Bukefalos 28 år!

Svart kam - höna eller tupp?

K

Karamella

En av mina kycklingar har svart kam, hur vet man om det är en tupp eller höna? :confused:
 
Sv: Svart kam - höna eller tupp?

Vid 4-5 veckor ålder kan man könsbestämma kycklingarna när kammen på tupparna börjar bli mer markanta...Man kan även jämföra deras ben/fötter, tuppar har kraftigare ben/fötter än hönor.
 
Sv: Svart kam - höna eller tupp?

Mynta2 skrev:
Vid 4-5 veckor ålder kan man könsbestämma kycklingarna när kammen på tupparna börjar bli mer markanta...Man kan även jämföra deras ben/fötter, tuppar har kraftigare ben/fötter än hönor.

Ja, jag vet det, men dom är ca 2 mån nu. Dom andra kycklingarna ser man skllnad på men den här har svart kam och svarta ben :crazy:
 
Sv: Svart kam - höna eller tupp?

en del kan vara senare än andra med sin utveckling. Du kommer nog se tids nog.
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Har en liten grupp höns med fem hönor och en tupp. Framkläckta hos uppfödare, inköpta som kycklingar, nu ca 6 månader gamla. Allt frid...
2
Svar
36
· Visningar
4 824
Senast: MJLee
·
Lantbruksdjur Fler som har dessa fantastiska höns? :love: Vi har precis skaffat 3 orpington, varav två bara är 3 månader så vi får se om dessa blir...
Svar
4
· Visningar
1 547
Senast: Kilauea
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
947
Senast: Hoarfrost
·
Tjatter I ett ihåligt äppelträd på tomten bor någon fågel. Sambon sa att det såg ut som en stor, svart and kröp ut ur hålet i trädet i morse...
2
Svar
20
· Visningar
1 204
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp