Bukefalos 28 år!

Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

*knapplån*

Att Åke reagerar som han gjorde är inget konstigt, han ogillar journalister normalt sätt och efter att ha ställt upp och svarat på frågor på ett sakligt sätt jagas han en hel tävlingskväll. Provocerar man tillräckligt kan man göra vem som helst förbannad, det var väl det reporten ville?
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Håller med!!:idea: De va bra!!:rofl::rofl:
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Om han inte kan behärska sj inför en reporter som sänder direktsäning:mad: undra då hur humöret är när kameran inte är på och när det gäller pengar:confused:

Exakt !
Våldsbenägen ?
Näädå.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Och jag dig!
Dina inlägg är en skam för hela mänskligheten!

Ta reda på fakta innan du börjar gapa, du gör ju bort dig! :mad:

Jag tycket att du ska ta och rannsaka dig själv-se inl.85 ex.vis !
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Jag tycket att du ska ta och rannsaka dig själv-se inl.85 ex.vis !

Nope, har inga som helst problem att bli förbannad om någon behandlat mig lika respektlöst, oproffsigt och dumt som de behandlade Å.S

Du är medveten om att ett av dina argument igår mot travsporten var att din katt sagt det till dig...
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Om han inte kan behärska sj inför en reporter som sänder direktsäning:mad: undra då hur humöret är när kameran inte är på och när det gäller pengar:confused:

Så för att man tappar tålamodet med en medvetet provocerande människa så innebär det automatiskt att man gärna spöar upp djur lite då och då?
Jeez.

Om jag jobbade som, låt säga förskollärare, och ett filmteam dök upp under en upptagen arbetsdag, stack en mikrofon under näsan på mig och frågade om jag verkligen, verkligen inte hade några baktankar med att jobba med småbarn, då hade den mikrofonen förmodligen träffat något helt annat än marken.

Och jag (travmänniska, ve och fasa!) har aldrig någonsin brukat våld mot ett djur i annat än självförsvar.

Men det är ju ett trevligt tankesätt, att alla som någon gång tappat humöret är satans avkommor themselves.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Men lilla Violator,förstår du då inte, att du med omdedelbar verkan kunde kvittera ut din lön !
Det verkar faktiskt som om flertalet här på Buke inte har varit i kontakt med arb.marknaden, annant än jobbat i ngt. stall-och det kanske inte riktigt är samma sak......
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Men lilla Violator,förstår du då inte, att du med omdedelbar verkan kunde kvittera ut din lön !
Det verkar faktiskt som om flertalet här på Buke inte har varit i kontakt med arb.marknaden, annant än jobbat i ngt. stall-och det kanske inte riktigt är samma sak......

Återigen ett mycket stabilt och klarsynt inlägg från dig! :rofl:
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

(kl... typ.)

:D Efter att ha sett Humelibumlans citerade inlägg påmindes jag om varför du hamnade på min ignoreringslista redan efter dina första inlägg i den här debatten.
Att "lilla" någon vinner du inte heller mycket argumentationspoäng på.
Tack och hej.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Du har rätt vi slår ner alla som får oss att känna oss pressade det löser problemet:bow: ska ine fundera på varför det finns krig i världen dom är säkert pressade där med eller hur.....
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Du har rätt vi slår ner alla som får oss att känna oss pressade det löser problemet:bow: ska ine fundera på varför det finns krig i världen dom är säkert pressade där med eller hur.....

Eller så behandlar vi folk respektlöst går in för att provocera så långt det bara går och ser dem så fint svenskt vända kinden till och ta skit.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

KL

Bara lite allmänna reflektioner.

Jag fascineras över reaktioner som trådar om våld eller olagliga metoder mot hästar i träning oftast väcker rent generellt. Det spelar ingen roll vilken gren det handlar om, folk som tillhör den grenen får genast en reflex där de benhårt tvivlar och förnekar att såna metoder över huvud taget är möjliga. det kan inte vara sant, det är inte möjligt osv - och sen följer en rad argument varför det inte är möjligt.

det är ett faktum i dagens sverige i grenar trav, hoppning och dressyr att högst tveksamma metoder förekommer på många många platser och stallar. Sen att man inte vill tro det, är en HELT annan femma och har fortfarande ingen grund att det för den skull inte förekommer.

varför skulle det inte vara möjligt att ngn som helst misshandlande av djur förekommer inom travet?
eftersom det är fullt verkligt att en av sveriges mest kända hoppryttare helt öppet i sitt eget ridhus medans andra finns på anläggningen, både barrerar och jagar sin häst med långpisk över hinder när den stannat, tills den hoppar i skräck, och hästar som krubbbitit pga att de stått inne för mycket, hade eltråd på alla sidor om sig i boxen, osv osv, så förundrar jag mig att folk fortfarande vill blunda och hävda att nej, det är fullständigt omöjligt, det händer inte.
Fler borde göra som danskarna gjorde i det senaste misshandelsfallet av den numera ökända Christine W - dvs personalen reagerade och valde att sticka ut, och tog in reportrar som fångade henne på kamera LIVE. Om fler vågade göra det istället för att ducka och tiga, så skulle det kanske börja röra på sig i fråga om hantering av djur ute i stallarna.
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Kanske tur att du inte jobbar på en förskola för skulle EN reporter reta upp dej vad skulle inte 20 knattar kunna åsta komma om du hade en tuff dag på jobbet! Sen får du se det så man skriver för att man har en åsikt alla har långt ifrån samma vi agera utefter vad vi tycker är ok!! Du värka tycka det är ok att tappa hömöret i pressade lägen man det får stå för dej! personligen tycker jag att har jag gott samvete finns det ingen anledning att bli upprörd eller:confused:
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Fast vem har sagt att det är omöjligt?

En anonym person som påstår att Å.S beordat sin personal köra med el, känns inte trovärdigt!
De har ju dessutom gjort en undersökning, oanmält dykt upp på gården, pratat med personal både nuvarande och tidigare och Åke vart friad.
Så, varför ska man då tro att det är sant?
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Kanske tur att du inte jobbar på en förskola för skulle EN reporter reta upp dej vad skulle inte 20 knattar kunna åsta komma om du hade en tuff dag på jobbet! Sen får du se det så man skriver för att man har en åsikt alla har långt ifrån samma vi agera utefter vad vi tycker är ok!! Du värka tycka det är ok att tappa hömöret i pressade lägen man det får stå för dej! personligen tycker jag att har jag gott samvete finns det ingen anledning att bli upprörd eller:confused:

Nä, det får ju stå för dig.

Och skulle nån tjata på dig, på din arbetsplats...
Men vaddå utför du inte tidelagmed din häst? VI har vittnen på att du gör det, är du säker på att du inte gör det. vi har ju vittnen på att du utför tidelag. Varför säger vittnen att du utför tidelag?

Så skulle du bara snällt stå och svara, nej det gör jag inte. jag vet inte varför nån säger att jag gör det.
Hur länge som helst då.

För blir du förbannad då är du ju skyldig...
 
Sv: Svanstedt svär sig fri från grisfösare

Jag tänker inte spekulera över om Åke själv är skyldig till detta eller ej, det kan jag ö.h.t inte veta ngt om. Det var inte det jag avsåg med mitt inlägg utan jag ville addressera de tendenser folk har när de hör sånt här. dels kommer förnekelser och hävdandet att det ö.h.t är omöjligt att det skulle förekomma just hos x eller y tränare osv osv, eller rent allmänt. och sen kommer kommentarer som att "OM man gjorde så skulle hästen protestera mera eller börja sparka bakut eller vägra trava osv".
det går utmärkt att piska sin häst över hinder och få dem att hoppa. det går utmärkt att barrera dem så att de hoppar. och diverse andra metoder. att hävda att "om hästen blev tvingad på det sättet skulle den helt enkelt inte hoppa" - det är inte sant!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (DN) Om Åke Svanstedt fälls sänks en av travets största profiler. Travsporten? Inte mycket. Svanstedt blir bortstädad, bortglömd...
Svar
1
· Visningar
1 021
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Trots att superligan i hoppning utökades till tio lag lyckades inte Sverige behålla sin plats i högsta ligan. De svenska...
Svar
0
· Visningar
782
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Den holländska dressyrstjärnan Anky van Grunsven, världsetta och OS-guldmedaljör, kommer till Scandinavium och Göteborg horse show...
Svar
0
· Visningar
834
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) De flesta ägare älskar sina hästar. "Du kan tala illa om någons hustru, men aldrig om hans häst", heter det i trav- och...
Svar
1
· Visningar
922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp