svårt att hinna med

timme

Trådstartare
hej!
jag har två hästar en gammling på 25 som är pigg och glad och en herre på 11 som jag tränar och utblidar.
dock blir det så att jag har svårt att hinna med båda två,så blir bara att jag riden den yngre och gammlingen får stå.
jag har dåligt samvete för att jag inte hinner med att rida båda varje dag.
gammlingen har vilat i snart en månad pga tidsbristen. och lite annat.
men hur ofta skulle vara bra att hon fick röra på sig i veckorna och hur mycket för jag vill inte hon bara ska stå hon är pigg och fräsh och älskar att komma ut och busa i skogen.
kan liksom oftast inte ta mig ut till stallet förens halv 5 - 5tiden på vardagarna då det inte finns någon bil och det inte är cykelväder men klart är det fint ute så cyklar jag:)blir så mörkt tidigt nu och skulle så gärna vilja få in en rutin på att hinna rida båda två.:laugh:
 
Sv: svårt att hinna med

Det går inte att ta med en av dem som handhäst ngn gång då och då? Då får ju båda komma ut iaf, även om det inte blir ngn regelrätt träning just den dagen :)
 
Sv: svårt att hinna med

jag hade ofta gammlingens förra kompis med som handhäst för dom va så otroligt tajta!
men min nya herre är fruktansvärt elak mot henne och är lite rädd att han ska sparka henne eller nåt och det är så dumt ute i mörkret.
på helgerna hinner jag ju rida henne oxå men vill hinna med nåt i veckan också:)
 
Sv: svårt att hinna med

Har inte den yngre någon vilodag i veckan alls? Det beror ju helt och hållet på om den yngre hästen mår bäst av att gå fullt eller klarar av att ialf stå över ridningen två dagar i veckan. Sen behöver man ju inte enbart rida, finns jätte roliga saker man kan hitta på med sin fyrbenta kompis i paddocken. Om du har en vännina som du tycker rider helt ok, så hade detta också kunnat vara en idè. Eller är du helt anti mot att låta någon annan rida din häst?

Idèn om handhäst tycker jag låter hur bra som helst, det skulle väl kunna vara någonting?
 
Sv: svårt att hinna med

okej :)
jo han vilar en till två dagar men eftersom jag mår väldigt dåligt emellanåt med min depression blir det lätt så att jag har dagar då jag inte orkar rida över huvudtaget hur mycket jag än vill..:(
men ska abolut prova med henne som handhäst hoppas bara det går bra för han är så fruknasvärt elak mot henne.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 229
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 150
Hästvård Jag är inne på att byta stall till min häst pga hagarna. De är dränerade men det är ändå lera nästan till knäna, magen ballar ur totalt...
2
Svar
27
· Visningar
2 111
Senast: Emine
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
6 630
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp