Det känns ju som att detta accelererar snabbt.Ja jag förstår att dubbla medborgarskap är svårt att förstå. MEN det finns personer i Sverige som har BÅDE ett svenskt medborgarskap och ett annat lands medborgarskap. Om en person med DUBBLA medborgarskap begår brott i Sverige vill SD att man klipper det SVENSKA medborgarskapet. Då är personen inte svensk medborgare längre och kan utvisas.
Återigen förstår att detta är obegripligt för många men en självklarhet hos dom som anser att sköter man inte sitt svenska medborgarskap OCH har ett till medborgarskap så blir man av med det svenska.
Och då undrar du (jag vet) vad som händer med enbart svenska medborgare. NEJ man klipper inte en person som enbart har ett medborgarskap. Dvs en svensk medborgare som jag själv tex går då den sedvanliga vägen enligt det jag berättade för i inlägget till parellikusken. Med domstol och straff.
Ditt enda svenska medborgarskap kan du inte bli av med.
Och ingen fara jag kan berätta detta huuuuur många gånger som helst. Men är lite tveksam i om du förstår vad jag försöker berätta för dej. Då du inte verkat (vilja ?) förstå hitintills...
Och gärna retroaktivt.
Och inte enligt svensk eller västerländsk kultur och traditioner.
Varför är det tvärsäkert att sd inte vill att svenska medborgare utan dubbla medborgarskap ska bli av med medborgarskap framöver -tänk 10 år framåt. Tidigare skulle ju inte personer som betalade skatt och var skötsamma ut, nu ska de det.
De har ju redan pratat om andra generationens och tredje generationens som ska ut av enstaka personer i sd.
Det är ju ändå ofta det anses att det är andra generationens invandrare som är mindre skötsamma än första generationens har jag fått intryck av.