Sur unghäst...

Sv: Sur unghäst...

Kl
Jag vill slå ett slag för tömkörningen. Det är ett jättebra sätt att utvecklas tillsammans med din häst. I min mening ett bättre alternativ till longering. Det är synd att så få använder tömköring. I detta avseende när du är osäker på sadelns tillpassning etc så kan tömkörningen utbilda både dig och hästen under tiden.
Att hitta en bra tränare för tömkörning är mitt råd.
Dessutom tycker jag uteritter är att rekomendera, som övriga skriver.
 
Sv: Sur unghäst...

Kl
Jag vill slå ett slag för tömkörningen. Det är ett jättebra sätt att utvecklas tillsammans med din häst. I min mening ett bättre alternativ till longering. Det är synd att så få använder tömköring. I detta avseende när du är osäker på sadelns tillpassning etc så kan tömkörningen utbilda både dig och hästen under tiden.
Att hitta en bra tränare för tömkörning är mitt råd.
Dessutom tycker jag uteritter är att rekomendera, som övriga skriver.

Jag har börjat variera träningen mer nu, igår blev det en kort uteritt i skritt som uppvärmning, sedan löshoppning. Det tyckte han var jättekul! Idag blir det promenad för hand eller faktiskt just tömkörning. Jag har bra egen utrustning, och har kört förut med mina andra hästar. Måste bara ragga tag i en medhjälpare som kan leda honom eftersom han aldrig körts förut. Tycker att det är ett jättebra komplement. Man ser om hästen jobbar rätt och man kan få hästen uppmärksam och lydig, något man sedan har stor nytta av även i sadeln. :-)
 
Sv: Sur unghäst...

Nej, vad sur jag blir! :eek::mad:
Jag skrev världens längsta inlägg. Men blev utloggad och det försvann.
Jag är ledsen. Men nu hinner jag inte svara. Jag får återkomma!
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 095
Hästhantering Hej, jag rider in en unghäst i nuläget. Hon är 3år, och väldigt tuff i psyket på både gott och ont. Hon blir sällan rädd för saker men...
Svar
6
· Visningar
1 473
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 129
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 190
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp