Bukefalos 28 år!

Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Ja, jag räddar ju barn varenda vinter, klart man måste ha varmt hjärta då! :D
Mina katter lägger för övrigt alltid huvudet på sned mot mina händer när de kommer n från kylan, de äääälskar att jag värmer upp kalla öron...:D
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag önskar att jag också hade kunnat komma ihåg vad folk sa, och "spela upp det"! Det kan min man, värdelöst när vi argumenterar eftersom jag knappt minns vad jag sa för 20 sek sen :o
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Åh, varma händer är absolut en superkraft jag hade velat ha!
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag önskar att jag också hade kunnat komma ihåg vad folk sa, och "spela upp det"! Det kan min man, värdelöst när vi argumenterar eftersom jag knappt minns vad jag sa för 20 sek sen :o

Önskar jag med, jättejobbigt att alltid var den som inte har "koll". Jag verkligen avskyr det! Varje gång!
Sen när jag skriver ner saker så kan man inte härleda rätt heller, ännu mer jobbigt!
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

KL

Mitt superhjälte namn är miss MasterPacker X D jag är bra på att packa, ffa matvaror i affären!

Sedan brukar jag skoja med sambon om att jag är växelvarm, även om kroppen är varm är alltid händer och fötter kalla.. som att jag är något arktiskt djur : P
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag har full koll på vilka min sambo varit tillsammans med eller gillat :o
"känner" det inom mig på någon vänster.

Det är förmodligen så att jag omedvetet läser av kroppsspråk och sånt men en gång visste jag att personen som kom in i affären var hans ex trots att jag hade ryggen åt och varken träffat eller hört henne innan.
Sambon tycker det är obehagligt, det har hänt flera gånger att jag frågat om han varit tidigare kär eller tillsammans i en person , och jag känner skillnaden mellan om det varit besvarat eller inte också.

Otroligt flummigt, skjut mig inte för jag förstår det inte riktigt själv :p
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag är väldigt bra på att gissa priser, hur mycket bananerna jag har i påsen kommer att kosta om de kostar 19.90 kg. Innebär kanske också att jag är bra på att höfta vikt... Om jag gör ett överslag på matkassen innan vi går till kassan skiljer det sällan mer än några kronor, även om jag inte kollat hyllkanter för dagspriset.

Sen kan jag laga en ätbar middag med tomt skafferi, den superkraften gillar min man iaf :D
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

just det, min sambo och jag delar ett sjätte sinne! Ungefär som Lily och Marshall i How I met your mother, så kan vi ibland läsa varandras tankar…. fast oftast handlar det bara om mat :D Ibland är det lite kusligt, den ena har tänkt på det en liten stund och sen är det den andra som föreslår det.
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Hmm, min superpower är nog att om jag lyssnat på en låt några gånger så kan jag spela upp den i mitt huvud istället för att lyssna på den på riktigt. Det är bra när jag ska ut och jogga och tappat bort hörlurarna (det händer ganska ofta) för då kan jag ta med min spellista i huvudet istället. Dock kan jag inte höja volymen vilket är synd när jag blir trött. Hjärnan hittar också på egen musik när jag drömmer ibland så jag får bakgrundsmusik! :D

Annars så kan jag sluta att hicka genom att koncentrera mig på att sluta. Och sluta frysa genom att tänka att det är skönt att vara kall typ. Och oftast tänka bort håll.

Men jag har förstås ett kryptonit också. Lägg en katt på min mage och jag slocknar direkt och är ute ur räkning i flera timmar, om inte dagar! :eek:
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Knapp

Min superpower är att jag känner av människors sinnesstämning hur enkelt som helst, något som också kan vara jobbigt då det smittar över till mig lätt. Jag är verkligen jättekänslig för det. Ingen kan hålla något inne för mig heller, för jag märker direkt om det är något de inte berättar och att ljuga för mig är nog skitsvårt då jag upptäcker lögner fruktansvärt lätt. (Till och med på TV och med människor jag inte känner.)

Jag är en mästare på att läsa av kroppsspråk också, jag är otroligt känslig för det faktiskt, både på människor och djur. Och så skulle jag vilja säga att jag är en god människokännare också.

Sen har jag (som någon annan i tråden) alltid varma händer. Hela jag är faktiskt oftast varm, men främst händer och fötter. Även när det är snorkallt ute, det är väldigt sällan jag använder vinterskor och vantar.
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag har en stark intuition och kan känna på mig lite allt möjligt som jag inte borde känna till och det brukar stämma när jag får för mig saker.
Jag tror även det har med att jag lätt uppfattar detaljer, i saker runt omkring, hos människor, djur etc. Jag minns liksom massa grejer jag sett eller hört och kan pussla ihop och bilda mig uppfattningar som sedan stämmer.
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

*kl*

Jag har typ inbyggt vattenpass. Ser direkt om saker hänger rakt och var eventuella hål ska borras. Brukar försäkra mig om att det stämmer med hjälp av vattenpass, och det gör det alltid!
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag gillar tanken bättre där varma (osvettiga!) händer är en superpower! :)

Det här påminner mig om en kille som kom fram till mig på en bar förra vintern och fyrade av raggningsrepliken "You know what? I have really warm hands!". Och tjaa... det var typ det enda han sa. Han tyckte uppenbarligen att det var en riktig superpower och att det var allt som krävdes för att få en kvinna på fall, eller nått. Vi kan väl bara säga som så att han aldrig fick bevisa sin teori på mig i alla fall! :p

KL

Precis som några andra varit inne på är jag en jäkel på att komma ihåg vad som sades eller hände när, var och hur. Jag kan liksom minnas saker i detalj trots att det är 10 år sedan det inträffade, och det är ofta jag som fyller i andra personers historier med mer detaljer om exakt var vi satt, när det var, vilka som var där, vad som hade hänt precis innan, vad som hände efteråt osv... Ibland är det nästan lite pinsamt hur mycket jag kommer ihåg, och själv brukar jag mer kalla det "mitt sanslösa minne för värdelösa detaljer". Superpower klingar lite bättre på något vis!
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag har galet detaljminne och kan minnas vad folk hade på sig på skolavslutningar och olika konversationer.
Samt att jag tar in kunskap väldigt snabbt och minns oftast föreläsningar osv i detalj samt snappar upp allmän och ibland onödig info (om hur lång tunga ett visst djur har osv :p:p)

Extremt behändigt och jag har alltid haft väldigt lätt i skolan pga detta samt att jag är väldigt allmänbildad och kan lite om nästan allt ! :)
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag är väldigt bra på att komma ihåg namn, även att koppla namn och person. Fler än en gång har jag förvånat mina syskon genom att komma ihåg personer som gick i deras klass på lågstadiet :angel:

Gör inte alla det? Jag tappade namnen på några stycken nu när jag sen några år tillbaka lider av extrem sömnbrist (vi har barn som sover väldigt illa)

Innan sömnen vändes upp och ned kunde jag komma ihåg när folk fyllde år och vad de hade för telefonnummer. Väldigt praktiskt. Men jag kunde ju inte avslöja att jag kunde någon okänd människas telefonnummer eller kände till dens födelsedag bara för att jag hört någon nämna det eller typ läst det i skolkatalogen tre år tidigare.

Sen har jag tidvis riktigt bra bildminne. Jag kan komma ihåg en person som jag sett för 30 år sedan. Eller minnas en plats tex en busshållplats som jag hoppat av på som barn. Men det fungerar inte jämt, men när det fungerar är det kusligt!
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag har bra bildminne, speciellt på bilar och människor, och jag är den som har koll på vart alla lägger sina grejer :P Jag tycker nog att jag kan packa ganska bra också. Fast om det är tillräckligt bra för att räknas som superpowers vettetusan :p
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Fast du vet ju att jag gillar hur du tänker, dina "varför"-frågor är jättebra :D du får iaf mig att titta på saker på ett annat sätt.

Ja det är lite kul att jag får det!:) Jag vet inte riktigt HUR jag tänker dock, ibland inte alls ens! :p
 
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Olycksfall i arbetet (privatlivet)... Men vi kämpar vidare :D
Jag har en tioårig sjukskrivning för utbrändhet bakom mig, tankarna hänger inte alltid med, men jag försöker åtminstone. Mer kan ingen begära :D

Sen är jag en jäkel på att bedömma tid, finns säkert något jobb för såna som mig också - jag får väl koka ägg om inte annat ;)

Ja, klart vi kämpar vidare, vi har bara lånat ut våra hjärnor till bättre behövande :D

Oh, du får komma hem till mig och jobba som äggkokerska, för jag missbedömmer alltid tiden så mina löskokta ägg blir hårdkokta!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp