Svensk politik 5

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Magdalena Andersson i S har ju nobbat Ulf Kristersson ang debatter. Hon vill ju istället debattera mot Jimmie Åkesson i SD. Nu lyssnade jag till Jimmies vårtal där han säger, " Varför ska jag debattera detta med dig, Magdalena Andersson". Klockrent från Jimmie :rofl:. Så vem ska hon nu debattera mot?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6qPQ4o/akesson-vill-inte-debattera-andersson-varfor-ska-jag
Ulf Kristersson får väl försöka debattera med Nooshi Dadgostar istället, som partiledare för det näst största partiet i sitt block. Helt enkelt tävla i sin viktklass, det kan inte vara rimligt att Magdalena Andersson skall lyfta honom till sin huvudmotståndare bara för att Ulf Kristersson vill det?

Tycker det är ganska tragiskt att Jimmie inte vågar debattera, men vägrar han debattera kan han ju inte förlora.

1777736251396.webp

Magdalena Andersson i S har ju nobbat Ulf Kristersson ang debatter. Hon vill ju istället debattera mot Jimmie Åkesson i SD. Nu lyssnade jag till Jimmies vårtal där han säger, " Varför ska jag debattera detta med dig, Magdalena Andersson". Klockrent från Jimmie :rofl:. Så vem ska hon nu debattera mot?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6qPQ4o/akesson-vill-inte-debattera-andersson-varfor-ska-jag
Jag tror vi är många som snarare tolkar det som att Åkesson inte vågar debattera mot Andersson, så vem som är bortgjord kan man ju diskutera…

Åkesson vill även lagstifta att elever ska få kött varenda dag i skolan, är han möjligtvis ute efter att bli köttminister som Kullgren efter valet?

Jag förstår ju att det är populism det handlar om, och okunskap, men att gå emot vetenskapen och livsmedelsverkets råd för att vinna röster är väldigt trist att se.
De är rasister och vill ha ut alla med utländsk härkomst, så de röstfiskar genom köttvång och sänkt bensinpris. Då får de väljare som annars kanske tycker att SD går för långt i sin utvisningspolitik.

Jag har flera vänner med minst någon del av familjen som har rötter i annat land. Kan vara annat land i Europa eller annan del av världen. Om de ser till att behålla sitt medborgarskap i det landet, varför ska de ha andra regler än jag som råkar ha båda föräldrar och alla far- och morföräldrar födda i Sverige? Vi har inte gjort något som skiljer oss, vi är födda här och uppväxta parallellt. Eller de vänner som flydde från kriget i forna Jugoslavien som barn, och som gick i samma klass som jag sedan lågstadiet. Det är flera decennier sedan de tvingades lämna sitt dåvarande hemland - varför ska de leva under andra regler än jag när de sedan länge lever här på samma sätt som jag? Vi vuxna jobbar tillsammans och barnen går i skolan tillsammans.

Så de lever och sköter sej ? Då ser jag inga problem ... Men ja, om dina vänner börjar begå brott så har de ett annat land att bo i. Det är ingen rättighet att få va kvar i Sverige om man begår brott som kan leda till utvisning.

Du blandar jordgubbar med paljetter...

Har du lite svårt att ta till dig fakta?

Det finns ett flertal länder, ofta vidriga diktaturer, som omöjliggör att "ta bort" ett medborgarskap, eller vägrar att erkänna ett nytt medborgarskap.

Man "har alltså inte kvar" ett till medborgarskap för att man valt det, utan för att man inte kan säga upp sitt gamla medborgarskap.

Men hatar man personer med utländsk påbrå, så gör man det. Rasister är ju oftast helt immuna mot fakta och saklighet.

Så en person som flyr ett land men sen begår grova brott i det landet hen flyr till ska inte kunna skickas tillbaka ?
Hen jar ju visat att hen inte bryr sej om Sverige. Varför ska vi då ta hand om denna person ?

Är det rasistiskt ? Nej det är att se till att de som inte ska vara i sverige åker ut igen !

Hoppsan! ”Historien”, citattecken. Ja, det blir nog framtiden i ett SD-styrt Sverige, det.

Nej mina "historien" är för att det är ju SÅÅÅÅ länge sen S och andra partier var nassar... Så ni försöker nu få SD att få den stämpeln. Men de enda jag kan se är riktiga nazister är ju V som hatar Israel och dess judar. SD är mej veterligen inga judehatare !

Nej mina "historien" är för att det är ju SÅÅÅÅ länge sen S och andra partier var nassar... Så ni försöker nu få SD att få den stämpeln. Men de enda jag kan se är riktiga nazister är ju V som hatar Israel och dess judar. SD är mej veterligen inga judehatare !
SD grundades av nazister och fascister på 80-talet. När Jimmie Åkesson gick med hade partiledaren fortfarande nazistkopplingar. Det är ingen som behöver ge dem den stämpeln. Men jag antar att om man tycker att historien är ”historien”, spelar det ingen roll.

Förresten @corzette , skrev du inte för bara några dagar sedan att brottsligheten är den absolut största valfrågan? Nu plötsligt spelar den ingen roll 🤷‍♀️

Jag anser som jag tidigare skrivit (jag och @Mia_R ) att de som sitter i riksdagen ska vara ostraffade. JAG ser gärna att man gör fler drogtester i Regeringen.

Att buke inte tycker det är lika viktigt var min kommentar !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad får nämnas i en tråd?
  • Borttagna inlägg - igen.
  • Har din tråd försvunnit?
  • Annonserng och Länkning - Läs här först!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka