Svår Chef.

Då får du dra igång hela apparaten med facket osv. Det lär vara enda sättet. Har du god relation till några kunder kan du ju be dem kontakta stiftelsen angående det bemötande de fått (förhoppningsvis säger de också att de aldrig kommer att boka in sig så länge puckot är kvar).

Skaffa också inspelningsfunktion på din mobil, det kan vara bra att ha. Och som sagt, rena hot ska polisanmälas.
Ja, vägen måste rimligen kunna gå genom kunderna om man vill få bort honom. Även om det är hans polare så kan de inte vilja ha en konkurs?
 
Men gud vilken fruktansvärd situation! Lider med dig och kan bara hålla med övriga - facket eller sjukskrivning. Vi hade ju ingen kontakt eller diskussion med personen i fråga kring vårt event, hade vi haft det så hade vi självklart ställt upp för din sida.

Förstår absolut svårigheten med nytt jobb, hör jag något så ska jag tipsa om dig och för dig :)
 
Att han inte ändrar sig det är jag helt på det klara med.
Men jag hoppas att det kanske fanns något annat sätt att komma loss från anställningen utan karensen. 3 mån utan inkomst GÅR INTE och det var här jag hoppades att facket kanske kunde göra något :(
Du kanske kan hoppa på någon relevant CSN berättad kurs på distans så kan du göra klart den även om du får nytt jobb?
 
Ja dagen var minst sagt intressant. Som tur var så har det funnits folk hela tiden runt mig så han har fått behärska sig. Bara lite allmänna sovrdommar och beska kommentarer. Sen gick nog tre ventiler för mycket på honom i helgen för han hade blivit anmäld för att ha gripit tag i en överförfriskad person som tillhörde det ena eventet.
Sen lär han ha skällt ut gäster i vandrarhemmet och bla kallat dem "kärringar" och en annan "fyllo".
Han gick på tok för långt och kanske var det därför han var lite sansad i dag.
Men nu har jag fått order om att inte ta emot några bokningar alls!
Vi står strax inför högsäsong och jag får inte ta emot det vi ska leva på för resten av året :confused:
Så idag har jag fått avvisa alla som velat boka rum. Vissa av dem ska ingå i event som är bokade på området.

Jag har pratat med facket och det fanns inte mycket att göra. Det bästa är om jag blir uppsagd. Jag ska smälta detta lite och fundera på hur jag ska lägga upp det och sen be om en uppsägning. Plan B är sjukskrivning. Eller om sjukskrivning blir plan A och be om uppsägning under tiden...jag får fundera.
 
Men gud vilken fruktansvärd situation! Lider med dig och kan bara hålla med övriga - facket eller sjukskrivning. Vi hade ju ingen kontakt eller diskussion med personen i fråga kring vårt event, hade vi haft det så hade vi självklart ställt upp för din sida.

Förstår absolut svårigheten med nytt jobb, hör jag något så ska jag tipsa om dig och för dig :)

När ni var hos oss så hade han inte hunnit bli så värst delaktig i verksamheten. Var glada för det ;)

Jag tar tacksamt emot tips :heart
 
Ja dagen var minst sagt intressant. Som tur var så har det funnits folk hela tiden runt mig så han har fått behärska sig. Bara lite allmänna sovrdommar och beska kommentarer. Sen gick nog tre ventiler för mycket på honom i helgen för han hade blivit anmäld för att ha gripit tag i en överförfriskad person som tillhörde det ena eventet.
Sen lär han ha skällt ut gäster i vandrarhemmet och bla kallat dem "kärringar" och en annan "fyllo".
Han gick på tok för långt och kanske var det därför han var lite sansad i dag.
Men nu har jag fått order om att inte ta emot några bokningar alls!
Vi står strax inför högsäsong och jag får inte ta emot det vi ska leva på för resten av året :confused:
Så idag har jag fått avvisa alla som velat boka rum. Vissa av dem ska ingå i event som är bokade på området.

Jag har pratat med facket och det fanns inte mycket att göra. Det bästa är om jag blir uppsagd. Jag ska smälta detta lite och fundera på hur jag ska lägga upp det och sen be om en uppsägning. Plan B är sjukskrivning. Eller om sjukskrivning blir plan A och be om uppsägning under tiden...jag får fundera.

Förlåt men vad?! Även om de andra är hans kompisar måste de väl se att han kommer att orsaka en konkurs på två röda?!

De är nog rätt rökta redan även om de plockar bort honom för ett gott rykte förstörs snabbt och det räcker med några dåliga betyg på FB för att folk ska dra öronen åt sig. Det finns många konferensanläggningar i landet så det är en hård konkurrens.
 
Ja dagen var minst sagt intressant. Som tur var så har det funnits folk hela tiden runt mig så han har fått behärska sig. Bara lite allmänna sovrdommar och beska kommentarer. Sen gick nog tre ventiler för mycket på honom i helgen för han hade blivit anmäld för att ha gripit tag i en överförfriskad person som tillhörde det ena eventet.
Sen lär han ha skällt ut gäster i vandrarhemmet och bla kallat dem "kärringar" och en annan "fyllo".
Han gick på tok för långt och kanske var det därför han var lite sansad i dag.
Men nu har jag fått order om att inte ta emot några bokningar alls!
Vi står strax inför högsäsong och jag får inte ta emot det vi ska leva på för resten av året :confused:
Så idag har jag fått avvisa alla som velat boka rum. Vissa av dem ska ingå i event som är bokade på området.

Jag har pratat med facket och det fanns inte mycket att göra. Det bästa är om jag blir uppsagd. Jag ska smälta detta lite och fundera på hur jag ska lägga upp det och sen be om en uppsägning. Plan B är sjukskrivning. Eller om sjukskrivning blir plan A och be om uppsägning under tiden...jag får fundera.
Med tanke på helgen är det kanske klokt att ha lite is i magen, han kanske har sett till att han ryker på eget bevåg...
 
Ja dagen var minst sagt intressant. Som tur var så har det funnits folk hela tiden runt mig så han har fått behärska sig. Bara lite allmänna sovrdommar och beska kommentarer. Sen gick nog tre ventiler för mycket på honom i helgen för han hade blivit anmäld för att ha gripit tag i en överförfriskad person som tillhörde det ena eventet.
Sen lär han ha skällt ut gäster i vandrarhemmet och bla kallat dem "kärringar" och en annan "fyllo".
Han gick på tok för långt och kanske var det därför han var lite sansad i dag.
Men nu har jag fått order om att inte ta emot några bokningar alls!
Vi står strax inför högsäsong och jag får inte ta emot det vi ska leva på för resten av året :confused:
Så idag har jag fått avvisa alla som velat boka rum. Vissa av dem ska ingå i event som är bokade på området.

Jag har pratat med facket och det fanns inte mycket att göra. Det bästa är om jag blir uppsagd. Jag ska smälta detta lite och fundera på hur jag ska lägga upp det och sen be om en uppsägning. Plan B är sjukskrivning. Eller om sjukskrivning blir plan A och be om uppsägning under tiden...jag får fundera.

Jag blir så trött på att facket aldrig kan göra någonting. Vad betalar man pengar för? Kanske är färgad av allt annat jag hört och det inte är så lätt, men tycker de borde kunna kontakta honom eller gå via ett skyddsombud eller dylikt.

Det låter helt ohållbart i alla fall, jag hoppas du får rätsida på det och att skitstöveln straffar ut sig.
 
När ni var hos oss så hade han inte hunnit bli så värst delaktig i verksamheten. Var glada för det ;)

Jag tar tacksamt emot tips :heart
Kanske var bäst det i och för sig men M är inte att leka med om det hettar till i sådana frågor :o Så han hade utan tvekat agerat utifrån ditt bästa.

Googlade lite snabbt och personen som står som ordförande på hemsidan är den avgående gissar jag. Vill du lämna ut namnet på den nya i PM?

Får jag nyss på något så rekommenderar jag självklart dig! Så som du har det nu är helt ohållbart :heart
 
Kanske var bäst det i och för sig men M är inte att leka med om det hettar till i sådana frågor :o Så han hade utan tvekat agerat utifrån ditt bästa.

Googlade lite snabbt och personen som står som ordförande på hemsidan är den avgående gissar jag. Vill du lämna ut namnet på den nya i PM?

Får jag nyss på något så rekommenderar jag självklart dig! Så som du har det nu är helt ohållbart :heart
Det är gamla styrelsen som står på hemsidan. Han var kassör då.
 
Jag blir så trött på att facket aldrig kan göra någonting. Vad betalar man pengar för? Kanske är färgad av allt annat jag hört och det inte är så lätt, men tycker de borde kunna kontakta honom eller gå via ett skyddsombud eller dylikt.

Det låter helt ohållbart i alla fall, jag hoppas du får rätsida på det och att skitstöveln straffar ut sig.

Facket erbjöd sig att komma ut och prata med honom och styrelsen men jag ser inte nyttan av det. Personen är ökänd för sin "stil" så jag tror inte det leder till mer än kortsiktig förändring. Det kanske tom förvärrar det hela med tanke på hans humör.
 
Med tanke på helgen är det kanske klokt att ha lite is i magen, han kanske har sett till att han ryker på eget bevåg...

Jag tror det finns en större plan bakom styrelsebytet och att hans aggerade då inte spelar någon roll.

Min misstanke är att de ska stänga vandrarhemmet och bara hyra ut anläggningen till några större event. Där emellan fruktar jag mfl att man låser grindarna till hela området och då kan man slopa både personal, kundkontaker och en del fasta utgifter.
 
Jag tror det finns en större plan bakom styrelsebytet och att hans aggerade då inte spelar någon roll.

Min misstanke är att de ska stänga vandrarhemmet och bara hyra ut anläggningen till några större event. Där emellan fruktar jag mfl att man låser grindarna till hela området och då kan man slopa både personal, kundkontaker och en del fasta utgifter.
Ska de vräka butiken med då?
Det lär ju inte bli en bra lösning i längden..
 
Nytt är också att jag får inte hyra ut till polacker eller folk under 25 år.
Jag får bara boka in en viss mängd "hundfolk" som innan varit vår nisch.

Hur detta ska regleras övergår mitt förstånd. Men det är diskriminerande.
 
@Voff kort varsel och hett läge många bra svar, jag drar ett långskott att fundera över?
Medlemslån via facket brukar vara rimliga och den räntan kanske kan vara biligt om du landar i egen uppsägning?
 
Jag tror det finns en större plan bakom styrelsebytet och att hans aggerade då inte spelar någon roll.

Min misstanke är att de ska stänga vandrarhemmet och bara hyra ut anläggningen till några större event. Där emellan fruktar jag mfl att man låser grindarna till hela området och då kan man slopa både personal, kundkontaker och en del fasta utgifter.
Men om det är så så borde de ju bli riktigt glada om du vill att de säger upp dig. Då blir de ju av med dig tidigare än om det ska dras i långbänk.
Nu vet jag inte var du jobbar men hela idén verkar rätt korkad. Om man stänger ner för mycket och bara ska köra events så får man vara bra känd annars försvinner man helt från människors medvetande.
 
Jag skulle nog i din sits kanske bli "jobbig", dvs inte ta skit, säga vad jag tycker och tänker (konstruktivt utan personangrepp) och kanske sköta jobbet efter eget huvud. I det här läget så känns det ju inte som om man har något att förlora på att få sparken. Vid utskällningar så skulle jag vända på klacken och meddela att han kan återkomma när han kan prata som folk och att du har ett jobb att sköta.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 322
Senast: Trissa
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 897
Senast: LenaH
·
Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar...
2
Svar
33
· Visningar
3 958
Senast: EmmaW
·
Hästhantering En fin kallblodskille kom till mig sommaren-10. då 8 år, hingst, kastrerades. I stor ohandterad, gått själv i hela sitt liv, haft hästar...
Svar
6
· Visningar
1 641
Senast: nowa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp