Bukefalos 28 år!

Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Jag lär mig hela låttexter på en-två lyssningar, sen sitter de fastklistrade i hjärnan.

Jag är bra på att uppskatta ålder på människor, och har bra tidsuppfattning.

Däremot har jag tydligen väldigt dåligt ansiktsminne. När jag var och handlade i min närbutik så stannade en man i övre medelåldern mig och sa "heeeeej" samtidigt som han tittade lite (vad jag tyckte) konstigt och liksom spände blicken i mig. Jag tänkte "neej, inte en konstig snuskgubbe, det orkar jag inte med". Jag har nämligen varit med om sådana där förutom. Jag sa "hej hej" lite försiktigt och avståndstagande, och tänkte "hoppas att han inte säger något mer nu".

"Du känner inte igen mig va?"
"Nääe?" svarade jag, helt tom i huvudet,
"Vi bor väldigt nära varandra". sa han.

Då smällde det till i min lilla överhettade hjärna. Det var grannen i huset bredvid. Vi delar trädgård, jag har hälsat på honom säkert 100 gånger och vi har småpratat om lite ditten och datten vid flertalet tillfällen, han har kommit fram och berömt min katt osv. SÅ pinsamt. Jag ursäktade mig med att min hjärna har lite svårt att koppla ibland. USCH. Jag framstod ju som en vidrig människa som inte ens bemödar mig med att lägga mina grannar på minnet :D
 
Senast ändrad:
Sv: Superpowers - koll på tiden i mitt fall

Kl

Som någon annan har så har även jag kraften att kalkylera korrekta resvägstider :D Jag har ordning i mitt kaos på skrivbordet, vet var varje papper är. Vidare kan jag koka perfekta ägg utan att ta tid samt så är jag väldigt audiell, minns det mesta jag hör, sånger, föreläsningar, samtal osv och så kan jag urskilja min mammas steg överallt, även i offentliga miljöer med massor av människor. Nej, hon haltar inte el liknande :D Sist men inte minst så kan jag urskilja hundraser på deras skall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp