Sugen på att tömma plånboken igen! (hingstvalstråd)

Sv: Sugen på att tömma plånboken igen! (hingstvalstråd)

*kl*

Har tyvärr inga exteriörbilder från när hon var igång och välmusklad. Men tänkte att en bild när hon är högdräktig (300 dygn) kanske är bättre än inget? :o

dgmhea.jpg


Ingen exteriörbild, men från -06 när hon var igång, kan tillägga att jag önskar mig en något mindre avkomma som passar mig lite bättre i storlek ;)

fypnqh.jpg
 
Sv: Sugen på att tömma plånboken igen! (hingstvalstråd)

Ludwigs Champion då? Han sägs ju passa till både dressyr och hoppning. Han är ju en riktig läckerbit med underbar stam och fina siffror på exteriören, gången sin hoppning. :D
 
Sv: Sugen på att tömma plånboken igen! (hingstvalstråd)

Han är verkligen en jättefin hingst. Backar dock pga att det känns lite för tungt.
Har väl inte så gamla avkommor ännu, men de har sett väldigt fina ut de jag sett! Hade jag ett XX sto skulle han säkert varit kandidat :)
 
Sv: Sugen på att tömma plånboken igen! (hingstvalstråd)

Rent stammässigt låter Dirco som någon annan föreslog, som ett intressant val.
Du får Irco Mena som farfar.
Du får med en av alla tiders bästa allround hingstar, Caracas, och ytterligare en dos Boheme xx.
Sedan har Dirco i tredje led Rote Boldt, från fina familj 40, som du då dubblerar eftersom ditt sto redan har det via Uttini.
Dessutom är Dirco inte så stor, om du vill ha en mindre avkomma, -2.6 på mkh BLUP.
Ditt sto ser välbenat ut, och tycker inte man behöver utbrista i den vanliga jeremiaden om lågställd som alltid kommer upp när någon med "gammal" stam visas. Ser fin ut på bilden med ryttare.
Hon har som sagt en helbror med resultat i HSv. Plus egna resultat och en god hållbarhet, tycker mycket väl hon kan ges en chans i avel.
Kuriosa: Jag har sett mormorsmor Carolyn, ett mycket elegant Drabant sto med en hel del nerv.
 
Sv: Sugen på att tömma plånboken igen! (hingstvalstråd)

Jag tränar tillsammans med en otroligt vacker Dirco-avkomma. Lätt i sina rörelser med mycket bra trav och galopp (plus på traven) och hoppar riktigt bra, ffa bra framben. Ett kolsvart sto ca 165 cm som jag gillar skarpt!
 
Sv: Sugen på att tömma plånboken igen! (hingstvalstråd)

Kul att du sett Carolyn! Den nerven har inte nedärvts till mitt sto iaf. Hon är väldigt cool och tänder till lagom väl inne på banan. Går att gasa och bromsa som man vill.

Är dirco så mycket till typförbättrare? Han har väl 38p exteriört? Men han kanske nedärver bättre?
 
Sv: Sugen på att tömma plånboken igen! (hingstvalstråd)

Dirco är en toppenhingst om man har ett lite större sto, många avkommor som jag sett efter honom är ganska små och det finns ju även en hel del ponnyer som man betäckt med just Dirco för att få fram sportponnyer av hög kaliber.

Uttini är ju ganska känd för att lämna vackra avkommor om än kanske inte supermoderna. Se över de nygodkända i år och ge dem en chans. Cardento och Feliciano blod är alltid säljbart och i rätt kombination är det dessutom väldigt vältypade hästar.

Lycka till.
 
Sv: Sugen på att tömma plånboken igen! (hingstvalstråd)

Jag har alltid varit en motvals kärring som är lite alternativ, men om man ska göra lite mer som en del andra..;)
Camaro M kanske hade kunnat vara något. Jag har ingen egen erfarenhet av hans avkommor men hans avkommor verkar bli bra, iallafall om man lyssnar på uppfödare, ägare och läser BLUP.
Camaro M-Uttini hade jag inte tyckt sett ut som annat än en som ville få fram en trevlig och snygg multitalang. Jag tror inte heller att den skulle vara osäljbar.
/U
 
Sv: Sugen på att tömma plånboken igen! (hingstvalstråd)

Andra alternativ hade kunnat vara Lambourgihni, Aerline H, Lancier, Last Liberty, Carte d´or.. Ja, det finns en del att välja mellan.. ;)
/U
 
Sv: Sugen på att tömma plånboken igen! (hingstvalstråd)

Jo det finns ju en hel del, blir helt snurrig! :D

Dirco kanske skulle kunna bli bra ändå, men det "känns" inte riktigt rätt. LP gillar jag skarpt. Camaro känns också lite intressant.


Carrin: Cardento är inte aktuellt pga att han inte rekomenderas till ston med svag överlinje. Feliciano skulle jag görna lagt på henne (eller hip hop) om det inte vore för att de ofta ger lågställt (iaf Feliciano).
 
Sv: Sugen på att tömma plånboken igen! (hingstvalstråd)

Jag skulle kollat lite extra på både Empire och Tornesch. Har för mig att Tornesch lämnar lite större men annars tror jag vilken som hade passat super till ditt sto!
 

Liknande trådar

Avel Hej! Min syster har ett sto som jag är lite sugen på att ta föl på men jag har tyvärr inte alls någon koll på vad för hingst som...
Svar
14
· Visningar
2 958
Senast: Biotin
·
Avel Har ett sto här hemma som vi igentligen hade bestämt hingst till. Men eftersom hingsten står på naturlig betäckning och nu ska åka från...
Svar
19
· Visningar
2 223
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel e. Rambo ue. Labrador, stofamilj 14. Kanonlugn dock lite stoig ( behöver lirkas med ) annars inga nerver alls. Ganska grov med brett...
2
Svar
20
· Visningar
2 161
Senast: Tahari
·
M
Avel Jag funderar på att betäcka mitt sto i år och skulle uppskatta om någon kanske kunde ge lite tips på några lämpliga hingstar då jag...
2
Svar
29
· Visningar
4 894
Senast: Monbijou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp