Svensk dopad

Sv: Svensk dopad

Kikade lite på resultatlistorna från Helsingborg och såg att Jens F, Helena P o Lisen vad där.. Vet inte vars nån av ryttarna håller till så svårt att veta vem, har heller faktiskt inte någon koll på vem som tillhör landslaget :o Tråkigt i vilket fall som helst..och klantigt

Ingen av dem bor på västkusten, och ingen av dem kan väl sägas tillhöra det yngre gardet ;)

Tror inte det är i det "vanliga" landslaget utan möjligen i B-landslaget eller YR.
 
Sv: Svensk dopad

det som dök upp i mitt huvud är ingvarsson, eller ngn som bor på skånes västkust (OBS anklagar inte ingvarsson utan bara ett exempel)
 
Sv: Svensk dopad

Det ska bli intressant att få veta vem det är! Ryttaren är från Västkusten, och skall vara av den yngre generationen...
 
Sv: Svensk dopad

Ett annat namn är ju Kroon, som kom med 2 hästar.
 
Sv: Svensk dopad

kroon är vad jag oxå har hört att det ryktas om.. hon red med 2 hästar där och kom inte med till scandinavium, hon tillhör väl typ "b landslaget"..
 
Sv: Svensk dopad

knapp.

Tycker det känns sådär snyggt att sitta och spekulera och hänga ut personer här innan det är officielt vem det var. Onödigt!
 
Sv: Svensk dopad

Detta var väl ganska onödigt:mad:

På vilket sätt då? Om ni tycker att det passar sig att offentligt beskylla Sofia Kroon för doping utan att veta om det har ens ett uns sanning i sig är det upp till er. Jag fråga enbart den jag svarade om hon tycker det är smart att hänga ut andra offentligt utan grund när man själv inte följer gällande regler för tävling i Sverige och tråden handlade om något som är otillåtet enligt samma reglemente.
 
Sv: Svensk dopad

det som dök upp i mitt huvud är ingvarsson, eller ngn som bor på skånes västkust (OBS anklagar inte ingvarsson utan bara ett exempel)

Det är INTE Ingvarsson kan jag säga, men det är också allt jag vet... Men är till hundra procent säker på att det inte är Ingvarsson i alla fall!!! Tyvärr kan jag inte nämna hur jag vet detta, men ni får helt enkelt lita på mig... :)




Diana
 
Sv: Svensk dopad

Kanske för att Sofia Kroon säger att det är hon ......
 
Sv: Svensk dopad

Ja, när man läser det här blir man ju inte förvånad över att ryttare åker dit för doping då och då.

"Jag visste inte att..." funkar ju liksom inte riktigt. Det är ens skyldighet att veta, och jag tror alla kan räkna ut att man inte får behandla hästen ett par dagar innan tävling. När jag var 12 år tog jag reda på att det var karens på muggsalvan min ponny fick, svårare än så är det inte.

Det här är faktiskt helt sjukt inser jag ju mer jag tänker på det. Men vi lär väl få höra mer om det så det tjänar inget till att spekulera...
 
Sv: Svensk dopad

håller med dig, vadå inte veta?!
Sofia har varit med så länge i branschen.

Är de någon som vet vad de är för preparat och behandling som gjorts?
Stod ngt om injektion men de kan man ju göra lite varstans på hästen.. ledinjektion?
 
Sv: Svensk dopad

Vid injektion i muskel eller sub cutant är det 4 dagars karens oavsett preparat, vid ledinjektion 14 dagar. Så hon hade inte klarat sig oavsett. Om hon sprutat sig b-vitamin im på tisdagen så hade hon hursom karens till lördag, hade då kunnat tävla söndag.

Jag tycker det är ren BS att säga att man inte känner till att man inte får starta när man är så rutinerad som Sofia. Låter som dåliga bortförklaringar i mina öron.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det var inte de svenska ryttarnas dag i Basel och världscupen. Men det blev ändå glädje i svensklägret genom Henrik von Eckermanns...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jens Fredricson på hästen Markan Cosmopolit leder den individuella hopptävlingen på EM efter en snabb felfri runda i den inledande...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Laget för young rider åkte till belgiska Opglabbeek och 2023 års nationshoppningsfinal, hoppade hem segern och red precis på det sättet...
Svar
0
· Visningar
187
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Vår svenska historia är inte enbart fylld av berömda kungar och krigskämpar. Där finns även historiska hästar som har stått för...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp