara för att jag frågar varför jag ska behöva Vobsub betyder det inte att jag inte Vill göra det? Jag bara undrar varför man ska behöva något sånt, intresserad kallas det..

Klart du skiter i vad jag gör.
Jag skiter fullständigt i dig också, med din attityd..
 
Sv: sub.fil, snabbhjälp

I inlägg #6 förklarar jag klart och tydligt vad Vobsub gör. Där förklarar jag bl.a att .sub fil och film fil ska ha samma namn och vara i samma katalog.
sen kommer detta från dig.

"Men om du försöker läsa vad jag skriver, så fungerade det fortfarande inte när jag lagt över den på hårddisken."

"Och jag förstår fortfarande inte varför jag ska behöva nåt jävla Vobsub"

Är det en trevlig samtalston tycker du om du vill ha hjälp?

Man slutar aldrig att förundras.
 
Sv: sub.fil, snabbhjälp

Nej det gör du inte. Du skriver att det är ett program som visar och läser .sub filer. Men varför ska man behöva det då det ALLTID har fungerat med VLC i alla fall? Som jag redan frågat men inte fått något svar på..
Att det ska vara i samma mapp och ha samma namn vet jag också, även om VLC "klarar" att spela upp filmen utan det kravet (med undertext)

Min samtalston där var inte trevlig, men om du läser mitt svar nedan så Kanske du kan förstå varför, och att det inte var jag som började vara otrevlig...


Vobsub läser och visar .sub filer helt enkelt. Startar när du kör igång filmen om subfilen ligger i samma katalog och är döpt till samma namn som filmfilen.

Bör inte spela någon roll att det ät CD du kör ifrån så länge .sub filen finns med.

http://www.afterdawn.com/software/vi...ols/vobsub.cfm

”här sa jag innan att .sub filen låg på hårddisken, och filmen på dvd. Så jag tyckte det var konstigt att du inte läst så pass mkt att du förstod att de inte låg på CD båda två?”

Ska du se den på datorn kan du ju lika gärna kopiera in den på datorn från CD'n.

”och jag hade precis skrivit, återigen, att jag prövat att lägga över den på hårddisken från DVD:n, men att det fortfarande inte fungerade..”

Bränn en ny DVD (en kostnad på hela 5kr typ) MED undertexten på skivan också.
Installera Vobsub, titta och njut. Svårare än så blir det inte.

(tar för givet att det är .avi film vi pratar om eftersom .sub är inblandat, är det en riktigt DVD film (bränd från .iso eller .vob kan du såklart glömma .sub)

”svårare än så blir det inte, är ju inte alls överlägset mot mig. Särskilt inte som jag senare frågat efter ett program som kan bränna över .sub filer och filmer på dvd, men inte fått något svar..
Sen ”(tar för givet att är .avi film vi pratar om eftersom .sub är inblandat, är det en riktigt DVD film (bränd från .iso eller .vob kan du såklart glömma .sub)”

Nej inte alls överlägset eller otrevligt skrivet?
 
Sv: sub.fil, snabbhjälp

Jag orkar inte dividera mer om det utan konstaterar bara att vi missförstod varandras samtalstoner helt enkelt.

Lev väl
 
Sv: sub.fil, snabbhjälp

Det leder väl ingenstans att diskutera det vidare som du säger. Missförstånd från bådas sidor helt enkelt.

Detsamma..
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 740
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
IT & mobiler Jag har en relativt ny MacBook som trots detta stundvis är oerhört seg. Som idag. Öppna ny flik i webbläsaren = Rainbow wheel Stänga...
Svar
12
· Visningar
2 890
Senast: imzork
·
Hästmänniskan Dålig rubrik, men jag behöver lite input just nu då jag känner mig helt förvirrad.. Lite bakgrundshistorik: Jag hade en lovande...
Svar
9
· Visningar
1 810
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp