Superduperenkla cupcakes

LadyCovergirl

Trådstartare
Med det menar jag så enkla att jag hade kunnat be min 2,5-åriga dotter att baka dem åt mig :D
Det är både själva muffin-delen och glasyren som jag behöver tips om :D

Sv: Superduperenkla cupcakes

Superduperenkelt är att gå till Ica och köpa en sån baksats för cupcakes, hur gott det blir vet jag däremot inte.
Typ såna här:
Strawberry-Surprise-Cupcakes_____resize_s_270_270.jpg

Annars är väl alla cupcakes typ samma lika så jag vet inte om det finns några som är enklare än andra.

Okej, inte riktigt så enkelt :p

Tips på smak-kombinationer som funkar då? Eller ett recept som har gått i arv sen medeltiden och aldrig blivit misslyckat? :D

Jag har 2 recept som är mina favoriter:
Choklad och morot. Dock har jag alltid samma glasyr: 50-60 g rumsvarmt smör, 5 dl florsocker och 100 g Philadelphia. Jag har testat div olika, men har bara fastnat för just den glasyren.

De med choklad såg väldigt mumsiga ut :d Har du provat chokladfrostingen som "hör till"?

Dom är goda och väldigt chokladiga!
Annars gillar jag det enkelt. Vanlijmuffins med frostingen Sweetpanther gör fast jag har gärna en liten skvätt citron i och karamellfärg i.

Nej, det har jag inte. Det kändes som om det riskerade att bli "kaka på kaka"- för mycket (mörk) choklad.

Jo, det var lite så jag också tänkte. Iofs kan jag ju göra vaniljmuffins men med chokladfrosting?

Åååh, jag har ju alla ingredienser hemma till sådana där katt-cupcakes :D (Att jag skulle få till katt-stylingen kan vi dock glömma!)

Det tänkte jag sysselsätta mig med imorgon :D (Vilket innebär att min födelsedag kan orsaka en köksrenovering :o )

Haha nej det tror jag inte. Det kommer gå finfint!
Själv ska jag baka saffranskaka med pepparkaksfrosting. Och dessutom försöka garnera den snyggt!

Det lät också jättegott, men lite för juligt för att jag ska vilja ha det som födelsedagsfika :) Blir det bra imorgon kanske jag vågar prova mig fram i cupcake-världen med andra smaker och kombinationer.

Tack så mycket :bow:

Har inte börjat baka än. Har varit i stallet och fixat med en del annat. Ska duscha nu och därefter är det dags att dra igång bakandet :D

Här är statusen just nu :)

379664_10152336018441102_1828708799_n.jpg

Ska fixa frostingen nu och sen kleta på den. Funderar lite på vad jag ska ha för pynt på frostingen. Mini-marshmallows? Strössel? (Har choklad, polka, glittrigt i neonfärger, vintermönstrat i vitt och silver, djungelmönstrat i lime-blå-brunt samt guldpärlor.)

Liknande trådar

Mat I mitt yrke blir jag ofta bjuden på framförallt fikabröd, men även mat av olika slag. Jag hälsar ofta på hemma hos människor och i stort... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 060
Senast: MiaMia
·
Trädgård & Växter Eftersom mitt vedskjyve rasade förra vintern och den erbarmligt idiotiska stadsplaneringen i byhåla gör att jag inte får bygga ett...
Svar
9
· Visningar
508
Senast: Scata
·
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: Cattis_E
·
R
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 115
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31