Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intressant att du och många andra inte ser skillnad när rapporten nu inkommit efter "Operation BETA" som gett färre dödade kvinnor inom våld i nära relationer.

Självklart är inte arbetet slutfört iom detta MEN det visar att sen nuvarande regeringen är PÅ RÄTT VÄG ! ✅

Det bara fortsätter komma positiva besked på insatser startade av nuvarande regering !
Fast det som du refererar till är en insats från polisen. Inte resultatet av ett politiskt beslut. Polisen har testat en ny metod, som verkar ha gett resultat.

Jag har också tänkt lite på detta med att V surrar sig så hårt vid att ingå i en regering. Jag kan absolut förstå det, men skulle man inte kunna få ut mer av sin politik i förhandlingar om man är stödparti? Jag tänker att de kommer behöva ge upp väldigt mycket om S ska gå med på att de ska sitta i regering så jag hade nog tyckt att de hellre ska vara hårda i förhandlingar och då kunna kräva saker i utbyte varje gång S vill ha deras stöd i en fråga?
Men samtidigt är ju S just nu otroligt nära M och KD så de kommer kanske inte behöva V så mycket som jag skulle önska om de har en minoritetsregering?
V är ett så litet parti så dom kan inte ställa krav så som SD kunde eftersom SD hade så stort väljarstöd.

V är ett så litet parti så dom kan inte ställa krav så som SD kunde eftersom SD hade så stort väljarstöd.
Verkar inte osannolikt att SD blir största parti i valet - så då kanske vi får se Åkesson i en skåneflaggsfärgad statsministeromröstning i en första omgång.

Jag tror att V kan ta extremt bra politiskt betalt för sina 30-ish mandat om de släpper kravet på att ingå i en regering. De kommer med stor sannolikhet vara andra största partiet i ett sånt samarbete och ska man då inte sitta i regering så kommer det finnas utrymme. Därför är det inte heller så svårt att förstå att V stenhårt håller på regeringskravet.

Verkar inte osannolikt att SD blir största parti i valet - så då kanske vi får se Åkesson i en skåneflaggsfärgad statsministeromröstning i en första omgång.

Jag tror att V kan ta extremt bra politiskt betalt för sina 30-ish mandat om de släpper kravet på att ingå i en regering. De kommer med stor sannolikhet vara andra största partiet i ett sånt samarbete och ska man då inte sitta i regering så kommer det finnas utrymme. Därför är det inte heller så svårt att förstå att V stenhårt håller på regeringskravet.
Men varför beskrivs v som så styvnackade i detta, medan jag ser få sådana ord om c? Jag tycker att de verkar vara jämförbart styvnackade. Eller?

Så Vänsterpartiet är kommunistiskt fast de tog bort "kommunisterna" i partinamnet flera år innan SD slutade ha en partiledare som varit med i ett nazistparti och var dömd för ett antisemitiskt hot? Då antar jag att du helt självklart beskriver SD som rasistiskt även idag, då?
Kommunismen i partiet försvinner väl inte bara för att man byter namn på partiet.

Men nu är det ju så att V är det enda parti som står ensamma ute i kylan och är inte välkomna in i värmen :).

När det gäller SD så är det ju alltid tjat om rötterna. Då borde det väl gälla V ochså, deras kommunistiska rötter lever ju fortfarande och blir farliga för samhället om dom får växa upp.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ung-vanster-vart-mal-ar-ett-kommunistiskt-samhalle

Nej nej, rötter gäller enbart de senaste åren. Allt annat är preskiberat enligt Buke.... Allt innan 1980 är "historia" (BSS startade 1988 så ALLT efter det räknas självklart med OAVSETT NAMN och partiledarbyten)

Edit, VPK försvann efter 1990... Så allt efter 1990 räknas men inte det innan ! (om nu inte VPK ska räknas menar jag)

När det gäller SD så är det ju alltid tjat om rötterna. Då borde det väl gälla V ochså, deras kommunistiska rötter lever ju fortfarande och blir farliga för samhället om dom får växa upp.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ung-vanster-vart-mal-ar-ett-kommunistiskt-samhalle
Men SD:s nazistiska rötter är helt ofarliga?

Jag frågar dig igen. Varför skriver du som om V fortfarande är ett kommunistiskt parti, när SD:s rötter för nån dag sen var såååå irrelevanta, urgammal historia bara!

För övrigt: du vet att det du länkade till gäller ungdomsförbundet, va? (Jag vet att du vet det.) Om vi ska låta ungdomsförbunden styra är ju allt helt lugnt, för LUF har fortfarande kvar sin röda linje mot SD.

Nej nej, rötter gäller enbart de senaste åren. Allt annat är preskiberat enligt Buke.... Allt innan 1980 är "historia" (BSS startade 1988 så ALLT efter det räknas självklart med OAVSETT NAMN och partiledarbyten)

Edit, VPK försvann efter 1990... Så allt efter 1990 räknas men inte det innan ! (om nu inte VPK ska räknas menar jag)
Ja vet, ja vet. Vi kan inte låta dom lura oss. Dom måste ständigt påminnas om det :angel:

Men SD:s nazistiska rötter är helt ofarliga?

Jag frågar dig igen. Varför skriver du som om V fortfarande är ett kommunistiskt parti, när SD:s rötter för nån dag sen var såååå irrelevanta, urgammal historia bara!

Men V är ju ett kommunistiskt parti. Det går liksom inte att bara trolla bort dom rötterna. Det visar ju Ung vänster. Det är ju därifrån påläggskalvarna skall tas ifrån. Du tror väl inte att när man har skolat och drillat dessa unga personer sen bara ska tycka nått annat när dom kliver in i V?
För övrigt: du vet att det du länkade till gäller ungdomsförbundet, va? (Jag vet att du vet det.) Om vi ska låta ungdomsförbunden styra är ju allt helt lugnt, för LUF har fortfarande kvar sin röda linje mot SD.
Japp.
Men LUF har ju lovat att hela styrkan skulle avgå om SM vann. Så nya LUF kommer inte att ha några röda linjen. Eller hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka