Hjälp vid val av dressyrhingst

Sv: Hjälp vid val av dressyrhingst

En som jag kom att tänka på är Heslegårds Rubin, där du får in både Rubinstein och Inschallah x. Verkar vara en mycket trevlig hingst. Sett en del avkommor och han verkar förädla upp. Han har ju en hel del prestationer bakom sig.

Eftersom ditt sto är stort och högställt så kanske det är värt en chans. Don Primero har jag sett rätt många efter som har korta framben, men det verkar vara en otrolig ridbarhet på hans avkommor.
 
Sv: Hjälp vid val av dressyrhingst

En som verkar att lämna bra ridbarhet är Florestan med söner. Friendship är ju en som är stationerad i landet och så finns en uppsjö av söner och sonsöner till Florestan på import. Florencio, Fidertanz, har inte full koll vilka som löst licens i år.
 
Sv: Hjälp vid val av dressyrhingst

Lingh kanske??:) Tycker att han är otroligt fin, ska ge mindre avkommor med väldigt bra temperament!:) Om jag hade ett sto skulle det va mitt 1# val!(:
 
Sv: Hjälp vid val av dressyrhingst

Lingh står dock inte kvar i Sverige och vet inte om det finns någon importör på honom heller.

Undrar förresten om White Star är gdk för ASVH än? Han finna med i andraled på massor av auktionshästar och hingstar i andra förbund.
 
Sv: Hjälp vid val av dressyrhingst

Min lottorad gick inte in ikväll heller, så får vänta med hingstköp;).
 
Sv: Hjälp vid val av dressyrhingst

Jag har 2 DP avkommor undan ett sto e Rubinrot. Jag ångrar mig inte! Som bonus löshoppar den äldsta (2 år) mkt bra. Trevliga att hantera.

dsc_0001_6530_93796758.jpg
 
Sv: Hjälp vid val av dressyrhingst

Nu är det bestämt! Det blev Zuidenwind. Tack så hemskt mycket för all hjälp och bra tips jag har fått!:D
 

Liknande trådar

Avel Nästa vecka åker mitt sto till seminstationen och skall om allt går bra betäckas med Hip Hop. Men jag måste ju ha en plan B och det står...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 593
Senast: Emiro
·
Avel Hej, Jag har ett sto som efter en olycka ev kommer betäckas. Eftersom det inte var planerat iår behöver jag gärna lite tips och...
Svar
7
· Visningar
2 107
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 412
Senast: smulan87
·
Avel Går i tankar om att betäcka mitt ena sto nästa år. Jag behöver råd och tips om avel då det var 12 år sedan senaste fölet hemma. Framför...
Svar
5
· Visningar
1 107
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp