Sv: svart/brunt big no no?
Räknas inte hjälm o stövlar också?
// Linda
// Linda
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag såg senast idag minst två ekipage på OS som hade svart träns och resterande utrustning i brunt... så SÅ hemskt kan det väl inte vara?!:P Huvudsaken är väl att grejjerna passar hästen och ryttaren bra eller?! Sen kanske alla inte har råd att hålla på och köpa ny utrustning hela tiden bara för att det absolut ska matcha.
Kan vara fint enhetligt, men bryr mig inte alls om saker med olika färg råkar passa bäst ihop i övrigt (material, modell och storleksmässigt). Rider just nu med den fantastiska kombinationen (duckar redan nu...) brunt nackstycke med mässingsspännen, svart pannband med strassbokstäver, svart hackamore med silver skänklar, svart/lila textiltyglar.
Hade valt allt i svart annars, men nu hade jag det här nackstycket hemma från ett annat träns, och det passar honom bättre i modell än det svarta jag hade, så...![]()
Jag såg senast idag minst två ekipage på OS som hade svart träns och resterande utrustning i brunt...
Jag är extrem, jag blandar INTE läderfärgen. Har brunt, både sadel och träns, viktigt med nyanserna med, skulle inte blanda ljuusbrunt och mörkbrunt t ex, det måste inte vara exakt samma bruna nyans (men helst!). Just nu har jag en svart nackrem för att göra tränset till ett kandarträns. Och helt ärligt, tyvärr ljuger jag inte, så stör det mig apmycket, jag tycker det är vansinnigt fult. Söker som en besatt efter en brun nackrem, men får nog ge upp och köpa ett (brunt) kandar.
Skydden är dock svarta, jag kan inte ha vilka skydd som helst, och då kan man tyvärr inte kräva brunt. Om jag kunde skulle jag ha bruna skydd med, men nu försöker jag hävda att skydd, stövlar och hjälm matchar (svarta). Accentfärgen är grått, dvs färg på schbrak, lindor, huva, säkerhetsvästen, mina ridbyxor. Och kavajen om jag tävlar. Hade grå hjälm innan med, men bytte till svart är jag köpte ny, iom att jag bytt kavajfärg (förr hade jag svart kavaj men i gengäld grå ridbyxor, nu kan jag ha vitt igen, och därmed grå kavaj)
Tycker det är otroligt fult med brunt och svart läder matchat och vill inte ha det. Dock tittar jag inte så mkt på vad andra har, och skulle inte rynka på näsan åt någon som mixade färg. Men blir jag tillfrågad så - ja det är fult![]()
Nä fy vad fula!![]()
![]()
![]()
Hihi, sorry kunde inte låta bliJag tycker att sadelgjorden är det som har minst betydelse - viktigast är att sadel och träns är i samma färg, och ev hjälptyglar. Sen skydden spelar inte så stor roll tycker jag, själv har jag en uppsättning marinblåa eskadron (har ingen marin sadel
). Dock så skulle jag inte ha bruna skydd på min bruna häst med svart läder just för att han har svarta ben - skulle sticka ut som attan! men på en fux eller så så kan de va skitsnyggt
![]()
// Linda
Tycker ofta att man ser sådant när man tittar på hoppning på TV. När man kommit så långt tror jag inte man behöver bry sig om petitesser som olika färger på sakerna, utan prestationen får tala för sig själv. Extremmatchning verkar mest vara för wannabes.![]()
Lite nyfiken bara, hur skulle du ha gjort om du hade haft denna sadeln? Bild
Den är alltså ljusbrun i sitsen och bossorna och rödbruna kåpor.
/ Freja_, som hatar sadeln som ligger så fruktansvärt bra på sin omöjliga häst. Ursäkta rövbilden!
Jag såg senast idag minst två ekipage på OS som hade svart träns och resterande utrustning i brunt... så SÅ hemskt kan det väl inte vara?!:P Huvudsaken är väl att grejjerna passar hästen och ryttaren bra eller?! Sen kanske alla inte har råd att hålla på och köpa ny utrustning hela tiden bara för att det absolut ska matcha.
Jag tycker det är snyggast om allt matchar och försöker själv alltid matcha så gott det går, blandar helst inte läderfärger men ...
Har ALLT i svart, utom sadeln som är rödbrunTkr inte det är särskilt snyggt men det funkar och denna sadeln var den ända som passade 110% på min häst och det är ändå helt klart det jag tycker är viktigast!
Sen hade jag inte heller råd att lägga till 5000kr för att få den i svart, har heller inte råd att köpa nya grejer i brunt bara för att matcha..
![]()
Men visst snyggast om det matchar, men man dör inte, rider man bra så är det ingen som kollar på om utrustningen matchar utan på häst och ryttare, eller hur?![]()