Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Skulle aldrig ha tidelag! Skulle ALDRIG sjunka så lågt dessamma gäller mitt humör för mej löser man inget med aggrisivitet bara att acceptera tyvärr men jag är kanske en dålig människa för det!
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Jag tänker inte spekulera över om Åke själv är skyldig till detta eller ej, det kan jag ö.h.t inte veta ngt om. Det var inte det jag avsåg med mitt inlägg utan jag ville addressera de tendenser folk har när de hör sånt här. dels kommer förnekelser och hävdandet att det ö.h.t är omöjligt att det skulle förekomma just hos x eller y tränare osv osv, eller rent allmänt. och sen kommer kommentarer som att "OM man gjorde så skulle hästen protestera mera eller börja sparka bakut eller vägra trava osv".
det går utmärkt att piska sin häst över hinder och få dem att hoppa. det går utmärkt att barrera dem så att de hoppar. och diverse andra metoder. att hävda att "om hästen blev tvingad på det sättet skulle den helt enkelt inte hoppa" - det är inte sant!

Ja visst kan du slå en häst till att hoppa, men fortsätter du så kommer den sluta hoppa o inte når du toppen med en sån häst heller.

Jag vet inte om det funkar med el, ska det vara värt det ska det antagligen vara inför ett stort lopp med mycket prispengar, å andra sidan så tar du ju en sjujävla risk för dte finns ju inga garantier att hästen "tar elen rätt" och det känns ju totalt medningslöst eftersom du redan har en så bra häst att du är med i eliten och risken att förstöra de för all framtid borde vara för stor.

Grundläggande är det så hårt motstånd i trav även i låg klass att det är totalt medningslöst att ställa upp med en häst som inte är i form.
Och om man tror man får en häst att bli en tiger sista biten för att vinna genom att slå den extra mycket.
Travhästar är inte viljelösa heller, driver du t ex för mycket så är de många hästar som stannar istället.. Min kan du smacka på 2 gånger den tredje så stannar hon.

Men klart det finns idioter.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Skulle aldrig ha tidelag! Skulle ALDRIG sjunka så lågt dessamma gäller mitt humör för mej löser man inget med aggrisivitet bara att acceptera tyvärr men jag är kanske en dålig människa för det!

Jag tror inte Åke är en dålig människa heller faktiskt. Och dömmer man någon på grunderna om personen visar sig vara upprörd eller inte, tycker jag man är väldigt fel ute i allmänhet.

Låta bevisen tala känns mer självklar i mina ögon.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Kanske tur att du inte jobbar på en förskola för skulle EN reporter reta upp dej vad skulle inte 20 knattar kunna åsta komma om du hade en tuff dag på jobbet!

Ja, blir man upprörd av att en vuxen människa medvetet provocerar och mer eller mindre anklagar en för att utföra hemska handlingar, så innebär även det automatiskt att man är kapabel att få utbrott på barn för "vad som helst".

Åter, att du lackar på en person i en situation är inte på något sätt ett tecken på att du lika lätt gör det på en annan människa/varelse i en annan situation.

Edit: Jag har ingen aning om huruvida Å.S är skyldig eller ej och tänker av den anledningen inte heller spekulera i det, men tills dess att bevis och trovärdiga källor presenterats står jag bakom "oskyldig tills motsatsen bevisats".

Sen får du se det så man skriver för att man har en åsikt alla har långt ifrån samma vi agera utefter vad vi tycker är ok!!
Jag har inte påstått något annat, och min åsikt är att det här:

personligen tycker jag att har jag gott samvete finns det ingen anledning att bli upprörd eller

är en skrattretande löjlig åsikt, precis som att du tycker tvärtom.
Det här är ett diskussionforum där man presenterar och står för sina åsikter utan att påpeka att "alla delar inte uppfattning om saker och ting".
Svårare är det inte.
 
Senast ändrad:
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Jag känner mej pressad så jag väljer att slå ner vittnet så löser det sej!! :rofl:
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Ta det som du vill!!! Va bara lite ironisk fast det förstod du säkert!
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Ta det som du vill!!! Va bara lite ironisk fast det förstod du säkert!

Men du påstår att du aldrig...... Och det ska vi tro på.
Om Åke säger likadant men har ett buffligare sätt så är han skyldig. Sluta diskutera enskild person och ta upp problematiken istället.

Tycker jag.
F.ö. är dessa diskussioner väldigt intressanta. Alla åsikter, vissa bra, andra tänkvärda och många med inlägg som visar att de aldrig varit ett med en häst, någonsin.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Helt ok själv vet jag att jag är oskyldig det räcker för mej! Med den inställningen du har kan jag inte begära mer och är inte heller förvånad!
Tack för mej =)
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Helt ok själv vet jag att jag är oskyldig det räcker för mej! Med den inställningen du har kan jag inte begära mer och är inte heller förvånad!
Tack för mej =)

Har samma inställning som dig, den som rycker i axklarna och inte försvarar sig om den bli oskyldigt anklagad är feg och helt klart skyldig, som hoppas bara att det ska blåsa över om man visslar o spelar oskyldig.

Bra att du vet det, du driver väl å andra sidan inget stort företag som omsätter 50 miljoner per år...
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Du får ju facktist tro vad du vill lägger ingen energi på det!!
Vem sejer att du med dina inlägg ett med en häst!?
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

därför att det märks när man kan hästar och när man bara vill tjafsa.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

kunde inte låta bli ett svar!! låt pengarna tala sejer jag;)
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

kunde inte låta bli ett svar!! låt pengarna tala sejer jag;)

Jag misstänker att du är ganska ung o det är ok, men som chef för ett företag så har man ett ansvar för sina kunder och anställda oxå..
För dig kanske det mesta handlar om pengar, men Å.S har något mer att skydda och det är hela företaget!
Vad rörelsen omsätter i pengar ger kanske en liten fingervisning i hur mycket personer och hästar det engarerar? :idea:
Det betyder att man inte bara rycker i axlarna åt elaka rykten för man har ett ansvar gentemot andra oxå och jag tror Åke vill h abåde hästar, ägare och anställda kvar.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Har ingen aning om hur många anställda det finns hos Å.S..

Men om vi säger att han har 15 anställda.
Skulle han beodra dessa 15 att använda grisfösare??
Då, samtidigt veta att ingen kommer att berätta??

Låter det logiskt?

Om Baryard hade 15 anställda och tycker att dom ska använda barrering och ström på skydden...
Låter det också sannolikt???

Om sedan ett skandal-TV-program avslöjar en snubbe med dubbad röst säga att Malin minsann använder ström och barrering...

Hur trovärdigt låter det???


Hur kul är det sen för hoppryttarna att gå in i sitt forum som efter tv-programmet har fått en skjuts uppåt i besöksstatistik?

Tittar man närmare då på hoppforumet så är det 90 procent distans, arab, kör och travfolk där som spyr galla över hoppsporten.
Alla säger att hoppning är djurplågeri och att hoppfolk är galna som använder barrering och ström.

Dag ut och dag in går hoppfolk in på sitt forum för att diskutera nåt vettigt men möts hela tiden av "trav-idioter" som anklagar dom i det grövsta.

Precis så har det nu blivit över detta forum :mad: och trav-forumet.

Och man blir bara ledsen och upprörd över väldigt dumma inlägg stundtals.

AM
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

:bow: :bow: :bow:
Håller helt med!!!!!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (DN) Om Åke Svanstedt fälls sänks en av travets största profiler. Travsporten? Inte mycket. Svanstedt blir bortstädad, bortglömd...
Svar
1
· Visningar
1 027
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Trots att superligan i hoppning utökades till tio lag lyckades inte Sverige behålla sin plats i högsta ligan. De svenska...
Svar
0
· Visningar
790
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Den holländska dressyrstjärnan Anky van Grunsven, världsetta och OS-guldmedaljör, kommer till Scandinavium och Göteborg horse show...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) De flesta ägare älskar sina hästar. "Du kan tala illa om någons hustru, men aldrig om hans häst", heter det i trav- och...
Svar
1
· Visningar
929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp