Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, lagen har inte börjat gälla ännu
Det finns ju grupper inom den etablerade socialdemokratin som verkar hålla med, https://www.dn.se/sverige/nya-toppen-s-har-varit-en-del-av-hogervinden/. Jag blev glad av den där artikeln.Generellt: jag saknar s-politik från s. Ett så stort parti som inte kommer med något mer än stt de minsann också kan föra en stram invandringspolitik är ju rent beklämmande.
Skulle inte lagen vara retroaktiv, eller har jag missförstått?Nej, lagen har inte börjat gälla ännu
Vad har det med saken att göra, är mordförsök och högerkopplingar vad du kallar svensk vandel?Nej, lagen har inte börjat gälla ännu
Typiskt sosseri. Antingen höjda skatter eller dra ner på välfärden. Tänkt att dom fortfarande inte förstår vad polisen säger. Problemet är ju gängkriminella som dränerar välfärden på 180 miljarder SEK årligen. Varför kan man inte ta åt sig det och sätta stopp för detta. Då behöver man inte höja skatternaDet finns ju grupper inom den etablerade socialdemokratin som verkar hålla med, https://www.dn.se/sverige/nya-toppen-s-har-varit-en-del-av-hogervinden/. Jag blev glad av den där artikeln.
Som vanligt lyfter du de delar av artikeln som passar din agenda, men det är ok, jag tror inte Reformisterna är nåt för dig, de verkar vilja framåt på riktigt.Typiskt sosseri. Antingen höjda skatter eller dra ner på välfärden. Tänkt att dom fortfarande inte förstår vad polisen säger. Problemet är ju gängkriminella som dränerar välfärden på 180 miljarder SEK årligen. Varför kan man inte ta åt sig det och sätta stopp för detta. Då behöver man inte höja skatterna
Man kan inte tillämpa ett lagförslag som lag när det inte har börjat gälla.Vad har det med saken att göra, är mordförsök och högerkopplingar vad du kallar svensk vandel?
Framåt på riktigt är inte att gömma sig för verkligheten. Var ju därför sossarna förlorade valet.Som vanligt lyfter du de delar av artikeln som passar din agenda, men det är ok, jag tror inte Reformisterna är nåt för dig, de verkar vilja framåt på riktigt.
Jag ser ett samhälle där man åker mycket mer tåg...Fast då är vi tillbaka i det där med att turismen måste försvinna, om man inte ska åka bil (oavsett el eller inte). Om det körs mindra bil så försvinner massor med arbetstillfällen som livnär sej på människor rör på sej.
Och vad ska då kulturen leva av ? Ska bara storstäder ha tillgång till museum, konstformer i alla former ? För om man inte ska resa inom /utom landet så blir ju kulturen överflödig på andra sätt än digitala. Nu köper jag de argumenten rätt av ... Missförstå mej rätt jag förstår INTE varför vi ska betala för kulturen. Antingen så bär sej kulturen själv eller så gör den det inte. Den ska inte betalas av oss som inte ens kollar på bio. Gå på museum ? Nope.
Men det är återigen alla turistställen som grönan, Åre, Storlien ock så vidare tappar ju då alla som inte kommer ifrån närområdet så du kan åka kommunalt dit.
Så hur tänker du där när du säger att hela Sverige och även alla på landet måste åka bil mindre ?
Ska vi tillbaka till 1800 talet när folk inte kunde resa ? Vad ser du för samhälle i ett sånt scenario ?
Varför är det helt orimligt?Att byta parti och sedan sitta kvar i riksdagen är ju helt orimligt. Två moderater har bytt till SD. Nog för att det är inom samma block, men det är duktig att det är tillåtet.
Jag förstår ju att de sitter där på eget mandat, men samtidigt röstar man på ett parti och deras ideologi och sakpolitik. Och om då politiker byter partier hur som helst så vet man ju aldrig vem man röstar dit.Varför är det helt orimligt?
Uhm för pengarna man nu bygger vägar till exempel...Okej ? För vilka pengar ? Typ 90% av buke (som tur är så representerar det inte Sverige) vill ju att pengar ska spenderas på asylsökande som ska tas emot. Så hur ska ni finansiera alla byggen ?
Ingen skatt på fossildrivna fordon - de är förbjudna att köra med.
Inga kärnkraftverk - vindkraftverk som stängs av när det blpser för bra = dyr el
Bygga ut järnvägen för mindre transporter - som inte kommer behövas ändå för det finns inga bilar att köra med
asylsökanden som behöver x antal bidrag för att integreras - vilket de inte gör för det finns inga jobb att jobba med då de som sysslat med transportens kringindustri inte har arbeten längre
Ja det låter ju som en utopisk värld. (IRONISK)
Men man kan ju inte kedja fast personer. Vill man byta så är ju det ok.Jag förstår ju att de sitter där på eget mandat, men samtidigt röstar man på ett parti och deras ideologi och sakpolitik. Och om då politiker byter partier hur som helst så vet man ju aldrig vem man röstar dit.
Vad händer om flera byter block mitt under en mandatperiod så att oppositionen plötsligt har fler mandat än sittande regering?
Jag pratar inte om något lagförslag, jag frågar om du anser att det är svenska vandel? Det är svenska ungdomar, var vill du de ska utvisas om det skulle bli en lag?Man kan inte tillämpa ett lagförslag som lag när det inte har börjat gälla.
Men jag ser verkligen fram emot när vandelslagen börjar gälla. Det kommer att bli många, inte alla men många, som kommer att få lämna landet just för att deras vandel inte uppskattas av domstolarna. Då kan det bli så att man blir tvångsutvisad efter avtjänat straff. Eller så blir straffet bara direkt utvisning. Men vi får väl se till hösten hur det kommer att dömas. Slutdaltas är det iaf.
Som Katja Nyberg som nu är politisk vilde.Men man kan ju inte kedja fast personer. Vill man byta så är ju det ok.
Vill man byta tycker jag man ska hoppa ur riksdagen och låta någon annan ur sitt parti ta platsen. Sedan kan man kandidera till nya partiet under nästa val.Men man kan ju inte kedja fast personer. Vill man byta så är ju det ok.
Om asylsökande och buke.Okej ? För vilka pengar ? Typ 90% av buke (som tur är så representerar det inte Sverige) vill ju att pengar ska spenderas på asylsökande som ska tas emot. Så hur ska ni finansiera alla byggen ?
Ingen skatt på fossildrivna fordon - de är förbjudna att köra med.
Inga kärnkraftverk - vindkraftverk som stängs av när det blpser för bra = dyr el
Bygga ut järnvägen för mindre transporter - som inte kommer behövas ändå för det finns inga bilar att köra med
asylsökanden som behöver x antal bidrag för att integreras - vilket de inte gör för det finns inga jobb att jobba med då de som sysslat med transportens kringindustri inte har arbeten längre
Ja det låter ju som en utopisk värld. (IRONISK)