Bukefalos 28 år!

Svårt att somna för natten - hur gör ni?

Sv: Svårt att somna för natten - hur gör ni?

När en kompis låg på bb efter att hon fått sitt första barn fick hon höra av sjöterskorna att hennes son var ett "argt" barn. Detta skrevs även in av dom i hans journal.
"Ted är en väldigt arg och ilsken gosse"


:crazy::crazy:

Men jösses :eek:

Ska man skratta eller gråta. Det borde ju innebära att det första livsavgörande behovet för spädbarn är att vara ilskna :grin:
 
Sv: Svårt att somna för natten - hur gör ni?

Ja, hon tog väldigt illa vid sig av detta och bad direkt om att få åka hem med sin "ilskna" son. Påpekade oxå att det kanske kunde bero på de otrevliga och ilskna sköterskorna, humör har ju en tendens att smitt av sig:grin:


Tyvärr fick hon inte åka hem ändå pga att pojken föddes med "klumpfot" och skulle genomgå extra kontroller och gipsning av ben.
 
Sv: Svårt att somna för natten - hur gör ni?

Igår och idag har det gått jättebra & lägga Emil, så skönt. :)

Igår tog jag honom direkt till våran säng, provade inte ens med hans först. Låg i sängen med honom, vaggade honom & sjöng i kanske max 5 minuter. La honom sedan i hans säng & han somnade inom 10 minuter utan skrik.

Idag la jag honom i hans säng, satt & sjöng för honom i max 5 minuter. Gick sedan ut ur rummet medans han han fortfarande var vaken, inget skrik alls & han somnade fort.

Så skönt. :bump::bump:
 
Sv: Svårt att somna för natten - hur gör ni?

Ursäkta en fundering,men vågar du verkligen lämna honom med en sambo som verkar kunna ignorera hans panikskrik så? Visst ska man dela lika på bundenheten, men han är ju så liten ännu och du är väl den som har haft mest hand om honom hittills?

Jag är kanske blödig, men jag står inte ut med tanken på att min lilla bebbe skriker efter en mamma som aldrig kommer:cry:...barn har ju dessutom ingen uppfattning om tid som vi vuxna har, det kan ju vara en evighet för en bebbe, inbillar jag mig! Några timmar har jag varit borta som mest, och ibland har även de känts låånga (för sambon) OCH bebben.
 
Sv: Svårt att somna för natten - hur gör ni?

Ja, det gör jag. Jag måste ju lita på att han tar honom om han skriker när inte jag är hemma! När jag är hemma är det ju enklare för honom att ignorera, han vet att jag tar honom...
Nu fungerar iaf läggningen utan problem, varesig det är jag eller sambon som lägger honom. Var bara i några nätter han hade svårt att somna in till kvällen.
 
Sv: Svårt att somna för natten - hur gör ni?

Adam har oxå haft några sådana nätter av och till, jag tror på att göra som du, inte göra för stor affär av det och göra det som funkar, vagga, vagna, sjunga, ligga bredvid och få barnet tryggt.

Nu somnar Adam själv i sin säng, vi nattar honom och går ut ur rummet. Vi brukar få gå in ett par- tre ggr för att lägga honom tillrätta igen men sen somnar han själv. Blir han ledsen går vi in direkt, han ska inte ligga o skrika. Visar han bara missnöje däremot(hörs en tydlig skillnad) så är vi inte lika snabba med att gå in, oftast lugnar han sej själv då.

Adam sover inte hela natten och första gången han vaknar efter att vi lagt oss (han sover dock längre o längre, nu brukar han vakna första gången vid 00-01 ca) så tar jag upp honom i vår säng, vi tycker om att sova tillsammans alla tre.

Numer spelar det ingen roll om det är jag eller sambon som nattar, vi brukar turas om att gå in om det behövs oxå, men i början när sambon skulle ta över mer när amningen inte behövdes längre så hände det att han o bäbis uppenbarade sej utanför ridplanen när jag var i stallet o red. Då ville Adam absolut inte somna utan sin mamma så pappa fick vackert sätta sej i bilen o köra bäbis till mamma o boobis :D (har ingen mottagning på mobilen i stallet...)

Har vi gäster en kväll (grillkvällarna börjar bli många nu :d) så händer det att Adam vaknar eller inte kan somna, då får han somna i vagnen ute med oss eller så får han vara med en stund, han somnar när han blir trött.Som en groda på mamma eller pappas bröstkorg somnar han gott trots konversation o skratt. Det måste ju vara tryggare det än att bli lämnad själv i en säng om man absolut inte vill. För oss är det oxå mycket mer behagligt att han somnar famnen så vi kan umgås med vänner istället för att springa in o ut i hans rum om han inte vill somna.
 
Sv: Svårt att somna för natten - hur gör ni?

Hehe, känner igen det där! Stor boobislängtan alltså!:D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 396
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 522
Senast: Hazel
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 527
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 894
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp