Svartsjuka

Scenariot här är att ts träffar en man på sin arbetsplats som hon vill ha en relation med utöver den som arbetskamrater. Att hon är attraherad av den här mannen är tydligt, det behöver man knappt ens läsa mellan raderna för att förstå. Om hon tror det bara handlar om "vänskap" eller om det det är mer har inte så stor betydelse och oavsett vilket är det väl inte så mycket att säga om det, men att sedan kräva att hennes man dessutom skall stötta och uppmuntra henne till relationen med den nya mannen är ju bara för mycket och det dessutom i ett läge när han redan har dålig självkänsla och är så låg att han har kontakt med sjukvården. Att folk sitter här och hejar på är ju helt sjukt.
Men va? Läser vi samma tråd?
 
Scenariot här är att ts träffar en man på sin arbetsplats som hon vill ha en relation med utöver den som arbetskamrater. Att hon är attraherad av den här mannen är tydligt, det behöver man knappt ens läsa mellan raderna för att förstå. Om hon tror det bara handlar om "vänskap" eller om det det är mer har inte så stor betydelse och oavsett vilket är det väl inte så mycket att säga om det, men att sedan kräva att hennes man dessutom skall stötta och uppmuntra henne till relationen med den nya mannen är ju bara för mycket och det dessutom i ett läge när han redan har dålig självkänsla och är så låg att han har kontakt med sjukvården. Att folk sitter här och hejar på är ju helt sjukt.

Var läser du att ts är attraherad av mannen?
 
Vart läser du att hon är attraherad av snubben? Har läst trådstarten flera ggr nu och fattar inte.
Om hon inte är attraherad av honom varför då hålla på och prata om honom hela tiden där hemma? Det är liksom inget man gör normalt för att man är kompis med någon på arbetet.
 
Ursäkta va?
Är jon attraherad för att det är en man och hon är en kvinna?
Newsflash, det är inga konstigheter alls att som kvinna ha manliga vänner.

Haha kanske är blind men fattar inte heller.
Jag har många manliga vänner. Dessa är ofta framåt, sociala, nätverkande och allmänt lättsamma. Älskar att umgås med den typen av människor rent generellt. Vi klickar superbra som vänner. Men ska jag ha en snubbe vill jag ha en introvert, asocial, social akward lantis som dricker virre och på sin höjd pratar med sin hund typ.
 
Om hon inte är attraherad av honom varför då hålla på och prata om honom hela tiden där hemma? Det är liksom inget man gör normalt för att man är kompis med någon på arbetet.

Haha vaaaa? Jag pratar jätteofta om mina kollegor! Hade min partner ansett att det var konstigt att jag pratade om mina kollegor hade det varit en fet varningsflagg för mig MINST sagt..
 
Om hon inte är attraherad av honom varför då hålla på och prata om honom hela tiden där hemma? Det är liksom inget man gör normalt för att man är kompis med någon på arbetet.
Men, lever du ett så fattigt liv?
Jag har haft mängder av vänner genom åren som fyllt mig med inspiration, värme och gemenskap. Helt utan någon annan attraktion.

Jag har nära kvinnliga vänner utan att vara lesbisk också. Pratar om dem jätteofta. 😁😁
 
Haha vaaaa? Jag pratar jätteofta om mina kollegor! Hade min partner ansett att det var konstigt att jag pratade om mina kollegor hade det varit en fet varningsflagg för mig MINST sagt..
Det är väl inte alls samma sak om du normalt alltid pratar om massor om din kolleger för din man som om det handlar en speciell man som du vill ha mer än en arbetsrelation med?
 
Scenariot här är att ts träffar en man på sin arbetsplats som hon vill ha en relation med utöver den som arbetskamrater. Att hon är attraherad av den här mannen är tydligt, det behöver man knappt ens läsa mellan raderna för att förstå. Om hon tror det bara handlar om "vänskap" eller om det det är mer har inte så stor betydelse och oavsett vilket är det väl inte så mycket att säga om det, men att sedan kräva att hennes man dessutom skall stötta och uppmuntra henne till relationen med den nya mannen är ju bara för mycket och det dessutom i ett läge när han redan har dålig självkänsla och är så låg att han har kontakt med sjukvården. Att folk sitter här och hejar på är ju helt sjukt.

Eh, va?
Varför måste hon vara attraherad av honom? Om det varit en kvinnlig vän hon är så glad över, är hon kär i denne med?

Man blir ju inte automatiskt kär i alla av motsatt kön som man tycker är intressanta och härliga som personer.

Flera av mina närmsta vänner är män. Jag kan absolut säga till min sambo att jag älskar den vännen ets på samma sätt som jag gör om en kvinnlig vän.

Vi är båda i hästbranschen och åker ibland utan varann på jobb och kan bo hos vänner av motsatt kön. Sambon är ju väldigt ofta omgiven av kvinnor. Att han inte skulle kunna prata om dem med mig utan problem är ju helt befängt!

Jag vill ju inte ha en man som är trogen bara för att han inte har andra möjligheter. Han ska vilja vara med mig oavsett.
 
Hur hanterar ni, eller någon i er närhet, svartsjuka?
Både egen upplevd och andras.

Jag har blivit god vän med en kollega på jobbet. Vi umgås mycket på arbetstid och raster, har flera gemensamma intressen och kommer allmänt bra överens. Jag är glad, för det var länge sen jag hade en kompis "på plats" så att säga. Jag har pratat mycket om den här nyvunna vänskapen hemma med min man.
"Problemet" är bara att kollegan är man och min make visade sig vara svartsjuk. Han agerar på det genom att bli nedstämd. Tar jag upp det med honom svarar han med självömkan "jag vet, jag är dum i huvudet!" Och börjar nästan gråta. Det går inte prata med honom för allt faller tillbaka på att jag säkert kommer bli kär, att kollegan är mycket bättre osv osv. Han blir inte farlig och förbjuder mig inte att träffa folk, men det känns ändå inte bra.

Vad kan vi göra?

Kan tillägga att min man träffar sjukvården regelbundet och har lovat att ta upp svartsjukan på nästa möte med psykologen.

Jag avskyr svartsjuka efter att som ung haft mycket svartsjuk kille. Never again!

Jag vill inte bli begränsad och skulle aldrig drömma om att begränsa min partner.

Jag tycker också martyrer och offerkoftor är galet oattraktiva. Jag hade sagt till min partner att han får lösa sitt problem om det skulle hända mig. Han får äga sin skit och ta hand om den. Man måste väl som minst kunna prata om det.
 
Du får ju lugna dig lite, jag har inte skrivit att hon är "kär" i den här mannen.

Jag är helt lugn.
Du kan byta ut kär mot attraherad. Jag ville mer påvisa att det inte är könsbundet, attraktion som kärlek behöver ju inte uppstå bara för att personen man nu vill ha vad du kallar "upplevd vänskap" med bara för att personen har det kän man normalt attraheras av.

Svara gärna på frågorna så kan vi utveckla diskussionen.
 
Jag har genom livet haft svårt att få kvinnliga vänner att stanna. Däremot har jag haft ett gäng väligt nära manliga vänner. Som varit just bara vänner.

Samma på jobb. Jag funkar ofta bättre med män än kvinnor. Lättare att jobba med och rakare i sin kommunikation. Det uppskattar jag. Har svårt att koda av kvinnor.
Men inte är jag attrherad av dem annat än som väldigt bra arbetskamrater!
Och visst pratade jag med min man om dem.
 
Det är väl inte alls samma sak om du normalt alltid pratar om massor om din kolleger för din man som om det handlar en speciell man som du vill ha mer än en arbetsrelation med?

Men vänta här nu. Om en vill grilla eller ta en öl med nån, betyder det väl inte per automatik att en är tänd på personen ifråga? Varför skulle en inte kunna ha en kompis som också jobbar på samma ställe, utan att attraktion är inblandat?
 
Jag är helt lugn.
Du kan byta ut kär mot attraherad. Jag ville mer påvisa att det inte är könsbundet, attraktion som kärlek behöver ju inte uppstå bara för att personen man nu vill ha vad du kallar "upplevd vänskap" med bara för att personen har det kän man normalt attraheras av.

Svara gärna på frågorna så kan vi utveckla diskussionen.
Jag har inte skrivit att attraktionen i det här fallet handlar om kärlek, det behövs såklart en attraktion även för vänskap. Sen är det en annan sak att gränserna för vad som är vad inte alltid är så tydliga.
 

Liknande trådar

Relationer Min bästa vän har varit otrogen mot sin man i ungefär 7 år, hon är nu inne på sin tredje vid sidan av-kille. Anledningen hon uppger för...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 817
Senast: Cafer
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 576
Senast: Imna
·
Relationer Hej, jag har tidigare haft en annan användare här på forumet men har nu valt att starta denna. Jag skulle behöva hjälp med hur jag ska...
Svar
13
· Visningar
5 686
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
5 014
Senast: yllva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp