Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför är det egentligen så många SD-politiker som är dömda för brott? Hur kommer det sig att de sticker ut?
Är det inte delvis helt statistiskt förväntat, typ hyggligt unga, lågutbildade män (på landsbygden)? Och sen ideologiskt: de ogillar ju "etablissemanget", vilket väl troligen inte inspirerar till laglydighet. Och sen är det väl helt enkelt så att en så känslobaserad politik lockar personer som är känslostyrda, och i det här fallet då tyvärr styrda av negativa känslor. Jag menar, den sortens höger gör ju väldigt tydligt politik som direkta svar på känslor (helst utan den tröttande omvägen över utredning och remissrunda).

Känslostyrda, frustrerade och rädda personer med lite låg impulskontroll. (Låg impulskontroll är ju inget större problem om man har snälla impulser, men så ser ju inte den här typen av höger ut.)

Synd för Tidö att sådant inte har fungerat historiskt, så då måste Sverige sannolikt börja betala mycket mer direkt till dessa stater som är svåra att utvisa till. Du vill med andra ord att Sverige ska ge exempelvis talibanregimen betydligt mer pengar? För eftersom talibanregimen faktiskt skiter i de flesta av biståndsprojekten (demokrati- och utbildningsprojekt med mera) så måste Sverige antagligen muta den mer direkt med större summor för att det här eventuellt ska få någon effekt alls.

Med andra ord, hur mycket pengar från den svenska statskassan vill du ge direkt till exempelvis talibanregimen?

Tror du förresten att SD någon gång i framtiden kommer börja leva som de lär och sluta ta emot dömda brottslingar i sitt parti?
Om vi då håller oss till vad en gängkriminell kostar samhället under en period av 10-15 år = 30 miljoner SEK.

https://www.tv4.se/artikel/1et5YnGn...n-gaengkriminell-dyrare-nu-uppe-i-30-miljoner

Så däromkring anser jag är väl lämpligt att betala för att bli av med dom som står på utvisningslistan

Synd för Tidö att sådant inte har fungerat historiskt, så då måste Sverige sannolikt börja betala mycket mer direkt till dessa stater som är svåra att utvisa till. Du vill med andra ord att Sverige ska ge exempelvis talibanregimen betydligt mer pengar? För eftersom talibanregimen faktiskt skiter i de flesta av biståndsprojekten (demokrati- och utbildningsprojekt med mera) så måste Sverige antagligen muta den mer direkt med större summor för att det här eventuellt ska få någon effekt alls.

Med andra ord, hur mycket pengar från den svenska statskassan vill du ge direkt till exempelvis talibanregimen?

Tror du förresten att SD någon gång i framtiden kommer börja leva som de lär och sluta ta emot dömda brottslingar i sitt parti?
Kan tillägga att de tongångarna är det dock inte enbart Tidö som står för, S pratade också om att använda bistånd som påtryckningsmedel för flera år sedan.

Men Tidö är väl däremot de som verkligen har börjat spendera miljoner på detta och på mer direkta vis göra överenskommelser med andra staters korrupta styren.

Bland annat då de där 100 miljoner i biståndspengar och 5 miljoner extra via justitiedepartementet som Tidö gav till Somalia för att de skulle ta emot 28 personer. Och nu de här 3 miljonerna som ska gå till "relationsbyggande" med Syrien. Och så vidare.

Det finns annat som är mer konstruktivt som man hade kunnat lägga de pengarna på, även om man skulle bortse från det problematiska i att stödja korrupta och eller förtryckande regimer.

Ja jag förstår att dubbla medborgarskap är svårt att förstå. MEN det finns personer i Sverige som har BÅDE ett svenskt medborgarskap och ett annat lands medborgarskap. Om en person med DUBBLA medborgarskap begår brott i Sverige vill SD att man klipper det SVENSKA medborgarskapet. Då är personen inte svensk medborgare längre och kan utvisas.

Återigen förstår att detta är obegripligt för många men en självklarhet hos dom som anser att sköter man inte sitt svenska medborgarskap OCH har ett till medborgarskap så blir man av med det svenska.

Och då undrar du (jag vet) vad som händer med enbart svenska medborgare. NEJ man klipper inte en person som enbart har ett medborgarskap. Dvs en svensk medborgare som jag själv tex går då den sedvanliga vägen enligt det jag berättade för i inlägget till parellikusken. Med domstol och straff.

Ditt enda svenska medborgarskap kan du inte bli av med.

Och ingen fara jag kan berätta detta huuuuur många gånger som helst. Men är lite tveksam i om du förstår vad jag försöker berätta för dej. Då du inte verkat (vilja ?) förstå hitintills...
Jag vet mycket väl vad dubbla medborgarskap är, däremot betvivlar jag att @Smoothi svamlar om många gånger. Han har inte med ett ord ens andat dubbla medborgarskap utan att man klipper det svenska och kastar ut t ex Nytorgsmannen. Han är i samma liga som BlondinBella, bästa reklamen för oppositionen. :up:

Om vi då håller oss till vad en gängkriminell kostar samhället under en period av 10-15 år = 30 miljoner SEK.

https://www.tv4.se/artikel/1et5YnGn...n-gaengkriminell-dyrare-nu-uppe-i-30-miljoner

Så däromkring anser jag är väl lämpligt att betala för att bli av med dom som står på utvisningslistan
Så runt 12 miljarder totalt vill du lägga på att bli av med de där ca 400 personerna som du hävdade att det rörde sig om, varav 6 miljarder direkt till talibanernas fickor för att i utbyte mot 200 utvisningar stödja deras förtryckande regim.

Intressanta prioriteringar.

Så runt 12 miljarder totalt vill du lägga på att bli av med de där ca 400 personerna som du hävdade att det rörde sig om, varav 6 miljarder direkt till talibanernas fickor för att i utbyte mot 200 utvisningar stödja deras förtryckande regim.

Intressanta prioriteringar.
Ja det tycker jag är rimligt med tanke på att gängkriminella omsätter 352 miljarder SEK årligen. Sen ska man ju lägga till att vi även räddar en hel del svenska medborgares liv

Var står det någonstans att den gängkriminelle är invandrad? Om det inte står så kan vi ju utgå ifrån att han är svensk, så är det hans rättigheter du tänker kränka när du skriver att medborgarskapet ska klippas och han utvisas, till var då?

Var står det någonstans att den gängkriminelle är invandrad? Om det inte står så kan vi ju utgå ifrån att han är svensk, så är det hans rättigheter du tänker kränka när du skriver att medborgarskapet ska klippas och han utvisas, till var då?
Nej det står inte det. Jag tog bara siffran 30 miljoner och det anser jag är rimlig att betala ut för att bli av med dom som står på utvisningslistan så att länderna tar emot sina brottslingar som blivit dömda i Sverige. Men det är ju inte säkert att deras hemländer anser att dom är brottslingar bara för att dom blivit dömda i Sverige

Nej det står inte det. Jag tog bara siffran 30 miljoner och det anser jag är rimlig att betala ut för att bli av med dom som står på utvisningslistan så att länderna tar emot sina brottslingar som blivit dömda i Sverige. Men det är ju inte säkert att deras hemländer anser att dom är brottslingar bara för att dom blivit dömda i Sverige
Så du vill föra ut pengar från Sverige till terrororganisationer?

Han mosade ner Sverige största parti och förminskade det totalt. :laugh:. Det är så man kommer framåt genom att angripa deras hyckleri. Har S alltid haft stram migration politik som MA påstår? Dom som genomförde en ansvarslös invandringspolitik som nu städas upp. Är det nån som alltid har haft stram invandringspolitik så är det ju SD.

Han mosade ner Sverige största parti och förminskade det totalt. :laugh:. Det är så man kommer framåt genom att angripa deras hyckleri. Har S alltid haft stram migration politik som MA påstår? Dom som genomförde en ansvarslös invandringspolitik som nu städas upp. Är det nån som alltid har haft stram invandringspolitik så är det ju SD.
Det var ju S som stramade åt den om du minns vad som skedde 2015?
Det var alliansen och Reinfeldt som tog emot så många under flyktingkrisen.

Sedan har självklart SD haft en nolltolerans mot flyktingar i grunden, partiet är ju trots allt rasister i grunden. Och rasism är inget eftersträvansvärt, även om du tycker det.

Det var ju S som stramade åt den om du minns vad som skedde 2015?
Det var alliansen och Reinfeldt som tog emot så många under flyktingkrisen.

Sedan har självklart SD haft en nolltolerans mot flyktingar i grunden, partiet är ju trots allt rasister i grunden. Och rasism är inget eftersträvansvärt, även om du tycker det.
Näe, det var ju Stefan L som sa att hans Europa byggde inga murar.

Men Magdalena ska inte tro att det är hon som styr vem som hon ska debattera mot

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka