Svår Chef.

Jag skulle nog i din sits kanske bli "jobbig", dvs inte ta skit, säga vad jag tycker och tänker (konstruktivt utan personangrepp) och kanske sköta jobbet efter eget huvud. I det här läget så känns det ju inte som om man har något att förlora på att få sparken. Vid utskällningar så skulle jag vända på klacken och meddela att han kan återkomma när han kan prata som folk och att du har ett jobb att sköta.
Har man tur får man avgångsvederlag.
 
Men om det är så så borde de ju bli riktigt glada om du vill att de säger upp dig. Då blir de ju av med dig tidigare än om det ska dras i långbänk.
Nu vet jag inte var du jobbar men hela idén verkar rätt korkad. Om man stänger ner för mycket och bara ska köra events så får man vara bra känd annars försvinner man helt från människors medvetande.

Liggande bokningar ska köras men inga nya får tas fast det finns plats. Sommaren är nästan fullbokad och jag är spindeln i nätet. Mig släpper man inte förens tidigast oktober. Så länge kommer inte jag att orka.

Tidigare år har vi varit 2,5 fasta tjänster och 3 sommarjobbare. Men i år ska vi klara oss på 1,5 tjänst och om vi får sommarjobbare öht är oklart. Vi har dessutom ökat beläggningen med 1/3 och har fått 3 nya stora event.
En omöjlig ekvation att få till.
 
Liggande bokningar ska köras men inga nya får tas fast det finns plats. Sommaren är nästan fullbokad och jag är spindeln i nätet. Mig släpper man inte förens tidigast oktober. Så länge kommer inte jag att orka.

Tidigare år har vi varit 2,5 fasta tjänster och 3 sommarjobbare. Men i år ska vi klara oss på 1,5 tjänst och om vi får sommarjobbare öht är oklart. Vi har dessutom ökat beläggningen med 1/3 och har fått 3 nya stora event.
En omöjlig ekvation att få till.
Om du inte har råd att säga upp dig, jobba i lugn och ro, stressa inte! Jag vet att det är en omöjlig situation, men det är inte upp till dig att lösa det. Jobba precis som vanligt. Vägra ta onödig skit, börjar han skrika, gå därifrån. Anteckna ALLT! Behöver du sjukskriva dig, gör det.
 
1 jag skulle börja med en veckas sjukskrivning på grund av ordförande
2 varför tackade du nej när facket kunde börja ta kontakt med arbetsplatsen. Kvarnarna ska mala och det kan ta tid.
3 ta hjälp av facket och låt tiden ge mer info.

Lycka till

Jag har inte tackat nej till facket och hjälp. Jag har fått i uppgift av kvinnan på facket att leta fram vårat kollektivavtal och återkomma till henne.
Däremot ansåg hon och jag håller med att vi kan inte förända honom.
 
Jag har inte tackat nej till facket och hjälp. Jag har fått i uppgift av kvinnan på facket att leta fram vårat kollektivavtal och återkomma till henne.
Däremot ansåg hon och jag håller med att vi kan inte förända honom.

Nej, det kommer ni inte att kunna göra. Men genom att genomföra åtgärder som sedan inte håller kan du slippa karensen om du säger upp dig längre fram.
 
Nej, det kommer ni inte att kunna göra. Men genom att genomföra åtgärder som sedan inte håller kan du slippa karensen om du säger upp dig längre fram.

Enligt fackdamen kunde de inte hjälpa mig att komma runt karensen om jag sa upp mig :confused:
 
Som @Lovisaleonora säger så kan man slippa karens under vissa omständigheter, prata med facket och a-kassan. Sen skulle jag absolut börja med en sjukskrivning så du slipper ifrån AG helt. Med din situation så är det en självklarhet att du får det. Och som @athena_arabians sa, spela in det när han går i gång. Jätteviktigt bevis. Kan du förutsäga när det smäller? Då kan du sätta på den innan utan att han märker det. Tänk också på att om stiftelsen går i konkurs har du en statlig garantimånad om du jobbat där en viss tid.
 
Som @Lovisaleonora säger så kan man slippa karens under vissa omständigheter, prata med facket och a-kassan. Sen skulle jag absolut börja med en sjukskrivning så du slipper ifrån AG helt. Med din situation så är det en självklarhet att du får det. Och som @athena_arabians sa, spela in det när han går i gång. Jätteviktigt bevis. Kan du förutsäga när det smäller? Då kan du sätta på den innan utan att han märker det. Tänk också på att om stiftelsen går i konkurs har du en statlig garantimånad om du jobbat där en viss tid.
Vid konkurs har hon MINST en månad. /Varit med om en konkurs, tror flera fick 6 månader.
 
Någon konkurs är nog inte aktuell här. Så det behöver jag inte fundera på.
Jag behöver ta mig där ifrån utan att få en ekonomisk käftsmäll som kommer göra saken värre.
 
Giltiga skäl för uppsägning

Huvudregeln är att man blir avstängd från arbetslöshetsersättning om man säger upp sig själv, men det finns undantag. Om du t.ex. blir:

  1. sjuk av din arbetsplats
  2. utsatt för mobbning
  3. inte får din lön utbetald
  4. eller om dina deltidsdagar har tagit slut
 
Giltiga skäl för uppsägning

Huvudregeln är att man blir avstängd från arbetslöshetsersättning om man säger upp sig själv, men det finns undantag. Om du t.ex. blir:

  1. sjuk av din arbetsplats
  2. utsatt för mobbning
  3. inte får din lön utbetald
  4. eller om dina deltidsdagar har tagit slut
Det finns en egenföretagare i en grannstad som är milt sagt speciell. Vissa klarar av att jobba där, andra inte, men alla som är med i facket slipper karenstid om de säger upp sig själva därifrån.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 322
Senast: Trissa
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 897
Senast: LenaH
·
Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar...
2
Svar
33
· Visningar
3 958
Senast: EmmaW
·
Hästhantering En fin kallblodskille kom till mig sommaren-10. då 8 år, hingst, kastrerades. I stor ohandterad, gått själv i hela sitt liv, haft hästar...
Svar
6
· Visningar
1 641
Senast: nowa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp