Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
SD skapades ju ur rötter från Nazismen och Sjöbo är ju allmänt känt för rasism, så det har inget med invandringen att göra. Majoriteten av de som står för skjutningarna och sprängdåden är svenskar.
Spelar ingen roll. Det var väljarna som av någon outgrundlig anledning började rösta på SD därför att man såg att många invandrare, inte alla men många, började bete sig illa när dom varit här ett tag. Dom röstade ju inte på SD för att få bättre sjukvård än vad övriga partier erbjöd

Det är ju det som är problemet att alla inte gör det. Borde inte alla vara tacksamma och sköta sig när Sverige tar emot dom? Jag antar att dom har skött sig i dom länder dom kommer ifrån. Tror inte du det ochså
Jag ser nog att invandrare är som folk är mest, och det är okej för mig. Missköter de sig så får de stå till svars för det i domstolen precis som alla andra.
Skapar vi ett jämlikt och rättvist samhälle kommer vi automatiskt få ett tryggare samhälle, oavsett ursprung på människor.

Jag ser nog att invandrare är som folk är mest, och det är okej för mig. Missköter de sig så får de stå till svars för det i domstolen precis som alla andra.
Skapar vi ett jämlikt och rättvist samhälle kommer vi automatiskt få ett tryggare samhälle, oavsett ursprung på människor.
Jag håller inte med och inte majoriteten av väljare heller. Just därför har SD och regeringen majoriteten av väljare stöd i Riksdagen för att ta itu med invandringen

Om vi slipper 100 000 tals utlänningar som inte får svenskt medborgarskap så blir ju en betydligt mindre belastning på välfärden, eller hur. Precis som det blev en belastning när 100 000 tusental kom på sosse tiden.
Det var inte svar på min fråga.
Jag försöker igen.

Vilka människor med svenskt medborgarskap skall utföra själva arbetet som behöver göras?
Det behövs personal inom t.ex. vård och omsorg.
Det finns många vakanser där det saknas människor, sådana där med händer som utför arbete.

Jag håller inte med och inte majoriteten av väljare heller. Just därför har SD och regeringen majoriteten av väljare stöd i Riksdagen för att ta itu med invandringen
SD och regeringen har ju inte stöd. :)

Se hur det gått i bl a Jokkmokk, SD fick ju lägga ner då de vill behålla sina asylsökare.

WEBB_demoskop_april%202026.svg

Det var inte svar på min fråga.
Jag försöker igen.

Vilka människor med svenskt medborgarskap skall utföra själva arbetet som behöver göras?
Det behövs personal inom t.ex. vård och omsorg.
Det finns många vakanser där det saknas människor, sådana där med händer som utför arbete.
Vilka människor med svenskt medborgarskap fick ta hand om dom 100 000 tals som kom under sossetiden?

När omsättningen minskar så minskar ju ochså det totala behovet

Vilka människor med svenskt medborgarskap fick ta hand om dom 100 000 tals som kom under sossetiden?

När omsättningen minskar så minskar ju ochså det totala behovet
När behover finns kvar men ingen som kan ge vård eller betala skatt finns, vad gör vi då? Snart hjälper det inte hur Sverige försöker ragga arbetskraft utomlands när ingen i Sverige vill eller kan göra jobbet, vad gör vi då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka