Mm man får väl se. Själv tror jag att "Britt-Marie" kommer att följa textens exakta ordalydelse till punkt och pricka, och det med rätta såklartJa, det är den ena möjligheten. Den andra är stt eftersom "vandel" är så vagt definierat så kan nog resultatet bli att vita invandrare utan brytning i svenskan, ändå inte utvisas. Jag tror mer på det alternativet.
(Om jag tex begår en politiskt motiverad skoldkjurning kommer saken kanske i ett annat läge, men det kommer jag ju inte att göra, och det är det ju väldigt få som gör oavsett.)
Det är ju därför bebisar och tonåringar utvisas nu, just för att Migrationsverket följer texten, möjlighet för undantag för anknytning har tagits bort, de kör enligt boken.
Fram tills dess såklart någon har lyckats skriva i texten mer definierat om rikedom, ursprung, genetik eller hårfärg.
Jag har en eller annan liten bekant som nog absolut inte längre kommer ha möjlighet att panga en ruta som 14 åring eller göra ett misstag på ett rave eller reggaefestival utan oproportionerliga konsekvenser iom att en eller annan förälder kommer från ett europeiskt land.
Enda "hoppet" för rika drogköpande Brommabarn med dubbelt-amerikanskt medborgarskap är väl helt enkelt om polisen inte tar dem från första början. (dessa ej relaterade till mina bekanta
Senast ändrad: